Skitzoid
Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 00:26

er noget særlingeagtigt, som alle bør være stolt over

Skitzofreni er psykose ligesom maniodepressiv og er noget HELT andet -
ingen overlap

Depression LIDER man af og skitzofrene begår ofte selvmord, men os
særlinge har den bedste af alle verdener
Gør ikke jeres misundelse til had.

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 00:47

> er noget særlingeagtigt, som alle bør være stolt over

Du glemte "personlighedsforstyrrelse".

"Skizoid personlighedsforstyrrelse".

> Skitzofreni er psykose ligesom maniodepressiv og er noget HELT andet -
> ingen overlap

Det er ikke korrekt. Mange af symptomerne er de samme.
"Skizoid betyder skizofrenilignende, og symptomerne på skizoid
personlighedsforstyrrelse minder om de såkaldt negative symptomer ved
skizofreni, f.eks. at man opsøger ensomhed og har nedsat evne til at
udtrykke følelser."

> Depression LIDER man af og skitzofrene begår ofte selvmord, men os
> særlinge har den bedste af alle verdener
> Gør ikke jeres misundelse til had.

Der er intet had, du digter.

Men når du gør brug af ordet og tror at andre er misundelige, betyder det
vel også at du accepterer at der findes sådan en "forstyrrelse"?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 00:59

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> [...]
>
> Men når du gør brug af ordet og tror at andre er misundelige,
> betyder det vel også at du accepterer at der findes sådan en

Jeg beviser at psykiatri er om VÅSEORD

HVad er forstyrrelse for dig, er genialitet for andre

Ingen af os bør være misundelige men ELSKE VOR EGEN SKÆBNE

Et genialt menneske begår ikke fejl. Dets fejltagelser er
porten til nye opdagelser. James Joyce

af Hvis alle vore ulykker blev lagt i en bunke, hvorfra alle
skulle tage en lige stor del, ville de fleste være tilfradse med at
tage deres egne og gå bort. Solon

Af Jeg er altid tilfreds med det, der sker, for jeg tror på, at
Guds valg er bedre end mit.Epiktet

af Jeg selv vil nærmest sige, at man er fri, når man er i stand
til at elske love, som ens tilværelse er underkastet. Karen
Blixen

af Kvinder går ikke med hvad de kan lide. De kan lide, hvad de
går med. Christian Dior

af Livet er et spørgsmål om at blive forelsket i sin skæbne.
Karen Blixen.

af Lykke er lige så meget at kunne lide, hvad du gør, som at
gøre, hvad du kan lide. Charles Schultz

af Lykken er at kende sine grænser og elske dem. Romain
Rolland

af Lyksalig er den mand, der glemmer med forstand, hvad han ej
ændre kan. Thomas Kingo

af Man bør beherske sin skæbne som sit helbred: nyde det gode,
være tålmodig med et dårlige

af Menneskenes lykke og ulykke afhænger ikke mindre af deres
sinds stemninger end af skæbnen. La Rochefoucauld

af Mennesket bliver det, som det har planlagt at være.
Jean-Paul Sartre

af Mennesket bliver kun til syneladende draget forfra - i
virkeligheden bliver det skubbet bagfra. Schopenhauer "Verden som
vilje" 1851

af Når lasterne forlader os, smigrer vi os med, at det er os,
der forlader dem .Duc de La Rochefoucauld

af Sejren var Guds, men jeg var med. Nis Petersen

af Skæbnen retter adskillige fejl hos os, som fornuften ikke
ville være i stand til at rette. La Rochefoucauld

af Stol på Gud og hold krudtet tørt. Oliver Cromwell

af The best is the enemy of the good. Voltaire

af The formula for greatness is man is amor fati.(kærlighed til
sin skæbne) Nietzsche

af Tilfredshed er de vises sten. Tilfredshed forvandler alt, den
berører, til guld. Benjamin Franklin

af Vi tror, vi bestemmer vores egen skæbne, men det er den der
styrer os. Denis Diderot

