Asus P5W DH Deluxe fejlflashet ?
Fra : Kim

Dato : 03-02-07 09:19

Davs Ng.

Aldrig flashe en BIOS i Windows, så har jeg lært det...
Nå, flashede min BIOS i Windows. Fik fejlen, at den ikke
havde verified den. Øv, tænkte jeg. Og så begik jeg fejlen
og genstartede computeren. Siden har den ikke fungeret.
Har foreteget en "Clear RTC RAM".
Den starter blæsere op, drevene kører, men intet billede.
Har indsat bundkortets CD, da den skulle kunne læse BIOS
herfra. Men intet sker.
Hedder det nyt bundkort ?
Vil bundkortet kunne rep'es på garantien ? (Har jo fulgt
ASUS' direktiver for at flashe)
Alternative gode råd ?

Mvh, Kim

Fra : sls\(2770\)

Dato : 03-02-07 10:13

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herfra. Men intet sker.
> Hedder det nyt bundkort ?
> Vil bundkortet kunne rep'es på garantien ? (Har jo fulgt

Kører Asus ikke med Crashfree bios mere?
Noget med at man kan smide den medfølgende CD i, og boote på den med en tast
nede,
er ikke sikker men chek manual?

// Sid

Fra : Kim

Dato : 03-02-07 11:00

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Kører Asus ikke med Crashfree bios mere?
> Noget med at man kan smide den medfølgende CD i, og boote på den med en
> tast nede,
> er ikke sikker men chek manual?

Hold "del" nede.... Ingen respons... Læser tilsyneladende ikke drevet.

Mvh, Kim

Fra : Kim

Dato : 03-02-07 12:08

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Kører Asus ikke med Crashfree bios mere?
Jo, P5W DH har crashfri BIOS, men det er tilsyneladende ikke
nogen hindring for, at den er uhjælpeligt crashet
Brugsforvirringen beskriver fint hvordan man redder en crashet
BIOS. Det virker bare ikke. Har prøvet med både USB-nøgle
og den originale CD til bundkortet. Den læser tilsyneladende
ingen af stederne. DEL-tasten hjælper ikke, og jeg har intet
billede på skærmen, så den initialiserer heller ikke skærmkortet.

Mvh, Kim

Fra : Nørd

Dato : 03-02-07 11:52

> [...]
> herfra. Men intet sker.
> Hedder det nyt bundkort ?
> Vil bundkortet kunne rep'es på garantien ? (Har jo fulgt

En kammi var også på den, som du,
klarede den kun ved at mit bundkort var magen til hans,
startede min maskine op på de Win98 boot diskette
tog chip ud satte hans i og flashede den, og det kørte.

Fra : Kim

Dato : 03-02-07 11:57

"Nørd" <Nørd@c.dk> skrev i en meddelelse

> En kammi var også på den, som du,
> klarede den kun ved at mit bundkort var magen til hans,
> startede min maskine op på de Win98 boot diskette
> tog chip ud satte hans i og flashede den, og det kørte.

Har desværre ikke en Kammi som har samme bundkort

Mvh, Kim

Fra : Nørd

Dato : 03-02-07 12:10

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> "Nørd" <Nørd@c.dk> skrev i en meddelelse

> Har desværre ikke en Kammi som har samme bundkort
>
> Mvh, Kim

Har du en PC mere med samme Chip,
kunne du prøve den, du kan ikke ødelægge
den chip der er i stykker mere end den er.
Du skifter Chipen medens maskinen kører,
men det er du jo klar over.

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-02-07 12:48

| Har du en PC mere med samme Chip,
| kunne du prøve den, du kan ikke ødelægge
| den chip der er i stykker mere end den er.
| Du skifter Chipen medens maskinen kører,
| men det er du jo klar over.

