FF se tekst ved pilen
Fra : Per H

Dato : 05-01-07 21:29

Kan Firefox ikke vise en tekst, der ligger bag et ikon, ligesom IE kan

Alså hvis man kører mussepilen henover et ikon, kan der stå en
oplysning, men som jeg ikke kan se i FF.

Eller er det mig der er blind.?

Vh Per

På med Skype.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-01-07 22:00

Den 05-01-07 21.29 skrev Per H følgende:
> Kan Firefox ikke vise en tekst, der ligger bag et ikon, ligesom IE kan
>
> Alså hvis man kører mussepilen henover et ikon, kan der stå en
> oplysning, men som jeg ikke kan se i FF.

Det er sikkert fordi, siden (og Internet Explorer) gør det forkert. Man
kan lægge to forskellige tekster på et billede. En alt-tekst, der skal
vises, hvis billedet af en eller anden grund ikke kan vises. Og en
titel-tekst, der kan vises, når musen holdes over billedet.

Problemet er, at Microsoft har valgt at vise alt-teksten, når musen
holdes over et billede. Det betyder, at mange hjemmesider har undlagt at
lave en titel-tekst, og da Firefox gør det korrekt i henhold til
standarderne, er der ingen tekst at vise.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Fra : Per H

Dato : 06-01-07 00:23

On Fri, 05 Jan 2007 21:59:33 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>lave en titel-tekst, og da Firefox gør det korrekt i henhold til
>standarderne, er der ingen tekst at vise.

Øv det var ellers en god visning, til flere formål.

findes der noget plukin til FF?¨

Vh Per

På med Skype.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-07 00:38

Den 06-01-07 00.22 skrev Per H følgende:

> Øv det var ellers en god visning, til flere formål.

Hvis det er ens egen hjemmeside, kan man sagtens få det til at virke.
Hvis den er en hjemmeside, man besøger, kan man prøve at skrive en
venlig mail til sidens bagmænd, måske de selv er interesseret i at rette
op på fejlen.

> findes der noget plukin til FF?¨

Du kan slå billederne fra, så vises alt-teksten

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-01-07 00:14

Kim Ludvigsen skrev:

> Du kan slå billederne fra, så vises alt-teksten

Der er også et plugin der kan få FF til at lege IE i forhold til
alt-tekster: <http://piro.sakura.ne.jp/xul/_popupalt.html.en>

En anden mulighed er at benytte GreaseMonkey - her er et script
der kopierer alt-teksten til title:
<http://greasemonkey-user-scripts.arantius.com/alt-tooltips-for-firefox>

(man skal have GreaseMonkey installeret først -
<http://greasemonkey.mozdev.org/>)

Endelig kan man med udvidelsen WebDeveloper få alt-teksterne
vist som et fast overlay (Alt=Her er altteksten) - men det er
ikke brugbart som en permanent løsning.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per H

Dato : 07-01-07 01:15

Super Tnx.

Vh Per

På med Skype.

Fra : gb

Dato : 14-01-07 13:14

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> http://piro.sakura.ne.jp/xul/_popupalt.html.en

Fra DL-siden:

"This is essentially unstable forever because I develop it based on
my private costs and motivations. This possibly provides problems. I
never indemnify recompense for any problems caused by it. You have to
use it at your own risk."

Hrm, host, - jeg tror jeg springer over. Jeg har skrevet til Jimi
Hendrix (FF's feedback-site, hehe). Så håber jeg den facilitet dukker
op senere.

Jeg synes, rent designmæssigt, at det er en god idé at man får popups
ved alt-teksten, så man ikke skal til at rode rundt med tabeller og
fa**en og hans sukkerstang.

Men ellers tak for tipset - pænt af dig!

--
GB