Af Whatever limits us we call Fate. Ralph Waldo Emerson 1803-1882

af Who is wise? He that learns from everyone. Who is powerful?
He that governs his passions. Who is rich? He that is content. Who is
that? Nobody. Benjamin Franklin

Af1 If all our misfortunes were laid in one common heap, whence
everyone must take an equal portion, most people would be
contented to take their own and depart. Socrates

Af3mi Intet rammer noget menneske, som vedkommende ikke fra naturens
side er rustet til at bære. Marcus Aurelius

Af3te Kloge mænd forstår at betragte alt, hvad de gør, som fornuftigt,
også selv om de er tvunget af omstændighederne til at handle, som de
har gjort. Niccoló Niccolo Machiavelli(1469-1527)

affhy Vi ville ofte føle skam over vore smukkeste handlinger, dersom
folk havde kendskab til de bevæggrunde, der fremkalder dem.
La Rochefoucauld

AFiiklel Har man ikke det, man elsker, må man elske det, man har.
Corneille Hvor jeg er, er paradis på jord. Francois de Voltaire
"Den som angrer er dobbelt ulykkelig"
"At hjælpe en ulykkelig er en fornuftshandling, som ikke behøver
støtte af medlidenheden"Spinoza+Spinoza
"Gør vel og vær glad - under nødvendighedens synsvinkel, på trods af
at fri vilje næppe eksisterer"
afmih Frihed er at vide hvad ens skæbne vil - og gøre det.
Johannes Hohlenberg

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 01:35

> Jeg beviser at psykiatri er om VÅSEORD

Jeg synes nærmere at du beviser at du har et anstrengt forhold til
psykiatri.

> HVad er forstyrrelse for dig, er genialitet for andre

"Genialitet" er et våseord.
"Bondefornuft" er et våseord.

> Ingen af os bør være misundelige men ELSKE VOR EGEN SKÆBNE

Ingen er misundelige. Elsk du bare din egen skæbne - det skal ingen
forhindre dig i.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 05:56

> Jeg synes nærmere at du beviser at du har et anstrengt forhold til
> psykiatri.

Min mor støttede en infam tvangsindlæggelse af min sære farbror; der
var uvoldelig, men professorfamiliens sorte får: Det gav mig tidligt
interesse for psykiatri:
Kan du se fornuft i, at andre skal kunne tvangsbehandles end de
voldelige? Det meste psykiatertvang er på gule-papirer dvs
behandlings-indikation - altså formynderi "for personens eget bedste"
!

Diagnoser om infektion, kræft, læsion kan stilles udfra målte tal -
stort set - dvs er ret objektive.
Vedr psykose og vedr de ikke overlappende psykiatri-felter
psykopati
og personlighedsforstyrrelse fx skitzoides
så er der aldrig objektivitet, så VÅSEORD er kun lidt overdrevet.

Skitzoid ICD-10 definition kan man få til at passe på ALLE
og det erkendes i den småttrykte test at det på ingen måde er sygdom
Misundelige kunne lige så godt kalde glæde eller forelskelse for
ICD-10 afvigelse og rubricere blandt sygdomme. Homosexualitet kaldtes
i årtier for sindsyge af disse FN-fjolser.

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 15:37

> Min mor støttede en infam tvangsindlæggelse af min sære farbror; der var
> uvoldelig, men professorfamiliens sorte får: Det gav mig tidligt
> interesse for psykiatri:

Det fortæller mere om din mor, end om psyiatri.

> Kan du se fornuft i, at andre skal kunne tvangsbehandles end de voldelige?
> Det meste psykiatertvang er på gule-papirer dvs behandlings-indikation -
> altså formynderi "for personens eget bedste" !

Hvis de er til fare for sig selv (eller andre), kan jeg godt se en fornuft i
at forsøge at få dem til fornuft.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 16:00

> Det fortæller mere om din mor, end om psyiatri.

