Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE6 beskytter mig mod mine egne scripts
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-07 13:23

Hvordan får jeg IE6 til at holde op med at beskytte mig mod mine egne
javascripts og andet? Jeg bliver idiot af alle de advarsler og at jeg
ikke kan få lov til at afprøve mine egne scripts!

Jeg har Internet Explorer 6 på en Windows XP pro 2sp

Vil det hjælpe at bruge Firefox i stedet?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-07 13:35

On Mon, 29 Jan 2007 13:23:14 +0100, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>ikke kan få lov til at afprøve mine egne scripts!
>
>Jeg har Internet Explorer 6 på en Windows XP pro 2sp
>
>Vil det hjælpe at bruge Firefox i stedet?

Hmmm ... jeg kan vist allerede selv svare på spørgsmålet om Firefox:
Det hjælper ganske gevaldigt

Hvad er så formålet med al den beskyttelse fra IE?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-07 17:11

On Mon, 29 Jan 2007 13:34:38 +0100, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

>Hmmm ... jeg kan vist allerede selv svare på spørgsmålet om Firefox:
>Det hjælper ganske gevaldigt

Og alligevel - jeg kan få lov at se og prøve, men tingene ser ikke
altid ud helt som i IE. Og ikke helt som tilsigtet.
Skal verden virkelig være så indvikler?

Kirsten

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-01-07 19:32

Kirsten Bjorneboe <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev :

>Og alligevel - jeg kan få lov at se og prøve, men tingene ser ikke
>altid ud helt som i IE. Og ikke helt som tilsigtet.

Under Internetindstillinger kan du fjerne advarslen i IE, det er
noget med »Tillad aktivt indhold ...

Et script kan sagtens være skrevet specifikt til IE, hjælp til
dette kan du få i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside,
helst med et onlineeksempel.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 01-02-07 10:42

On Mon, 29 Jan 2007 19:31:55 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Under Internetindstillinger kan du fjerne advarslen i IE, det er
>noget med »Tillad aktivt indhold ...

Jeg har ledt og ledt. Det eneste jeg kan finde er en masse detaljerede
spørgsmål, jeg skal tage stilling til. Og selv om jeg sætter kryds ved
"aktiver" på alt hvad jeg kan forestille mig (det bliver rent
gætteværk), så kan jeg alligevel ikke få lov at se scripts arbejde i
IE.

Kunne du måske give en mere detaljeret brugsanvisning?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-02-07 18:22

Kirsten Bjorneboe <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev :

>Kunne du måske give en mere detaljeret brugsanvisning?

Du skal kigge under »Avanceret«.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-02-07 18:28

Kirsten Bjorneboe <varpelev-delete@tdcadsl.dk> posting:

>Og alligevel - jeg kan få lov at se og prøve, men tingene ser ikke
>altid ud helt som i IE. Og ikke helt som tilsigtet.

Og nu du er i gang, husker du vel også at tjekke i
http://www.opera.com/

--
What is life, except excuse for death,

http://files.myopera.com/Rijk/blog/extensions.html

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 02-02-07 04:13

On Thu, 01 Feb 2007 18:27:56 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

>Og nu du er i gang, husker du vel også at tjekke i
>http://www.opera.com/

og IE6 og IE5 og Firefox - man skal have god tid.

Jeg har lige checket min browser-tracker, der siger mig, at på min
lokal-historiske side om min landsby Varpelev er fordelingen på nogle
af browserne sådan:
MSIE 6: 72,5 %
MSIE 5: 17 %
Netscape 7: 5,3% (er det Firefox? - ellers er den kun nævnt under
others)
Other: 0,4 % (det må bl.a. være Opera, for den er ikke nævnt)

0,4 % er ikke meget - det er i snit to om året. Og hvor mange fra min
målgruppe mon så det kan beløbe sig til? Mine besøgende til
quilte-siden fordeler sig med næsten garanti på allerflest MSIE og så
nogle Firefox. Der er ikke ret mange nørder imellem, de fleste er
kvinder over 50. Ikke fordi de ikke kan finde ud af det, men fordi de
lægger deres energi et andet sted som fx at quilte og sludre i
mailinggrupper. Jeg ved det. Jeg er der selv. Men jeg er samtidig lidt
af en nørd (positivt ment), sa jeg mangler simpelt hen tid. Derfor
sidder jeg her ogs skriver lidt over 4 om natten/morgenen. Jeg er ikke
kommet i seng endnu

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-02-07 12:55

> [...]

-klip-
>Other: 0,4 % (det må bl.a. være Opera, for den er ikke nævnt)

Jeg synes nu, Opera 9.x står til 5.1% på din side der:
http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=5&id=965592

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 02-02-07 15:08

On Fri, 02 Feb 2007 12:54:49 +0100, Christian Bohr-Halling

>-klip-
>
>Jeg synes nu, Opera 9.x står til 5.1% på din side der:
>http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=5&id=965592

Det har du fuldstændig ret i! Jeg checkede hos den anden, Extreme,
http://extremetracking.com/open?login=kirstenb
som jeg også har. Jamen hvad skal man så tro på?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 02-02-07 15:11

Christian Bohr-Halling skrev:

> Jeg synes nu, Opera 9.x står til 5.1% på din side der:
> http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=5&id=965592

På min hp står mozilla+firefox til 13,7%, mens opera 9.x kun har
0,8%. Jeg forstår det ikke, jeg synes opera er en glimrende browser.
--
Sissel Kyrkjebø synger Like An Angel Passing Through
http://www.meditationsferie.net/festsang/Like_An_Angel_Passing.mp3

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-02-07 14:25

On Thu, 01 Feb 2007 18:27:56 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

>Og nu du er i gang, husker du vel også at tjekke i
>http://www.opera.com/

Ak ja, hvad bliver man dog ikke lokket ud i? Så nu har jeg både IE,
Firefox og Opera installeret og kan se mine sider i, hvis jeg tør

Kirsten