Manglende lyd..
Fra : kk

Dato : 15-01-07 11:31

Hej NG,
håber at jeg er det rigtige sted, ellers ret mig.
Under afspilning af eksempelvis videoer på www.CNN.com får jeg et fint
billede, men ingen lyd.
Jeg kan ikke finde noget mønster, for TV2News virker fint og alle mine
videofiler er også OK.
Jeg har installeres AC3 codec hedder det vist, men er i øvrigt ikke nogen
ørn til lige det område (Lyd).
Kan nogen sætte mig på rette spor, på forhånd tak.
mvh
kk

Fra : John

Dato : 17-01-07 06:01

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Under afspilning af eksempelvis videoer på www.CNN.com får jeg
> et fint billede, men ingen lyd.

Jeg kan ikke se at du har fået løst problemet, så her er et tip:

".. Windows Media Player is the only player option available to
view CNN.com Video. The CNN.com video player is optimized for
Windows Media Player version 9 and above .."

Mere:

http://www.cnn.com/help/video/#18

Mvh John

Fra : kk

Dato : 17-01-07 15:19

> [...]
>
> ".. Windows Media Player is the only player option available to view
> CNN.com Video. The CNN.com video player is optimized for Windows Media

Hej John,
Mange tak for tippet, men det har ikke kunnet hjælpe mig.
Jeg har geninstalleret WMP. Mon det kan være, at <<<cnn.com ikke er klar til
WMP 11?
Hvis det kan tænkes, vil jeg prøve at gå tilbage til WMP 10.
Hvad mener du?
mvh
kk

Fra : John

Dato : 18-01-07 00:04

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak for tippet

Velbekomme!

> men det har ikke kunnet hjælpe mig

Damn.. :(

> Jeg har geninstalleret WMP

- og aktiveret alle filtyper? Måske bør du tømme midlertidige
internet filer?

> Mon det kan være, at <<<cnn.com ikke er klar til WMP 11?
> Hvis det kan tænkes, vil jeg prøve at gå tilbage til WMP 10.
> Hvad mener du?

Hmm.. kan jeg ikke rigtig forestille mig.. bruger dog selv
10-eren

Vore 2 pc'ere er (kun) udstyret med Mediaplayer 10, Real
Alternative, Quicktime Alternative samt X Codec Pack, og
afspiller alt (selv naboens kat).. :)

Real- og Quicktime Alternative (fylder mindre end originalerne,
vælg Lite hvis tilgængelig):

http://www.codecguide.com/about_kl.htm

X Codec Pack:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4361

Håber du får løst problemet. Jeg er heller ikke ekspert på
området.. :(

Mvh John

Fra : John

Dato : 18-01-07 20:07

> Vore 2 pc'ere er (kun) udstyret med Mediaplayer 10, Real
> Alternative, Quicktime Alternative samt X Codec Pack

Nåh ja, glemte i farten Flash Player samt Shockwave Player:

http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/

Mvh John :)

Fra : kk

Dato : 18-01-07 21:06

> Nåh ja, glemte i farten Flash Player samt Shockwave Player:
>
> http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/
>
> Mvh John :)
Hej John,
Det var Media Player som var synderen. Jeg fik bikset WMP 11 ud af røret,
hvilket skruede systemet tilbage til
WMP 10, og nu kører lyden igen på CNN's videoer. Jeg kunne næsten ikke tro,
at de var så meget bagefter.
Men måske har de rettet det i løbet af dagen. For lige da jeg, i formiddags,
havde skiftet tilbage til WMP 10, kunne jeg ikke komme på CNN's
server, - først her til aften, og nu kører den helt ok.
Nu kunne det være sjovt at vide, om der er nogen, som med WMP 11, kan køre
CNN's små videoklip. Hvis de kan, så er mine anstrengelser spildte.
Men, altså, tak for hjælpen, det er altid træls at være ene med noget som
man ikke kan hitte ud af.
mvh
kk

Fra : John

Dato : 18-01-07 21:37

> [...]

> WMP 10, og nu kører lyden igen på CNN's videoer. Jeg kunne
> næsten ikke tro, at de var så meget bagefter.

Sikke da noget elendigt makværk.. :)

> tak for hjælpen

Velbekomme, og tak for tilbagemelding, der måske kan være til
nytte for andre.

> det er altid træls at være ene med noget som man ikke kan hitte
> ud af.

Ganske enig, og det har vi vist alle prøvet! Godt du fik løst
problemet! :)

Mvh John

Fra : Carl Drud

Dato : 18-01-07 21:41

kk wrote:

> [...]
> hvilket skruede systemet tilbage til
> WMP 10, og nu kører lyden igen på CNN's videoer. Jeg kunne næsten ikke tro,

Jeg har lyd på CNN videoer med WMP 11.

Carl

Fra : kk

Dato : 18-01-07 21:59

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lyd på CNN videoer med WMP 11.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Carl

Hej,

Havde du også det i går?
Hvis ja, så er det noget sludder, jeg har skrevet ovenfor.
mvh
kk