Nej da. Læger kan altid få støtte fra familien og de har næsten det
totale ansvar for tvangsindlæggelse, og deres indgreb i uvoldelige
menneskers privatliv er grotesk og kan kun forsvares i få tilfælde.

> Hvis de er til fare for sig selv (eller andre), kan jeg godt se en
> fornuft i at forsøge at få dem til fornuft.

Selvfølgelig må man ikke være til fare for andre. Det er politiets
sag.

Man anerkender at kvinder ejer egen krop incl fosteret, men læger er
ondt modarbejdende god moral og menneskerettigheder, når de gør
selvmord til alibi for tvangsbehandling.

Min far ville have haft en lykkelige alderdom hvis ikke fascistlæger
som Ole HArtling, Etisk Råd havde fået forbudt retten til aktiv
dødshjælp

Min far havde set næsten alle i sin slægt dø extremt smertefuldt af
knoglekræft og arbejdede med andre for at få "Mit livstestamente"
gjort til lov, men da man ikke vil garanterer hurtig vej ud af
smertehelvede, så døde han hurtigt af stress og hjertestop da han fik
diagnosen på knoglekræft - og altså ikke døde af knoglekræft.Han døde
af angsten for smerterne. Fordi de extrem indbildske onde
læge-egoister ikke vil garantere hjælp til selvord.

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 17:04

> Nej da. Læger kan altid få støtte fra familien og de har næsten det totale
> ansvar for tvangsindlæggelse, og deres indgreb i uvoldelige menneskers
> privatliv er grotesk og kan kun forsvares i få tilfælde.

Læger kommer ikke bare dumpende ud af det blå - nogen gør dem opmærksom på
et problem - din mor?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 21:50

> Læger kommer ikke bare dumpende ud af det blå - nogen gør dem
> opmærksom på et problem - din mor?

Et bagatelproblem - nemlig at den fine professorfamilie hun havde
giftet sig ind i, skammede sig over at deres lys af en kemimagister,
min fars storebror var arbejdsløs - og han havde med knyttet næve sagt
"du har ødelagt mit liv" til min farmor, men alle vidste at han var
uvoldelig.

Læger ser kun på at få kunder i butikken og behandlingstilbudene er
så ringe vedr psykeproblemer, at de må indfange patienter med lasso.

Godt at Evangelista , Scientology og Faderhuset viser medicin-fri
alternativer til den voldstruende inkompetente psykiatri

- helt ligesom Krarup, LAngballe og FErgo brugte deres embedes renome
til at redde talrige børn fra tvangsfjernelse (dog havde de næppe mod
til at røre pædofili-tilfældene, hvor Tønderstoresøster vil tilbage
til sin far, men er idømt pædagog-tortur, det værste hun har oplevet i
sine 12 år.).

Fra : ThomasB

Dato : 12-01-07 15:22

Bo Warming skrev:

> [...]
>
> Læger ser kun på at få kunder i butikken og behandlingstilbudene er
> så ringe vedr psykeproblemer, at de må indfange patienter med lasso.

Det er simpelthen noget vrøvl. Det er ikke til at opdrive en psykiater, der
ikke har mindst 1-2 års ventetid.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-07 16:09

> Det er simpelthen noget vrøvl. Det er ikke til at opdrive en
> psykiater, der ikke har mindst 1-2 års ventetid.

Mange læger evner at lokke til overbehandling, så ventelisterne blir
lange
Stadig er det skadeligt med medicin, når man kan opnå selvhjulpenhed
og selvtillid uden

Hospitals-psykiaterne opnår ekspansion og nyansættelse af deres venner
ved at indfange med lasso - føj. Tvang bør ses som i strid med
læge-etik. Kun voldelige patienter skal kunne tvinges

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 07:08

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Jeg synes nærmere at du beviser at du har et anstrengt forhold til
> [...]

