Opera glemmer
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-07 15:54

Hejsa

Jeg er begyndt at forsøge mig med Opera da jeg finder den hurtigere og
mere minimalistisk end Firefox som ellers har været min foretrukne. Og
da jeg så samtidig kan bruge den på både min XP, min OS X samt min mobil
er det jo alletiders.

MEN.. den er fanme noget senil dement i sin opførsel... den glemmer mit
login til visse fora så jeg hver gang jeg besøger siden skal indtaste
mig på ny og dette til trods for at den er sat til at huske.

Jeg sidder med v.9.1x men har også haft problemet med v9.x.

Nogle der sidder med guldkorn?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-01-07 12:27

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> posting:

>MEN.. den er fanme noget senil dement i sin opførsel... den glemmer mit
>login til visse fora så jeg hver gang jeg besøger siden skal indtaste
>mig på ny og dette til trods for at den er sat til at huske.

Bliver der gemt logind-data? (Funktioner > Avanceret > Trylle...)

Har du et eksempel på en en login-side?

Det eneste, jeg lige kan komme på, er, at du har sat V ved "gem kun
valget for denne side", da du loggede ind første gang, og du
efterfølgende måske forsøger at logge ind fra en anden side end lige
netop den.

--
What is life, except excuse for death,

PDF på 1 sek: http://widgets.opera.com/widget/5742

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-01-07 12:47

In article <m7j6r29ej4mtjtk2kjn050qe4p6trgjrfm@dtext.news.tele.dk>,
Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

> Bliver der gemt logind-data? (Funktioner > Avanceret > Trylle...)

Ja det gør det.

> Har du et eksempel på en en login-side?

Det er recordere.dk jeg har problemer med.

> [...]
> valget for denne side", da du loggede ind første gang, og du
> efterfølgende måske forsøger at logge ind fra en anden side end lige

Det kan jeg med sikkerhed sige jeg ikke har. Dette bliver jeg yderligere
bekræftet i, da jeg ligeså har problemer med siden på min XP maskine og
Opera.

Opera vil bare ikke huske for det forum uanset platform

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-01-07 15:24

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> posting:

--klip: Opera ej huske loginddata---
>Det er recordere.dk jeg har problemer med.

Jeg har lige hurtigt prøvet på
http://www.recordere.dk/forum/login_user.asp?FID=0 (med tilfældigt
loginddata), og jeg kan ikke reproducere problemet. Min Opera husker
fint det skrevne loginddata.

Det ser ud til, de anvender cookies til at huske et logind. Måske
har du nogle "dårlige cookies" eller sat Opera til at afvise dem?
Funktioner > Indstillinger > Avanceret > Cookies

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-01-07 18:57

In article <eet6r2tv62jh4mkkac4h82c63p3rm9fqrj@dtext.news.tele.dk>,
> [...]

> http://www.recordere.dk/forum/login_user.asp?FID=0 (med tilfældigt
> loginddata), og jeg kan ikke reproducere problemet. Min Opera husker

Også efter at have haft browseren lukket ned?

> Det ser ud til, de anvender cookies til at huske et logind. Måske
> har du nogle "dårlige cookies" eller sat Opera til at afvise dem?
> Funktioner > Indstillinger > Avanceret > Cookies

Jeg kan prøve at slette dem og prøve forfra.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-01-07 19:18

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> posting:

>Også efter at have haft browseren lukket ned?

Ja.