Afkalkning og desinfektion af aluminium dr~
Fra : Spang

Dato : 11-01-07 18:41

Jeg har, for at få fyldt en minimumsordre ud, købt en håndfuld
go'e, gamle Danske, Militære aluminiums-drikkedunke
(19MI50-052459 - lang historie)

MEN, nogle af dem trænger til en rensning/afkalkning.

Kan jeg bare hælde eddike i dem ? Eller ?

Til efterfølgende desinfektion vil jeg bruge noget der hedder
"Action", som bruges til desinfektion af vinballoner, glas m.m. "Action"
indeholder soda, polymerfosfat, sulfat, silikat og natriumdiklorisocyanurat

Er det også OK ?

Spang

Fra : Linde

Dato : 12-01-07 03:01

"Spang" <øælæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg bare hælde eddike i dem ? Eller ?

Uden problemer...brug evt. en opløsning af eddike eller eddikesyre og vand,
så varmt som muligt.

> [...]
> "Action", som bruges til desinfektion af vinballoner, glas m.m. "Action"
> indeholder soda, polymerfosfat, sulfat, silikat og

Tja, hvis ikke der står noget om aluminium på pakken er det vel ok. Det
lyder dog lidt som om der helst ikke må sidde rester af det, altså
efterskylning med vand. Du kan også vælge at desinficere med en stærk
brintoverilte, det er optimalt til madbeholdere...det efterlader kun rent
vand.

Mvh
Linde

Fra : Spang

Dato : 12-01-07 04:40

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev

> [...]
> efterskylning med vand. Du kan også vælge at desinficere med en stærk
> brintoverilte, det er optimalt til madbeholdere...det efterlader kun rent

Tak for svaret

Spang