Hvis man som læger lægger udefinerede ord til grund for indgreb, så
kan der tales om våseord.

> Ingen er misundelige. Elsk du bare din egen skæbne - det skal ingen
> forhindre dig i.

Alene tanken at nogen kan forhinde nogen i at elske sin skæbne, er
våset.

De fleste psykiatri-diagnosticerede er ikke misundte - fx narkomanerne
og depressionsramte og de udstødte hallucinerene
skitzofrent-psykotiske.

Blandt særling-gruppen, som skitzoid-betegnelsen hæftes på, er der
mange der er flygtet fra vor velfærdsdille og anmasende
selskabelighed, og at de tydeligvis ofte har det fint med det,
foruroliger terapeuter og andre, som er usikre på eget valg af liv, og
vil bekræftes ved, at andre skal tvinges til at være som dem selv

Misundelse skader mange ellers lykkelige afvigere, for den fører til
indgreb, som ikke har nogen fornuft bag sig og forpester livet for de
der selv vil bestemme kaffeslaberads-omfang.

Ofte kan man ikke få ordentlig bolig uden at kende nogen og denne
skal - fx på Christiania - sige god for, at pigen ikke er frigid og
manden ikke er sig selv nok og holder sig uden for
arbejdsfællesskab-der-sker-i-grupper.
Du kan ikke nøjes med at påtage dig oprydning, fejning og snerydning -
du skal hykle glæde ved at lade dig kommandere til fællesaktiviteter
med øldrikning.

Her er Ungdomshuset vist lidt mere liberal mht at lade enspændere
dyrke egen interesse.- og faktisk progressive på nogle mægtig gode
måder

Måske de burde hyldes som "Skitzoid-tolerance-huset" -
- der er ikke meget andet og især ikke megen anden tolerance at hylde
dem for, fornemmer jeg
Polariseringen som de har skabt ved at forære en kampplads til
importeret hitlerjugend-BZ, har vist afskaffet tolerance overfor
enspænderne - nu skal du være lejesoldat og samle brosten tilbage til
sorte klike og kan ikke skulke fra at være voldelig.

Men i barikadegruppen har jeg set samme ildsjæl ved at opbygge
forsvarsværker på solrige efterårs-eftermiddage som man ser hos
Silvan-gørdetselv folket med egne haver - om de er kommanderet af
gruppepresset er muligt, men de så glade ud.

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 15:42

> Hvis man som læger lægger udefinerede ord til grund for indgreb, så kan
> der tales om våseord.

Alle ord er våseord i munden på en våser.

> Alene tanken at nogen kan forhinde nogen i at elske sin skæbne, er våset.

"Elske" og "skæbne" er våseord.

"Våseord" er et våseord.

> [...]
> er usikre på eget valg af liv, og vil bekræftes ved, at andre skal tvinges

Der er ingen terapeuter der er foruroliget over skizoid
personlighedsforstyrrede.

> Misundelse skader mange ellers lykkelige afvigere, for den fører til
> indgreb, som ikke har nogen fornuft bag sig og forpester livet for de der
> selv vil bestemme kaffeslaberads-omfang.

Kald du det bare misundelse, hvis det hjælper dig til en eller anden
overbevisning du føler dig tilpas ved.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 20:29

> Alle ord er våseord i munden på en våser.

Sukkersyge, tyfus og benbrud er ikke våseord
Manisk, skitzofren og neurotisk er udefinerede, upræcise,
ukvantificerbare våseord, for hjernen ved vi intet om og alt er
smagssag vedr behandling og diagnstificering.

> "Elske" og "skæbne" er våseord.
>
> "Våseord" er et våseord.

Ofte får man indsigt ved at bruge disse ord, når afsender og modtager
er nogenlunde på bølgelængde

> Der er ingen terapeuter der er foruroliget over skizoid
> personlighedsforstyrrede.

