IE7-oplysning.
Fra : Ole C

Dato : 12-01-07 00:52

Mange prøver sikkert IE7 i denne tid - og fortryder. Det burde være uden
problemer, da IE7 kan afinstalleres igen fra Tilføj og fjern programmer, men
desværre bliver alt ikke bragt tilbage til før.
I mit tilfælde fik jeg problemer med menuen i Skandiabankens netbank - og
ifølge bankens supporter er der ikke meget at gøre ved det udover at
geninstallere Windows (!) hvis man ikke kan leve med IE7.
Jeg var dog så heldig at have et image af c-drevet lavet umidelbart før
installationen af IE7.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-07 01:17

Den 12-01-07 00.52 skrev Ole C følgende:
> Mange prøver sikkert IE7 i denne tid - og fortryder.

Hvorfor?

> IE7 kan afinstalleres igen fra Tilføj og fjern programmer, men
> desværre bliver alt ikke bragt tilbage til før.
> I mit tilfælde fik jeg problemer med menuen i Skandiabankens netbank

Hvad er problemet?

> ifølge bankens supporter er der ikke meget at gøre ved det udover at
> geninstallere Windows (!) hvis man ikke kan leve med IE7.

Jeg skal ikke kunne afvise, at han har ret, men der er temmelig mange
suportere, der ikke ved, hvad de snakker om.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Ole C

Dato : 12-01-07 02:58

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Hvorfor?

Flere i denne gruppe har spurgt om det kan lade sig gøre at prøve IE7 - og
om den kan fjernes hvis de ikke er glad for den.
For mit vedkommende drejer utilfredsheden sig om de manglende muligheder for
at rokere rundt med tingene og for eksempel placere Google-toolbar præcis
hvor jeg vil have den - sådan som det lader sig gøre i IE6.

> Hvad er problemet?

At flere af menupunkterne simpelthen ikke fungerer.

> Jeg skal ikke kunne afvise, at han har ret, men der er temmelig mange
> suportere, der ikke ved, hvad de snakker om.

Helt enig.
Min hensigt var bare at advare mod at tro, at man kan prøve IE7 helt uden
risiko - eller i hvert fald en del besvær. For der er så nok også andre
steder hvor der kan være problemer med funktionaliteten..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-07 04:24

Den 12-01-07 02.58 skrev Ole C følgende:

> At flere af menupunkterne simpelthen ikke fungerer.

Hvis du kunne prøve at være specifik, kunne jeg eller andre prøve at
teste det, men det er meget svært at teste på det foreliggende grundlag.

> Min hensigt var bare at advare mod at tro, at man kan prøve IE7 helt uden
> risiko - eller i hvert fald en del besvær. For der er så nok også andre
> steder hvor der kan være problemer med funktionaliteten..

Jeg vil gerne vente med at drage konklusioner, om det er IE7 eller noget
andet, der er den skyldige, før problemet er blevet bekræftet fra flere
sider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-07 04:31

Den 12-01-07 04.23 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Jeg vil gerne vente med at drage konklusioner, om det er IE7 eller noget
> andet, der er den skyldige, før problemet er blevet bekræftet fra flere
> sider.

Jeg skal måske sige, det er ikke for at forsvare IE7 som sådan, men ret
skal være ret.

Jeg forstår dine frustrationer ved den nye brugerflade. Microsoft har
virkelig lavet en brøler ved at fastlåse brugerfladen endnu mere end i
IE6, der i forvejen er mere begrænset end de konkurrerende browsere. Min
løsning:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7.html#afinstalleres

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Ole C

Dato : 12-01-07 11:19

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Jeg skal måske sige, det er ikke for at forsvare IE7 som sådan, men
> ret skal være ret.

Det er jeg helt enig i.

> [...]
> virkelig lavet en brøler ved at fastlåse brugerfladen endnu mere end i
> IE6, der i forvejen er mere begrænset end de konkurrerende browsere.

Jeg bruger også Firefox ind imellem, men selvom det næsten betragtes som
kættersk, så foretrækker jeg i det store og hele IE (6'eren, altså).

Fra : Ole C

Dato : 12-01-07 11:16

> Hvis du kunne prøve at være specifik, kunne jeg eller andre prøve at
> teste det, men det er meget svært at teste på det foreliggende
> grundlag.

Det forudsætter så at du/andre har en konto i Skandiabanken.....
Her er det jeg oplevede - og som bankens supporter umiddelbart genkendte
inden jeg havde fået talt ud:
I menuen i venstre side er der et punkt der hedder "Betalinger" - og et af
underpunkterne er "Overførsel".
Når jeg åbnede det, fik jeg billedet med under-underpunktet "Til egne
konti" - og kunne ikke flytte til de andre under-underpunkter.
Så vidt jeg husker, kunne jeg derefter heller ikke flytte til andre hoved-
eller underpunkter.

> Jeg vil gerne vente med at drage konklusioner, om det er IE7 eller
> noget andet, der er den skyldige, før problemet er blevet bekræftet
> fra flere sider.

Klart nok.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-07 12:27

Den 12-01-07 11.15 skrev Ole C følgende:

> Det forudsætter så at du/andre har en konto i Skandiabanken.....

Not a problem...

> [...]
> konti" - og kunne ikke flytte til de andre under-underpunkter.
> Så vidt jeg husker, kunne jeg derefter heller ikke flytte til andre hoved-

Jeg kan bekræfte, det er ikke muligt at vælge andre undermenupunkter i
IE6 efter en afinstallation af IE7.

Prøv dette i IE6: Funktioner => Internetindstillinger => Sikkerhed =>
Standardniveau => Mellem => OK.

Virker det også hos dig, kan vi vel konstatere, at problemet skyldes en
ændring af sikkerhedsindstillingerne i forbindelse med installationen af
IE7. Du kan i så fald kontakte banken og sige, du har fundet en løsning,
når nu deres supportere og udviklere ikke selv kunne. Det kan jo være,
det kan komme andre kunder til gode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Ole C

Dato : 12-01-07 12:47

> [...]

> Virker det også hos dig, kan vi vel konstatere, at problemet skyldes
> en ændring af sikkerhedsindstillingerne i forbindelse med

Nu fik jeg jo klaret problemet ved at lægge et image på maskinen der var
lavet før installationen af IE7, sådan som jeg skrev oprindeligt - og jeg
orker ikke rigtigt at tage turen en gang til blot for eksperimentets skyld.

> Du kan i så fald kontakte banken og sige, du
> har fundet en løsning, når nu deres supportere og udviklere ikke selv
> kunne. Det kan jo være, det kan komme andre kunder til gode.

Er det ikke snarere en værdig opgave for manden der tilsyneladende har løst
problemet?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-07 13:12

Den 12-01-07 12.46 skrev Ole C følgende:

> Nu fik jeg jo klaret problemet ved at lægge et image på maskinen

Det havde jeg helt glemt i min sejrsrus.

> Er det ikke snarere en værdig opgave for manden der tilsyneladende har løst
> problemet?

Det hermed gjort. De har angiveligt haft en del med problemet, og
teknikkerne har haft set på det, uden de har fundet en løsning. Ak, og
det er dem, man har sat til at passe på sine penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Ole C

Dato : 12-01-07 14:48

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> og det er dem, man har sat til at passe på sine penge.

Det er nu mit indtryk at de er meget gode til den del af sagen.
Men det skal vi nok ikke ind på i denne gruppe....