HJÆLP! HASTER! HJÆLP! HASTER! ~
Fra : Dorthe og Jon

Dato : 27-06-01 20:31

Hej.

Min kære søde kat, Anton, er kommet til skade. Han halter på den ene
forpote. Jeg ved ikke hvordan, men der er ikke noget synligt sår.
Han er udekat, så det kan være hvad som helst.
Det startede i morges, men han forlod huset før vi gjorde (han har jo sin
egen dør), så vi valgte at lade dagen gå, og se hvordan han havde det her i
eftermiddag. Han er først kommet hjem for en lille time siden. (det er meget
varmt i vores hus om dagen om sommeren, så det er normalt han ikke er
hjemme - plejer dog at være her ved 16 - 17 tiden hvor vi kommer hjem)
Han er helt udmattet og har end ikke kræfter til at spise.
Han træder fortsat ikke på den ene forpote, og nu har han vist feber - hans
næse og ører er meget varme.

Han har også steder på ryggen på størrelse med en 1 - 2 kr. hvor han ingen
pels har.

Han klager sig meget og har svært ved at finde ro til at sove fordi det gør
ondt at ligge. (vil jeg tro)
Lige nu blunder han heldigvis.

Dyrlægen kan jeg ikke få fat i før i morgen, så hvis der er nogen der har
gode råd, så vil de gøre lykke.

Forhåbentlig på forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Dorthe Kerschus

Fra : Nina

Dato : 27-06-01 20:42

Hvor i landet bor du?
Der bør være en vagthavende dyrlæge i nærheden, det lyder som noget der skal
kigges på.

--
Hilsen Nina

Fra : Tanja Neubert Jorgen~

Dato : 27-06-01 20:42

Der må da være en dyrlæge, som har vagt (dyrehospital). Hvis du ringer til
din dyrlæge, vil han/hun på sin telefonsvarer som regel henvise til den
vagthavende dyrlæge, og så synes jeg ellers du skal se at komme afsted!
Hvor i landet bor du? I Københavnsområdet er der i hvert fald Københavns
Dyrehospital, som tager sig af akut syge dyr.

Tanja

Fra : Michael

Dato : 27-06-01 23:58

> [...]
> gode råd, så vil de gøre lykke.
>
> Forhåbentlig på forhånd tak for hjælpen!

Hejsa

Det lyder lidt for ikke at sige meget som dengang min hunkat kom hjem fra
sin natte tur, hun havde været oppe at slås ( en ikke kast. hankat som ikke
vidste at hun var neutraliseret hoppede på hende ) og det var en byld hun
havde, hun støttede heller ikke på sit bagben og havde også bare pletter der
hvor han havde flået pelsen af hende.

Få en dyrlæge til at kigge på det.
En lille trøst, den gang jeg ringede til min dyrlæge sagde jeg at jeg havde
mistanke om en byld, og så sagde de at det ikke hastede såen akut akut men
at det godt kunne vente til om efter-middagen. ( vi opdagede det om morgen
kl ca 5-6 og ringede kl 7 )

hilsen Myr

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 28-06-01 11:53

Så er det dagen efter, men det skulle ikke undre mig om dyrdoktoren mener
katten har været påkørt.

Men det kommer du jo nok med noget info om i dag.

Fra : Dorthe og Jon

Dato : 28-06-01 21:36

Hej.

1000 tak for hjælpen!

Jeg fik fat i dyrehospitalet i Aalborg i går aftes, og vi blev enige med
dyrlægen om at da Anton nu endelig var faldet til ro, skulle han have lov
til at sove. (han valgte at sove mit i vores seng. Det gør han ikke så tit,
og kun når han har det skidt.)
Efter beskrivelsen, gættede hun også på at han var blevet påkørt eller bidt.
For at udelukke at noget var brækket, aftalte vi en tid næste morgen kl.
8:30.
Da var en hård køretur derud i morges, men vi klarede den.
Han er en klog kat så det tog ham under 5 minutter at åbne transportkassen
(han viste da godt hvad man skulle dreje på , og så var han ude i bilen.
Så er det godt at vi er så gode venner, han finder sig i at jeg tager et
solidt og bestemt greb i ham.

Hverken dyrlægen eller vi, var det mindste i tvivl om at han havde ondt,
selvom det han virkede mest koncentreret om, var at komme væk fra det
frygtelige sted!
Læges bud var at det var et bid fra en anden kat, og kunne ikke udelukke at
der var noget brækket.Vi blev enige om at han skulle blive der til røntgen.
Han fik med det samme indsprøjtet smertestillende og antibiotika.
Det reagerede han slet ikke på, så han må have en høj smerte tærskel.

Så tog vi på arbejde, og måtte vente med at få svar til kl. 14:30. -
allerede kl. 11:30 ringede de, og fortalte at intet var brækket, men der var
en slem betændelse.
Så de næste 8 dage står den på antibiotika.

Vi slap med skrækken!

Nu står vi blot overfor den store opgave at holde ham inde til og med
lørdag.

Selvom det er hårdt at vide at han er i fare for den slags, når han er ude,
så ved jeg at friheden til at komme og gå som det passer ham, betyder meget.
Han fortjener den livskvalitet.

Det virker som om den her 5 kg tunge kastrerede hankat, ikke kan klare sig i
slagsmålene. - eller så gider han bare ikke slås.
Vi har i hvert fald set ham gemme sig for andre katte, der har været efter
ham, og det med stort held. Ellers løber han bare hjem til os og lader os
klare ærterne.

Endnu engang tak for jeres omsorg.

Med venlig hilsen

Dorthe Kerschus

PS: Vi hentede ham hos Kattens værn for godt et år siden. Hans tidligere
ejer smed ham ud da han var blevet voksen (er i dag ca. 4 år), måske for
stor at have i en lejlighed (ikke at jeg fatter hvad hun dog tænkte på!). Så
han har været ude/vildkat i en længere periode.
Men alt skidt er godt for noget. Vi har fået en vidunderlig kat, der passer
perfekt ind i vores aktive liv. (vi besluttede at vi hellere ville have en
voksen kat, da vi ikke kunne garantere at vi havde tiden til en killing.)
Det var lige lidt af Antons livshistorie. Han har selvfølgelig også lavet en
masse som jeg ikke ved noget om

Leo Vaeversted <leo@vaeversted.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hf2b4$cgb$1@sunsite.dk...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-06-01 10:49

Hejsa

Det var dejligt at høre at han ikke var påkørt. Håber at Anton hurtigt
bliver frisk igen.

Hilsen og spind fra
Joan, Neo & Dixie