Men det kan blive brugt mod dig, hvis du får stemplet.

DEt indholdsløse bodega-agtige godtkøbssnak-ord kan heller ikke bruges
til at få førtidspension

> Kald du det bare misundelse, hvis det hjælper dig til en eller anden
> overbevisning du føler dig tilpas ved.

Ingen er interesseret i dine tilladelser til at kalde ting noget.

Selvfølgelig er det med alle forbehold at jeg teoretiserer om
misundelse - jeg er ikke tankelæser, det er ingen ,omend nogle har
visse evner og de er ikke almindelige blandt psykistere, der blot
adlyder deres overordnede og ofte gør skade.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 06:44

> [...]
> personlighedsforstyrrelse minder om de såkaldt negative symptomer
> ved skizofreni, f.eks. at man opsøger ensomhed og har nedsat evne

I en religiøs våsevidenskab som den psykiatriske kan du ikke påstå at
skitzoid-diagnose-ICD10
har noget som helst at gøre med de skitzofreni-psykosen selvom logik
i sprog burde betyde sådant

Psykopati betyder jo heller ikke på nogen måde sindsyge
Logik lader man bevidst ikke præge terminologien

Måske engang i 1800-tallet der var overlap, men ikke idag

> Der er intet had, du digter.
>
> Men når du gør brug af ordet og tror at andre er misundelige,
> betyder det vel også at du accepterer at der findes sådan en
> "forstyrrelse"?

Nej - da ordet forstyrrelse lyder negativt, så kan det ikke godkendes
at den gruppe særlige som kaldes skitzoide - og som jeg næppe tilhører
mere end du - er forstyrrede.
Enhver fugl synger med sit næb og måske gruppen rummer mange extremt
samfundsgavnlige hårdtarbejdendende enspændere, som aldrig søger
lægehjælp og aldrig er voldelige, men misundelse og had skal rettes
mod afvigere af pøblen, så de udsættes for læge-hjulpen lynch.

Eneste fornuftige definition af sygdom vedr psyke er
1. voldelighed som ikke kan forklares anderledes end noget
sygdomsagtigt
2. at personen selv søger psykiaterhjælp (fx depressions-patienter)
3. at der kan måles hjerne-defekt og det er få promille af de sindsyge
idag, typisk de neurosyfilitiske og phenylketonuri-ramte

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 15:51

> I en religiøs våsevidenskab som den psykiatriske kan du ikke påstå at
> skitzoid-diagnose-ICD10
> har noget som helst at gøre med de skitzofreni-psykosen selvom logik i
> sprog burde betyde sådant

Jo det kan jeg godt påstå. Skizoid betyder "skizofrenlignende".
Skizoid personlighedsforstyrrede har større risiko for at udvikle
skizofreni.

> Nej - da ordet forstyrrelse lyder negativt, så kan det ikke godkendes at
> den gruppe særlige som kaldes skitzoide - og som jeg næppe tilhører mere
> end du - er forstyrrede.

Forstyrrelse lyder ikke negativt i min øre.

> [...]
> lægehjælp og aldrig er voldelige, men misundelse og had skal rettes mod
> afvigere af pøblen, så de udsættes for læge-hjulpen lynch.

Måske er mange af dem pensionsnassere, som du.

> Eneste fornuftige definition af sygdom vedr psyke er
> 1. voldelighed som ikke kan forklares anderledes end noget sygdomsagtigt
> 2. at personen selv søger psykiaterhjælp (fx depressions-patienter)

Eller skizoide der kan erkende at de har problemer med deres
personlighedsforstyrrelse - mit gæt er at patienten kom før diagnosen -
altså selv opsøgte hjælp.

> 3. at der kan måles hjerne-defekt og det er få promille af de sindsyge
> idag, typisk de neurosyfilitiske og phenylketonuri-ramte

Det er let at måle normalafvigelser.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 16:40

> Jo det kan jeg godt påstå. Skizoid betyder "skizofrenlignende".
> Skizoid personlighedsforstyrrede har større risiko for at udvikle
> skizofreni.

Ja sådan bedrager sproget,men læger har fortalt mig at lighed mellem
diagnoserne er overfladisk og ingen har bevæget sig fra den ene til
den anden

Skitzo er noget med splittelse - men mest splittede er maniodepressive
der slet ikke er noget med "skitzo"

Man har delt territoriet af forhåndenværende patienter op i grupper
der havde lidt lighed, og så fundt en beskrivelse og et navn. Ingen
bedre logik end det

> Forstyrrelse lyder ikke negativt i min øre.

Det er direkte et SKÆLDSORD

> Måske er mange af dem pensionsnassere, som du.

Måske samtlige psykiatripatienter er stærkt motiveret af pengene

Og måske de fleste er totalt fejldiagnosticerede, fordi der ikke er
objektivitet i ordene, så den ene mening er så god som den anden

> Eller skizoide der kan erkende at de har problemer med deres
> personlighedsforstyrrelse - mit gæt er at patienten kom før
> diagnosen - altså selv opsøgte hjælp.

Sindrigt pingpong mellem opmærksomhedssøgende patienter og læger der
havde brug for at tjene penge

> Det er let at måle normalafvigelser.

Ikke vedr hjernen

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 17:15

> [...]
>
> Man har delt territoriet af forhåndenværende patienter op i grupper der
> havde lidt lighed, og så fundt en beskrivelse og et navn. Ingen bedre

Hvad er din pointe?

> Det er direkte et SKÆLDSORD

Hvis du har det sådan, så er det klart at du synes der er et problem.

> Måske samtlige psykiatripatienter er stærkt motiveret af pengene

Måske er det bare dig og en håndfuld andre.

> Og måske de fleste er totalt fejldiagnosticerede, fordi der ikke er
> objektivitet i ordene, så den ene mening er så god som den anden

Måske er de ikke.

> Sindrigt pingpong mellem opmærksomhedssøgende patienter og læger der havde
> brug for at tjene penge

Penge er altid motiverende.

> Ikke vedr hjernen

Jo.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 21:03

> Hvad er din pointe?

At der er ingen objektiv videnskab i psykiaternes sætten etiketter på
folk

> Hvis du har det sådan, så er det klart at du synes der er et
> problem.

Der er problem i
1. at psykiatere med pensioner og med kemisk
spændestrøje(psykofarmaka) lokker folk til lediggang
2. at dette giver øget skattetryk dvs nedsætter konkurrenceevne så der
bliver færre meningsfulde job, og folk gøres ulykkelige,
fremmedgjorte.

> Måske er det bare dig og en håndfuld andre.

Når man ser vækst i antallet af førtidspensionister siden JO Krag
dannede regering, skulle man tro der var gået en atomkrig hen over
landet.

> Måske er de ikke.

Måske en meteor rammer ind i det nedstyrtningstruede Rødovre højhus så
pamperne får ret - en sådan milliartendedel sandsynlighed er indtrådt
i USA i forgårs. (eller også var det Rusland)

> Penge er altid motiverende.

Altafgørende

> Jo.

Giv eksempler. Blodprøver betyder næsten intet ved uddeling af
psykiatriske diagnoser. Din evne til at klynke afgør om høj eller lav
førtidspension

Når man som jeg udstråler selvhjulpenhed og selvtillid og ikke gider
skuespille, så får man som jeg kun 5000 kr om måneden.

At jeg med min privatiserede sæddonorformidling havde afsløret
læge-uduelighed nogle år forinden, bidrog til at overlægerne var
påpasselige ikke igen at blive taget med bukserne nede.
En glistrupist er det stik modsatte af målgruppen for den psykiatriske
umyndiggørelse - eksperterne ved godt at de kan ikke købe
socialist-stemmer her.

De 5 ledende overlæger der fulgte efter nr 1 insisterede skriftligt på
at der ikke var tendens til noget psykiatrisk sygdom hos mig.

Når man som jeg har papir på ikke at være racist og ikke sindsyg, er
det selvfølgelig mistænkeligt, og ikke den afsløring af systemet som
jeg havde drømt om, men det har været en interesssant Odyseus-rejse
gennem bureaukratiet - ligesom mine ophold i åbnet og lukket fængsel
for at hjælpe barnløse har været værdifuldere end nogen af mine
charterrejser.

At jeg nu får hjemmehjælp, og nu har fået ansat en kammerat fra Den
DAnske Forening under mig, har også været lærerigt, især i starten da
forskellige løftebrydende, dovne, uduelige kommunalpampere kom hver
uge , incl når jeg valgte privatiseret firma.
En afslørende nultrækprocent er en flottere bedrift, men så dygtig og
samfundsgavnlig er jeg ikke

Hvis man vil forstå statens extreme utroværdighed vedr naturvidenskab,
så studer levnedsmiddelstyrelse-afgørelse

40 tons råddent kød er afsløret, overskriftes idag

Da man fik held med at fælde Barfoed på fryseskadet kød uden mikrober
men forgammelt så skruede man op for løgnene og bruger nu ordet
råddent som synonymt med kassabelt, selvom ingen sundhedsfare og ingen
smagsforskel.

Fra : jespr

Dato : 11-01-07 08:52

Bo Warming wrote:
> [...]
> ingen overlap
>
> Depression LIDER man af og skitzofrene begår ofte selvmord, men os
> særlinge har den bedste af alle verdener

Det var da pokkers som du altid favoriserer din egen situation. Du vil
ikke indordne dig under brandregulativer fordi du tilfældigvis har købt
isoleringmateriale der er ulovlig til tiltænkt brug.

Nu er det bedre at have en diagnose som skizoid end at være
diagnogsticeret som normal. Hvorfor er det positivt at være en særling?,
dermed ikke sagt at det er negativt.

Og realkreditforeningerne rotter sig sammen mod dig, det kan slet ikke
komme på tale at det er fordi dit/dine huse bare ikke er særlig
velholdte? Så vidt jeg ved tænker banker og realkreditforeninger kun på
at tjene penge og gider da ikke bruge ressourcer på at undertrykke særlinge.

Men dette har jo så intet med hverken politik eller videnskab at gøre.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 11:38

"jespr" <011277@gmail.com> wrote in message

> [...]
> købt
> isoleringmateriale der er ulovlig til tiltænkt brug.
JEg havde gratis fået flamingo og min søn fik udslet af rockwool og
efter interessant debat der afslørede urimeligt overdreven lovlydighed
hos nogle, købte jeg rockwool

> Nu er det bedre at have en diagnose som skizoid end at være
> diagnogsticeret som normal. Hvorfor er det positivt at være en
> særling?,
> dermed ikke sagt at det er negativt.

JEg har ikke diagnose som skitzoid
Der eksisterer ingen sådan sygdomsdiagnose, men
karaktertræk-registreringen finder jeg interssant som bevis på at
læger er MOBBERE
Læger følger flertalsdiktaturets intolerance overfor afvigere
Jeg syns min far har lært mig god livsstil med tætte højdepunkter ved
altid at prøve at gøre tingene lettere og hurtigere og chance den -
lev livet farligt, når kun en selv derved er i fare, er godt liv.
I håb om at kunne inspirere andre til at lege med samme fordele ved at
frigøre sig af gruppepres og vanetænkning, tænker jeg højt om mine
erfaringer fx om bl.a. pis og lort, når de er gode.

> [...]
> på
> at tjene penge og gider da ikke bruge ressourcer på at undertrykke

At man ikke låner hvad der er sikkerhed for i grundværdien, beviser at
du tager fejl i at pengeinstitutterne kun ser på at tjene penge

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-01-07 09:38

> er noget særlingeagtigt, som alle bør være stolt over

Hvorfor er det dig magtpåliggende at fortælle os det?

