urintest
Fra : linus666

Dato : 11-01-07 15:21

Jeg er ny her - Men jeg står med et lille problem som hverken min
viden eller diverse opslag i litteraturen har kunnet hjælpe mig med.

Frisk urin der er undersøgt for blod, bakterier og pus ( "limtest" )
med negativt resultat - Reagerede tilsat en NaOH-opløsning med hvid
amorf fældning, der ved oprensning har vist sig dårligt opløseligt i
vand.
Tilsat syre opløses stoffet og bliver til en klar lyserød væske -
Med syre i overskud afkøling og henstand sker der ingen fældning.
Ovenstående burde betyde, at der ikke er tale om urinsyre.
Desuden synes farven at skyldes små mængden af mangan.

Jeg håber, at der er nogen der ved hvilket stof der er tale om.