Hvordan gemmes fanerne, når IE lukkes ned ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 31-01-07 15:35

Jeg har lige modtaget IE7 og der er en del nyt af sætte sig ind i. Jeg kan
ikke finde ud af, hvordan man får den til at huske de faner jeg har åbnet,
når jeg lukker browseren ned og starter den op igen. Når jeg lukker ned
spørger den: "Vil du lukke alle faner?" og det forstår jeg ikke.

Hvis jeg nu vil lukke browseren ned, men bevare fanerne således at de samme
faner åbnes når jeg åbner browseren igen, hvordan gør jeg så det?

v.h.
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-01-07 16:29

Den 31-01-07 15.34 skrev Jakob Munck følgende:

> spørger den: "Vil du lukke alle faner?" og det forstår jeg ikke.
>
> Hvis jeg nu vil lukke browseren ned, men bevare fanerne således at de samme
> faner åbnes når jeg åbner browseren igen, hvordan gør jeg så det?

Hvis du kigger lidt nærmere på det ovennævnte vindue, kan du se en knap
og teksten Vis indstillinger. Klik på knappen. Og så må du selv gætte
resten

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Jakob Munck

Dato : 31-01-07 18:24

> Hvis du kigger lidt nærmere på det ovennævnte vindue, kan du se en knap og
> teksten Vis indstillinger. Klik på knappen. Og så må du selv gætte resten
>

> --

Hvis jeg vælger "Vis indstillinger", så får jeg mulighed for at vælge 2
punkter. Det ene er "Åbn disse faner...." og det andet er "Vis ikke denne
dialogbog igen".

Hvis jeg først vælger den første og derefter den sidste, så fjernes krydset
i den første og fanerne er glemt næste gang jeg åbner browseren. Hvis jeg
IKKE krydser i den sidste, så er jeg nødt til i al fremtid at gentage denne
øvelse, hver gang jeg vil lukke browseren ned. Det er da usmart!

Er der ikke en metode til at få IE7 til at huske i fremtiden, at når den
lukkes ned, så skal den huske fanerne?

v.h.
Jakob

Fra : JYH

Dato : 01-02-07 10:57

Jakob Munck wrote:
> Er der ikke en metode til at få IE7 til at huske i fremtiden, at når
> den lukkes ned, så skal den huske fanerne?

Vil tro dette virker.
Funktioner - Indstillinger - fanen Generelt
Under "Startside" - "Skriv hver enkelt adresse for sig for at oprette startsidefaner"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-02-07 11:07

Den 01-02-07 10.57 skrev JYH følgende:

> Vil tro dette virker.
> Funktioner - Indstillinger - fanen Generelt
> Under "Startside" - "Skriv hver enkelt adresse for sig for at oprette startsidefaner"

Det vil være lidt besværligt til det Jacob vil: at de sidst åbnede
faneblade skal åbnes igen ved næste opstart. Jeg formoder, der er en
indstilling i registreringsdatabasen, der kan få IE7 til at opføre sig
som ønsket, men jeg kender den desværre ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : JYH

Dato : 01-02-07 11:12

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> indstilling i registreringsdatabasen, der kan få IE7 til at opføre sig
> som ønsket, men jeg kender den desværre ikke.

OK - havde ikke set/forstået, at det var de SIDST åbnede sider, han ville se

Fra : Lars Holst

Dato : 01-02-07 13:22

"JYH" <jyh@jyh.jyh> said in

> OK - havde ikke set/forstået, at det var de SIDST åbnede sider, han
> ville se

Når jeg lukker IE7 mens flere faneblade er åbne (ikke ved at lukke et
faneblad ad gangen men lukke programmet på øverste højre kryds) så
fremkommer en dialogboks med spørgsmålet: "Vil du lukke alle faner?"

Her er mulighederne så "Luk alle faner" eller "annuller" samt muligheden
"vis indstillinger".

Beder jeg om at få vist indstillinger fremkommer muligheden for at sætte
flueben ved:
"Åbn disse faner næste gang jeg åbner Internet Explorer"
"Vis ikke denne dialogboks igen"

Når først jeg har bedt om at vise indstillinger så kommer den frem ved
hver fremtidigt forsøg på at lukke programmet med flere faner åbne.

Hvorledes man så får denne dialogboks frem igen hvis man først een gang
har sat flueben i "Vis ikke denne dialogboks" kan jeg ikke svare for da
jeg aldrig har sat fluebenet der.

Måske en anden kan svare på dette.

--
Lars Holst

Fra : Langemand

Dato : 06-02-07 22:47

Lars Holst skrev:

> Hvorledes man så får denne dialogboks frem igen hvis man først een gang
> har sat flueben i "Vis ikke denne dialogboks" kan jeg ikke svare for da
> jeg aldrig har sat fluebenet der.
>
> Måske en anden kan svare på dette.

Funktioner + Internetindstillinger
Skift, hvordan websider vises på faner [Indstillinger]
Advar mig, når der lukkes flere faner

--
langemand

Fra : HPA3

Dato : 05-02-07 17:02

On 1 Feb., 11:57, "JYH" <j...@jyh.jyh> wrote:

> Vil tro dette virker.
> Funktioner - Indstillinger - fanen Generelt
> Under "Startside" - "Skriv hver enkelt adresse for sig for at oprette startsidefaner"

Ja men man kan kun oprette 9 URL-adresser ØV igen Microsoft
vh hpa

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 07-02-07 19:50

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg nu vil lukke browseren ned, men bevare fanerne således at de
> samme faner åbnes når jeg åbner browseren igen, hvordan gør jeg så det?

I dialogboksen "Vil du lukke alle faner" kan du vælge "Vis Indstillinger" og
sætte kryds i "Åbn disse faner næste gang jeg..."

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars Holst

Dato : 08-02-07 20:37

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> said in

> "Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> I dialogboksen "Vil du lukke alle faner" kan du vælge "Vis
> Indstillinger" og sætte kryds i "Åbn disse faner næste gang jeg..."

Hurra hvor er du hurtig.

--
Lars Holst

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 08-02-07 23:27

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> said in

> Hurra hvor er du hurtig.

Ups, der havde jeg nær stjålet dit patenterede svar. En skam det blev
opdaget.