Browser og http-server på samme IP-adresse~
Fra : Gert Rønby

Dato : 17-01-07 10:54

Er der nogen, der kender en dybere årsag til, at man ikke kan nå en
hjemmeside, som ligger på samme IP-adresse som den computer (browser), man
søger fra ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-07 11:00

Den 17-01-07 10.54 skrev Gert Rønby følgende:
> Er der nogen, der kender en dybere årsag til, at man ikke kan nå en
> hjemmeside, som ligger på samme IP-adresse som den computer (browser), man
> søger fra ?

At siden ikke er der, eller at du indtaster en forkert adresse. Hvis du
mener, ingen af delene er tilfældet, så fortæl lidt mere om opsætningen,
og hvad du helt præcist har forsøgt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Gert Rønby

Dato : 17-01-07 12:17

Jeg har installeret en Apache server på en pc, som lige nu er koblet til et
lille dmz-net mellem firewall og adsl-modem. Adsl-modem'et dirigerer port
80 direkte til pc'ens lokale IP-adrese og al anden trafik til firewall'en.
Det fungerer til og med at jeg kan nå Apache serveren via min faste,
offentlige IP-adresse fra en computer med en anden internetopkobling (dialup
modem). Jeg kan naturligvis også nå den fra computerne inden for
firewall'en via dens lokale IP-adresse. Jeg kan også ping'e min offentlige
IP-adresse fra computere inden for forewall'en, men jeg kan ikke nå den fra
en browser (Siden kan ikke vises). Jeg havde forestiller mig, at min
forespørgsel ville blive sendt til min internetudbyder og videre tilbage til
min offentlige IP-adresse, og at svaret (html-siden) fra Apache serveren
tilsvarende blev returneret via internetudbyderen. Men så vidt jeg kan se
med de logmuligheder, jeg har til rådighed, modtager jeg aldrig
forespørgslen. Skulle jeg ikke det ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-07 18:54

Den 17-01-07 12.16 skrev Gert Rønby følgende:
> Jeg har installeret en Apache server på en pc, som lige nu er koblet til et
> lille dmz-net

Jeg har ingen forstand på dmz-net. Har du tjekket Jens' svar?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-07 11:29

Gert Rønby skrev:

> Er der nogen, der kender en dybere årsag til, at man ikke kan
> nå en hjemmeside, som ligger på samme IP-adresse som den
> computer (browser), man søger fra ?

Det kan fx ske hvis computeren ligger i en DMZ hvor den interne ip-
adresse ikke er den samme som den eksterne. Det kan løses med en
hosts-fil.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen