|
| IE 7 og sider der ikke kan vises Fra : BRSF \(DK\) |
Dato : 13-01-07 10:50 |
|
Vi har en desktop og en bærbar begge med win xp pro dk sp2 fuldt opdateret
med IE 7, hvor IE 7 er sat helt ens op med diverse tilladelser under
sikkerhed, websider med tillid og beskyttelse af personlige oplysninger.
På den bærbar er der ikke de store problemer med IE 7, men på desktop (DELL
Dimension 8100) er der mange sider som ikke kan vises. Specielt har jeg
problemer med at komme ind på www.nero.com.
Både ved at indtaste adressen direkte eller når jeg forsøger via link kan
jeg få en af to sider frem, enten google med søgeresultater for nero eller
at siden ikke kan vises.
Problemet har været der siden IE 7 blev installeret på desktop.
Der er andre sider, som gør det samme, men de har ikke den store betydning
for os, de er opdaget under surfing og derefter glemt.
Jeg har kørt Superantispyware, spybot og to online-scannere uden disse har
fundet noget som helst snavs. Vort antivirusprogram er også fuldt opdateret.
Håber på gode råd fra jer
mvh
Bjarne
| |
Kim Ludvigsen (13-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 13-01-07 14:01 |
|
Den 13-01-07 10.50 skrev BRSF (DK) følgende:
> På den bærbar er der ikke de store problemer med IE 7, men på desktop (DELL
> Dimension 8100) er der mange sider som ikke kan vises. Specielt har jeg
> problemer med at komme ind på www.nero.com.
Kan du fortæller mere præcist, hvad der sker, når du forsøger at gå ind
på siden?
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange
muligheder, når du surfer på nettet.
http://kimludvigsen.dk
| |
BRSF \(DK\) (13-01-2007)
| Kommentar Fra : BRSF \(DK\) |
Dato : 13-01-07 15:54 |
|
"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:45a8d7ff$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Kan du fortæller mere præcist, hvad der sker, når du forsøger at gå ind på
> siden?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange
> muligheder, når du surfer på nettet.
> http://kimludvigsen.dk
Hej Kim
Ja, der kommer direkte Google med en del forslag til at finde Nero og prøver
jeg et af disse link kommer standardsiden i IE7 og siger Siden kan ikke
vises MEN det er kun på desktop ikke på bærbar og de har totalt samme
indstillinger
mvh
Bjarne
| |
Kim Ludvigsen (13-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 13-01-07 16:17 |
|
Den 13-01-07 15.54 skrev BRSF (DK) følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>> Kan du fortæller mere præcist, hvad der sker, når du forsøger at gå ind på
>> siden?
>
> Ja, der kommer direkte Google med en del forslag til at finde Nero og prøver
> jeg et af disse link kommer standardsiden i IE7 og siger Siden kan ikke
> vises
Får du samme besked, når du klikker på dette link:
http://www.nero.com/eng/index.html
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.
http://kimludvigsen.dk
| |
BRSF-DK (13-01-2007)
| Kommentar Fra : BRSF-DK |
Dato : 13-01-07 16:21 |
|
"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:45a8f7e7$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 13-01-07 15.54 skrev BRSF (DK) følgende:
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Får du samme besked, når du klikker på dette link:
> http://www.nero.com/eng/index.html
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Sådan skræddersyr du startmenuen.
> http://kimludvigsen.dk
Ja, på desktop, men på bærbar virker det fint
--
Med venlig hilsen
Bjarne
| |
Kim Ludvigsen (13-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 13-01-07 17:57 |
|
Den 13-01-07 16.21 skrev BRSF-DK følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Får du samme besked, når du klikker på dette link:
>> http://www.nero.com/eng/index.html
>
> Ja, på desktop, men på bærbar virker det fint
Og hvad med dette link:
http://62.93.193.11
Tjek samtidig, hvad der står i adressefeltet, hvis du får samme
fejlmeddelelse igen.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.
http://kimludvigsen.dk
| |
BRSF-DK (13-01-2007)
| Kommentar Fra : BRSF-DK |
Dato : 13-01-07 18:56 |
|
"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:45a90f67$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 13-01-07 16.21 skrev BRSF-DK følgende:
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>>> Får du samme besked, når du klikker på dette link:
>>> http://www.nero.com/eng/index.html
>>
>> Ja, på desktop, men på bærbar virker det fint
>
> Og hvad med dette link:
> http://62.93.193.11
> Tjek samtidig, hvad der står i adressefeltet, hvis du får samme
> fejlmeddelelse igen.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.
> http://kimludvigsen.dk
Prøver lige igen, da det ikke ser ud til mit første svar kommer frem
Hej igen Kim
Den giver igen dette negative svar:
Internet Explorer kan ikke vise websiden.
Mest sandsynlige årsager:
a.. Du har ikke forbindelse til internettet.
b.. Webstedet har tekniske problemer.
c.. Der er muligvis en slåfejl i adressen.
Prøv at:
Diagnose af forbindelsesproblemer
Flere oplysninger
--
Med venlig hilsen
Bjarne
| |
Kim Ludvigsen (13-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 13-01-07 19:18 |
|
Den 13-01-07 18.56 skrev BRSF-DK følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>> Og hvad med dette link:
>> http://62.93.193.11
>> Tjek samtidig, hvad der står i adressefeltet, hvis du får samme
>> fejlmeddelelse igen.
> Den giver igen dette negative svar:
> Internet Explorer kan ikke vise websiden.
Og hvad står der i adressefeltet?
Hvis der står http://www.nero.com/eng/index.html
har du sandsynligvis en DNS-fejl eller et problem med din host-fil. Hvis
der står http://62.93.193.11 har du sandsynligvis et problem med selve
forbindelsen.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.
http://kimludvigsen.dk
| |
BRSF-DK (13-01-2007)
| Kommentar Fra : BRSF-DK |
Dato : 13-01-07 19:48 |
|
"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:45a9225d$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 13-01-07 18.56 skrev BRSF-DK følgende:
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
>>> Og hvad med dette link:
>>> http://62.93.193.11
>>> Tjek samtidig, hvad der står i adressefeltet, hvis du får samme
>>> fejlmeddelelse igen.
>
>> Den giver igen dette negative svar:
>> Internet Explorer kan ikke vise websiden.
>
> Og hvad står der i adressefeltet?
>
> Hvis der står http://www.nero.com/eng/index.html
> har du sandsynligvis en DNS-fejl eller et problem med din host-fil. Hvis
> der står http://62.93.193.11 har du sandsynligvis et problem med selve
> forbindelsen.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Gratis backup med Ceren Backup.
> http://kimludvigsen.dk
Hej Kim
der står http://62.93.193.11 og det mærkelige er at der ingen problemer er
fra den bærbare som har samme indstillinger. I øvrigt kommer samme negative
svar også til dette link som du bad mig prøve:
http://www.nero.com/eng/index.html
Begge computere køre jo på samme forbindelse via router
Når jeg i svaret tjekker forbindelse, siger den også at forbindelsen er i
orden, men det kan være time out og jeg skal prøve at opdatere siden. Ved
opdatering kommer igen samme negative svar.
Har det måske en betydning at den bærbar kører trådløst på "b" systemet, men
desktop kører kablet med 10mbit forbindelse fra Dansk Bredbånd
--
Med venlig hilsen
Bjarne
| |
Kim Ludvigsen (13-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 13-01-07 20:08 |
|
Den 13-01-07 19.48 skrev BRSF-DK følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>>
>> Og hvad står der i adressefeltet?
>
> der står http://62.93.193.11 og det mærkelige er at der ingen problemer er
> fra den bærbare som har samme indstillinger.
Du har ganske givet et problem med netforbindelsen. Jeg tør ikke sige,
hvad der forårsager problemet, men måske det er den trådløse
forbindelse, der driller. Prøv at sætte netkablet i den bærbare, og se
om det gør nogen forskel.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler på skærmen - med indbygget alarmfunktion.
http://kimludvigsen.dk
| |
BRSF \(DK\) (13-01-2007)
| Kommentar Fra : BRSF \(DK\) |
Dato : 13-01-07 20:42 |
|
"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:45a92df7$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 13-01-07 19.48 skrev BRSF-DK følgende:
>> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>>>
>>> Og hvad står der i adressefeltet?
>>
>> der står http://62.93.193.11 og det mærkelige er at der ingen problemer
>> er fra den bærbare som har samme indstillinger.
