biofeedback / bioresonans
Fra : Peter Loumann

Dato : 12-01-07 20:00

Her tilbydes rygeafdvænning med biofeedback / bioresonans:

http://nicofri.dk/behandling/

ledsaget af noget der ligner en naturvidenskabelig forklaring? Er der noget
hold i den?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-07 22:47

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
>
> http://nicofri.dk/behandling/
>
> ledsaget af noget der ligner en naturvidenskabelig forklaring? Er

JEg kom engang sammen med en cand.psyck der havde privat praksis og
hun begyndte med held at bruge "scientology-udstyret" der måler
ledningsevne i huden og man forstår sig selv og sine betingede
reflekser.
Men der er placeboeffekt i alting og jeg tror ikke det angriber ondets
rod og er langsigtet værdifuldt
Individuelt og meditativt arbejder man med sig selv og lærer at forstå
nogle selvbedrag - det er positivt, men der er udvorteshed og ritual i
elekronikken og dybe sandheder får man nok snarere af at diskutere
eller belæres om "sagens kerne".

"Videnskabeligt" er et våseord man kan bruge om alt, hvor fx indgår
2+2=4 eller der bruges mange og fine ord med logik og evt et par
grafer og tabeller

Fra : Mikkel Lund

Dato : 12-01-07 23:35

Peter Loumann skrev:
> Her tilbydes rygeafdvænning med biofeedback / bioresonans:
>
> http://nicofri.dk/behandling/
>
> ledsaget af noget der ligner en naturvidenskabelig forklaring? Er der noget
> hold i den?

Fra firmaet det laver vidunder maskinen:
"DISCLAIMER:
The information provided herein is for Educational Purposes Only and has
not been designed to diagnose, treat, mitigate, prevent or cure any
health conditions."
Deres eneste videnskabelige reference ender i en 404 fejl, hos MIT Media
Lab. Søger man på personen finder man:
http://www.research.ibm.com/AVSTG/giyengar.html ekspert i Video.

Hvad tror du så nu?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : N/A

Dato : 16-01-07 04:20

Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-07 04:20

"Martin W. Hansen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> "Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> He, he - måske hvis man skruer højt nok op for strømstyrken

Nej, det handler altid om, at troen kan flytte bjerge. Placeboeffekt
bærer ikke al fx hypnose men ofte en stor del af både hypnose,
akupunktur, zoneterapi og biofeedback-terapi. Og Ungdomshusaktivisme
pr selvbedrag

BZ-terapien i Dortheavej var underskøn , ekstatisk, og lagde grund til
lækre scientologi-agtige gruppe-oplevelser, hvor nogle pengestærke fx
fagforeninger i starten pumper en vildt stor startkapital ind i
afhænghedsskabende superoplevelser - ligesom pushere er gratis i
starten - og har man fået ry for at være duelig, så behøver man ikke
længere være duelig. Så kan man ride på renomeet - i nogen tid

"Du kan narre alle i nogen tid, nogen altid, men ikke alle altid ".
Abraham Lincoln 1862

De fattige unge på bistand havde bagmænd, der til en 2-døgns-oplevelse
for 94 håndplukkede forhånds-enthusiske leverede gaskomfur,
bordfodboldspil, klatrevæg, lædersofaer, musik og ledelse,
brandslukkere og reb til brandevakuering (safety first pral) og andre
millioninvesteringer for ikke at de unge arbejdsløse skulle kede sig i
de to døgn.
Kun oprørs-selviscenesættelse af martyrium har reddet det døende ,
matte Ungdomshus på Jagtvej fra at blive affolket pga kedsomhed - -
MEN kun med produktivt bæredygtigt arbejde på det fri marked, bliver
aktiviter varigt interessante.
Dette ved kloge autonome som Hans Joergensen godt, og derfor er jeg nu
killfiltret af ham, for han kan ikke svare på mine pointer med andet
end mudderkast.
Politi er støttepædagoger for BZ