Ny win update med IE7 - skal den acceptere~
Fra : JS

Dato : 17-01-07 17:22

Nu vil windows update installere den nye IE7, men er det tilrådeligt? Jeg
har hørt om flere der har haft problemer med den. Hvordan kører den?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-07 17:30

In article <45ae4d0b$0$3455$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

> Nu vil windows update installere den nye IE7, men er det tilrådeligt? Jeg
> har hørt om flere der har haft problemer med den. Hvordan kører den?

Kører rigtig godt her MEN .. har problemer med Saabklubdanmark.dk i den
samt den nu er lige så sløv/hurtig som FF.

Tabs og popupblokker virker dejligt i den.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-01-07 17:39

Martin Johansen [6000] skrev:

>Tabs og popupblokker virker dejligt i den.

Hvis man også gerne vil have en adblocker i ie7 er ie7pro en af de bedre
http://www.ie7pro.com/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-07 17:43

In article <xn0f1bobu6gwls000@dtext.news.tele.dk>,
"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Hvis man også gerne vil have en adblocker i ie7 er ie7pro en af de bedre
> http://www.ie7pro.com/

Jeg bruger ikke addblockers, derimod blokker jeg via HOSTS filen.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Bowman

Dato : 18-01-07 00:58

>Jeg bruger ikke addblockers, derimod blokker jeg via HOSTS filen.

Hvordan det helt konkret? Du indtaster vel ikke adressen hver du kommer
forbi en add?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-07 11:23

In article <ttdtq2pmk6vdausti2lsh90se54bgjdqun@4ax.com>,
Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

> Hvordan det helt konkret? Du indtaster vel ikke adressen hver du kommer
> forbi en add?

Hej

sog pa google med "host file" og det forste link er den jeg bruger.

Den bliver jaevnligt opdateret og indeholder rigtig mange af de reklamer
man moder rundt omkring.

Fordelen er, at den ikke kun fungerer nar du browser, men den blokerer
ogsa fx. reklamer i MSN Live Messenger.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-07 11:39

   http://secunia.com/advisories/23116/danish/

?

--
Bertel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-07 12:24

In article <hadecbse60fe.8tc7hv567wru.dlg@40tude.net>,
Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>    http://secunia.com/advisories/23116/danish/
>
> ?

Jep lige praecis... hehe nej. Glemte lige et "s" i farten.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-01-07 19:11

Martin Johansen [6000] skrev:

> http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Ih du milde! Så stor en fil sløver da bare systemet. Jeg nøjes
med de 30. Jeg kikker ikke på så mange svinede hjemmesider at det
gør noget.

Jeg ville ønske at der var en der vedligeholdt en overskuelig
'dansk' hosts-fil.

--
Bertel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-07 20:23

In article <1j3wkiuvp4c59.i6tuokl2n9tk$.dlg@40tude.net>,
Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Ih du milde! Så stor en fil sløver da bare systemet. Jeg nøjes
> med de 30. Jeg kikker ikke på så mange svinede hjemmesider at det
> gør noget.

Den sløver ikke min - jeg har også disablet den DNS service der omtales
og har ingen problemer.

> Jeg ville ønske at der var en der vedligeholdt en overskuelig
> 'dansk' hosts-fil.

Det findes sikkert også.

Sig til hvis du finder en :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Michael Schrøder

Dato : 19-01-07 12:29

> Den sløver ikke min - jeg har også disablet den DNS service der omtales
> og har ingen problemer.

Det kan jeg tilslutte mig - jeg har ikke bemærket at den sløver noget.
Måske endda tværtimod da en masse reklamer ikke bliver hentet når man
besøger hjemmesider med reklamer...
-man skal lige vænne sig til at "Siden kan ikke vises" står i f.eks. 5-6
iframes på dgs.dk og computerworld.dk

/Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-07 14:03

In article <45b0ab7a$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Michael Schrøder" <kmdmls@schroeder.dk> wrote:

> [...]
> besøger hjemmesider med reklamer...
> -man skal lige vænne sig til at "Siden kan ikke vises" står i f.eks. 5-6

Hehe ja.. jeg smiler hver gang jeg ser de manglende reklamer

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-07 18:57

Den 17-01-07 17.22 skrev JS følgende:
> Nu vil windows update installere den nye IE7, men er det tilrådeligt? Jeg
> har hørt om flere der har haft problemer med den. Hvordan kører den?

Som andre skriver, kan der være problemer med enkelte sider, men mon
ikke siderne hurtigt bliver rettet. Du kan læse både godt og skidt (mest
godt) om IE7 her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det