Software til Bundkort
Fra : SB

Dato : 27-01-07 13:12

Undskyld hvis det er det forkerte sted jeg spørger.

Jeg har et MSI K8N Neo Platinum nForce3, bundkort og den medfølgende
software, CoreCenter fungere ikke optimalt.

Har fundet ud af at den aflæser Temperatur på min CPU forkert, har
tjekket med Core Temp Beta 0,94 og SpeedFan 4,31.

Samtidigt når jeg starter min PC op melder CoreCenter fejl, siger at den
ikke understøtter mit bundkort, men når PC'en er startet helt op kan jeg
sagtens starte CoreCenter uden problemer.

CoreCenter har også problemer med at huske opsætningen af Fan
hastigheden, som jeg har indstillet den til.

Så mit spørgsmål er, findes der et godt lille program, der samtidigt
viser den rigtige temperatur og hvor man kan indstille Fan hastigheden.

Ved SpeedFan kan gøre det men efterlyser et andet program, er det også
normalt at CoreCenter laver disse fejl?

På forhånd tak.

--
SB

Fjern "mk", hvis du vil sende en mail direkte til mig

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-07 13:19

On Sat, 27 Jan 2007 13:11:30 +0100, SB <sbmknospam@mail.dk> wrote:

>Jeg har et MSI K8N Neo Platinum nForce3, bundkort og den medfølgende
>software, CoreCenter fungere ikke optimalt.

Prøv at kigge på MSI site for eventuelle opdateringer / nye værktøjer
der kan løse dine problemer:

http://www.msi.com.tw/program/support/software/swr/spt_swr_detail.php?UID=572&kind=1

Core Center ligger f.eks i version 2.0.2.2 som sikkert er nyere end
den medfølgende...

<mlr>

Fra : SB

Dato : 27-01-07 13:56

> [...]
>
> Core Center ligger f.eks i version 2.0.2.2 som sikkert er nyere end

Har været inde og kikke, men fandt ikke noget

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 27-01-07 14:02

"SB" <sbmknospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har været inde og kikke, men fandt ikke noget
>
> --
> SB

http://www.msi.com.tw/program/support/software/swr/spt_swr_detail.php?UID=572&kind=1

Ja hos mig ligger det altså lige foran næsen...ver. 2.0.2.2....første
download.
Var det ikke den du skulle kigge efter?

Mvh
Bri@n

Fra : SB

Dato : 27-01-07 17:37

> Ja hos mig ligger det altså lige foran næsen...ver. 2.0.2.2....første
> download.
> Var det ikke den du skulle kigge efter?
>
> Mvh
> Bri@n

Ja det var mig der ikke var opmærksom nok, men har stadig samme problem
med den nye version.

Så jeg efterlyser stadig et godt program.

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-01-07 13:01

> Ja det var mig der ikke var opmærksom nok, men har stadig samme problem
> med den nye version.
>
> Så jeg efterlyser stadig et godt program.

Nu er der jo reel mulighed for, at den faktisk aflæser rigtigt, eller at
føleren ikke virker.
Desuden skal du nok også prøve at opdatere din bios til nyeste version for
dit motherboard.
Nogle gange er den slags ting en del af det der bliver løst.

Mvh. Brian

Fra : SB

Dato : 28-01-07 15:53

> [...]
> dit motherboard.
> Nogle gange er den slags ting en del af det der bliver løst.

Jeg er ikke så glad for at opdatere min bios, har hørt at det kan gå
helt galt, og at det ikke er helt nemt

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-01-07 14:09

SB wrote:
> [...]
> den ikke understøtter mit bundkort, men når PC'en er startet helt op
> kan jeg sagtens starte CoreCenter uden problemer.

Hmmmm...

Det lader til at være et problem der skyldes at CoreCenter starter for
tidligt op i forhold til indlæsning af de eventuelle drivere, den skal
bruge?

Prøv at se om du kan få CoreCenter til at starte som absolut sidste program
i rækken ved brug af en startup-programmanager.

> [...]
> hastigheden.
> Ved SpeedFan kan gøre det men efterlyser et andet program, er det også

Jeg har selv et lidt ældre MSI/nForce2-bundkort og jeg har også oplevet at
MSIs medfølgende program ikke viste korrekte tal:

Måske vil det således være en fordel for dig at køre med nVidias eget
nTune-program, hvor der så vidt jeg husker også vises temperaturer og
omdrejningstal for blæsere under "nVidia Monitor" (her som i "overvågning",
ikke som "skærm"!)?

Eller burde der sikkert være en modificeret variant af dette program med
mulighed for indstilling af blæserhastighed eet eller andet sted derude...

Anders Peter Johnsen