Du skal bruge et eller andet bundkort med den samme BIOSchip, for at kunne
lave hotswap-flash.
Tricket er ikke for tøsedrenge, men find anvisninger her:
http://www.google.com/search?q=BIOS+flash+hotswap

Nils Emil har annonceret med BIOS-redning, men hans side er ikke aktiv
ligenu...
http://www.google.com/search?q=Nils+Emil+Elektronik

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Kim

Dato : 03-02-07 15:23

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nils Emil har annonceret med BIOS-redning, men hans side er ikke aktiv
> ligenu...
> http://www.google.com/search?q=Nils+Emil+Elektronik

Tak for rådene. Fandt denne side:
http://www.biosfix.dk/kontakt.htm

Nogen der kender ham ?

Mvh, Kim

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-02-07 16:06

> Nils Emil har annonceret med BIOS-redning, men hans side er ikke aktiv
> ligenu...
> http://www.google.com/search?q=Nils+Emil+Elektronik

Jeg tror bare han har travlt eller studerer udenlands. Jeg ville prøve
at skrive til ham alligevel.

Thomas

Fra : Nicolai L

Dato : 03-02-07 18:36

> [...]

> herfra. Men intet sker.
> Hedder det nyt bundkort ?
> Vil bundkortet kunne rep'es på garantien ? (Har jo fulgt

Jeg har ikke ikke bedre råd end du har modtaget, men er det ikke et ret nyt
bundkort? Mit Gigabyte bundkort som er ca. 6 mdr gammelt, har dualbios og så
flasher min bios, tjekker om den virker og virker den fin, flasher du den
anden. Crasher den første bios efter flash, starter boardet på den anden
bios og man kan reetablere den defekte bios. Troede egentlig det var
standard med dualbios på alle nye boards.

Er i øvrigt glad for at jeg skiftede fra Asus til Gigabyte.

Nicolai

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 03-02-07 19:08

Nicolai L skrev i melding

> [...]
> boardet på den anden bios og man kan reetablere den defekte bios. Troede egentlig det var
> standard med dualbios på alle nye boards.

ASUS har CrashFree BIOS hvor du kan restore orginal bios.

Fra : Nicolai L

Dato : 03-02-07 19:24

"Sveinar Ånes" <noreply2me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ASUS har CrashFree BIOS hvor du kan restore orginal bios.

Jo, nu skriver jeg det også på baggrund af _hele_ tråden, hvoraf det
fremkommer, at CrashFree funktionen angiveligt ikke virker i alle tilfælde.
Det gør dualbios.

Nicolai

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 03-02-07 20:37

Nicolai L skrev i melding

> Jo, nu skriver jeg det også på baggrund af _hele_ tråden, hvoraf det fremkommer, at CrashFree
> funktionen angiveligt ikke virker i alle tilfælde. Det gør dualbios.

Jeg har DualBios på et eldre GA-8KNXP Ultra, men har heldigvis ikke
hatt behov for å bruke den muligheten. Bios oppdateringer foretas
alltid fra dos-diskett - det er det tryggeste.

Fra : Kim

Dato : 03-02-07 19:49

"Sveinar Ånes" <noreply2me@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ASUS har CrashFree BIOS hvor du kan restore orginal bios.

Et kongerige for Dual-Bios i.s.f. crashfree, som IKKE virker

Mvh, Kim

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-02-07 14:51

On Sat, 3 Feb 2007 09:18:37 +0100, "Kim" <No@money.dk> wrote:

Er det ikke én af de kort med crash free bios - så kan du vel redde
det på dén måde!

Fra : Kim

Dato : 24-02-07 21:30

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:3mams2tss4n6dphbfi9irdre6clo6106ns@4ax.com...
> On Sat, 3 Feb 2007 09:18:37 +0100, "Kim" <No@money.dk> wrote:
>
> Er det ikke én af de kort med crash free bios - så kan du vel redde
> det på dén måde!
Jo det er. Bundkortet har bare ikke læst det.....
Sagt på en anden måde: Crashfri virker ikke...
Fik reddet en ny BIOS hos Biosfix.dk. Prima behandling.

Mvh, Kim