>
> Du har ganske givet et problem med netforbindelsen. Jeg tør ikke sige,
> hvad der forårsager problemet, men måske det er den trådløse forbindelse,
> der driller. Prøv at sætte netkablet i den bærbare, og se om det gør nogen
> forskel.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Gule huskesedler på skærmen - med indbygget alarmfunktion.
> http://kimludvigsen.dk
Her er jeg ikke helt med, for den bærbare har jo ingen problemer, det er den
kablede Dell desktop, som har problemet
mvh
Bjarne
| |
Kim Ludvigsen (13-01-2007)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 13-01-07 21:09 |
|
Den 13-01-07 20.41 skrev BRSF (DK) følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Du har ganske givet et problem med netforbindelsen. Jeg tør ikke sige,
>> hvad der forårsager problemet, men måske det er den trådløse forbindelse,
>> der driller. Prøv at sætte netkablet i den bærbare, og se om det gør nogen
>> forskel.
>
> Her er jeg ikke helt med, for den bærbare har jo ingen problemer, det er den
> kablede Dell desktop, som har problemet
Ok, jeg troede, det var omvendt. Jeg har ingen løsning, når det kun er
nogle sider og andre sider fungerer fint. Det udelukker fx. en firewall,
der driller. Og det at adressen http://62.93.193.11 ikke ændres,
udelukker et dns-/host-problem. Jeg ved ikke, om andre har forslag, jeg
kan ikke komme det nærmere, end at det er selve forbindelsen, der er
problemer med.
Og så lige en sidste mulighed: Prøv at installere Firefox, og se om det
virker der.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot
og SpywareGuard.
http://kimludvigsen.dk
| |
BRSF \(DK\) (14-01-2007)
| Kommentar Fra : BRSF \(DK\) |
Dato : 14-01-07 15:24 |
|
"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:45a93c5a$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ok, jeg troede, det var omvendt. Jeg har ingen løsning, når det kun er
> nogle sider og andre sider fungerer fint. Det udelukker fx. en firewall,
> der driller. Og det at adressen http://62.93.193.11 ikke ændres, udelukker
> et dns-/host-problem. Jeg ved ikke, om andre har forslag, jeg kan ikke
> komme det nærmere, end at det er selve forbindelsen, der er problemer med.
>
> Og så lige en sidste mulighed: Prøv at installere Firefox, og se om det
> virker der.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot og
> SpywareGuard.
> http://kimludvigsen.dk
Hej Kim
Så prøvede jeg at indlæse det sidste image før jeg installerede IE 7 altså
med IE 6, her var ingen problemer med at komme på siden, så installerede jeg
IE 7, hvor efter det er det samme negative, at jeg ikke kan komme på siden.
Jeg har nu valgt at genindlæse det image jeg lavede i morges før jeg
begyndte at lege, for umiddelbart har jeg der en del vigtige ting som er
sket siden jeg lavede image før IE 7 og så må jeg leve med problemet indtil
der findes en løsning.
Jeg har ikke forsøgt med firefox. En gammel pensionist som jeg er føler ikke
overskud til at skulle sætte mig ind i ny browser for jeg har levet med
IE lige siden WIN 95
Tak fordi du brugte tid på at hjælpe.
mvh
Bjarne
| |
dada@dk.dk (16-01-2007)
| Kommentar Fra : dada@dk.dk |
Dato : 16-01-07 23:13 |
|
>
Det er præcis de samme problemer jeg har, jeg forspurgte her i gruppen
den 110107 kl.1804, men fik ikke noget svar.
| |
BRSF \(DK\) (17-01-2007)
| Kommentar Fra : BRSF \(DK\) |
Dato : 17-01-07 08:23 |
|
<dada@dk.dk> skrev i en meddelelse
news:f9jqq251ebl519cgvsbud31qcc8c2polpr@4ax.com...
>
>>
> Det er præcis de samme problemer jeg har, jeg forspurgte her i gruppen
> den 110107 kl.1804, men fik ikke noget svar.
Ja, jeg har senere også konstateret andre som har disse problemer og vi må
håbe der er en som finder løsning eller at Microsoft bliver opmærksom på
problemet og får rettet fejlen
mvh
Bjarne
| |
|
|