Ctrl+enter = dk i firefox/opera ?
Fra : gc

Dato : 15-01-07 15:15

Hej

I IE kan man jo skrive f.eks lego i adressefeltet og så trykke på Ctrl+Enter
og så skriver den selv www.lego.dk.

Men firefox og opera skriver www.lego.com !!
kan man ændre det ?

mvh
Gert

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-07 15:48

gc skrev:

> Men firefox og opera skriver www.lego.com !!
> kan man ændre det ?

Firefox:
   About:config => browser.fixup.alternate.suffix => .dk

Opera:
   Indstillinger (Ctrl F12) => Avanceret => Netværk =>
Fuldførelse af servernavn.

I Opera angiver man en kommasepareret liste af endelser der skal
prøves - i min danske 9.10 er dk før com som standard.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-07 16:38

Den 15-01-07 15.47 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:
> gc skrev:
>
> Firefox:
>    About:config => browser.fixup.alternate.suffix => .dk

Hvis ikke det er lavet om i Firefox 2, skal man også lige ændre
indstillingen for internet-søgeord:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-avancerede.html
Tjek afsnittet "Dansk i adressefeltet".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-01-07 12:39

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>Opera:
>    Indstillinger (Ctrl F12) => Avanceret => Netværk =>
>Fuldførelse af servernavn.

Og hvis man faktisk ønsker at anvende en genvej til .dk (og hvad man
ellers kunne finde på):

http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.browser/msg/3f4478d1e64613c2

--
What is life, except excuse for death,

PDF på 1 sek: http://widgets.opera.com/widget/5742

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-07 15:52

gc skrev:

> I IE kan man jo skrive f.eks lego i adressefeltet og så trykke på Ctrl+Enter
> og så skriver den selv www.lego.dk.

> Men firefox og opera skriver www.lego.com !!
> kan man ændre det ?

Ja, i Opera i hvert fald, og du behøver ikke trykke Ctrl.

Ctrl-F12 - Avanceret - Netværk - Fuldførelse ...

Rækkefølgen er afgørende, og flere muligheder adskilles med
komma.

--
Bertel