> Gør ikke jeres misundelse til had.

Du er en stakkel - især fordi du egentlig godt selv ved, du er en stakkel.
Det er *dit* kors.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 12:01

> Hvorfor er det dig magtpåliggende at fortælle os det?

Debatører der er kommet til kort med at bevise Einstein-gavn, vælger
mudderkast
og bl.a. søges jeg tilsvinet som sindsyg og man opdigter at der skulle
være særlig lighed med karaktertræk-diagnosen skitzoid, der ikke er
sygdom og er om særlinge, der blæser på gruppepresset.
Uden at falde ind under gruppen, vil jeg godt erkende individualisme,
altså at være særling.

Jeg mener alle ville være lykkeligere ved at turde droppe
uniformeringen og lege frit, være nøgen osv - nyde samtlige
tilværelsens gratis glæder, når ingen derved generes fysisk. Why not?

> Du er en stakkel - især fordi du egentlig godt selv ved, du er en
> stakkel. Det er *dit* kors.

Enhver der skriver på usenet "stikker næsen frem" og er vel så en
stakkel i dit univers
AT jeg stikker næsen frem pr mange "racistiske" læserbreve og
internetindlæg er årsag til voldstrusler fra BZ i Ungeren mod mig -
har de skrevet i Lokalavisen for Nørrebro og NV

Hvis zebraer blir enige om at løbe mod løverne og ikke fra dem, kan de
trampe løvefjenden ihjel og selv overleve, og jeg mener at hvis
muslimkritikere og andre særlinge og individualister forener sig og
tør erkende, at de ikke er konforme, så slipper vi måske for ufrihed.

Hvorfor tror du at jeg oplever mig som stakkel - jeg er 60 år og har
jernhelbred? Du har mødt mig og kan måske gøre mig en tjeneste ved at
forklare hvordan jeg sender misvisende signaler, som om jeg er
utilfreds med livet

Min stammen i gymnasietiden gjorde mig deprimerende usexet men mod til
at gå egne veje, som min far, har fået mig på godt spor, men der er
nok en overfladisk lighed med det selvhad, der prægede mig engang.

Når folk er vilde med at kalde mig sindsyg, så er et godt svar, at jeg
aldrig tager anden medicin end hovedpinepiller og kun har været på
hospital for ubetydelige og altid ikke-psykiatriske sygdomme.

Goethe, Grundtvig, Glistrup, Strindberg, Nietzsche og Mozart er blevet
kaldt sindsyge og ingen behøvede hjælp, så jeg er i godt selskab.

Et af overlægefjolserne der har skrevet bøger om disses påståede
psykose, har jeg debateret med og det kogtes ned til at han pga mange
år på Sct Hans har "klinisk blik" og kan se sygdom hos 20
samfundsgavnlige langtlevende genier, som var provokerende.
At sådanne overtroiske antividenskabelige narrehatte har magt til at
tvangsindlægge er en større grund til oprør, end hvis tyske
besættelsestropper var i landet.

Fra : kk

Dato : 11-01-07 12:28

> [...]
> At sådanne overtroiske antividenskabelige narrehatte har magt til at
> tvangsindlægge er en større grund til oprør, end hvis tyske

Altså: Bare en glad gris, med knald i låget!

godt nytår
kk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-01-07 14:25

> Hvorfor tror du at jeg oplever mig som stakkel

Nærværende trådstart et et glimrende eksempel. Hvis du ikke kan forstå, hvad
jeg mener, må jeg nok trække min påstand om, at du selv er klar over det,
tilbage.

> jeg er 60 år og har
> jernhelbred? Du har mødt mig og kan måske gøre mig en tjeneste ved at
> forklare hvordan jeg sender misvisende signaler, som om jeg er
> utilfreds med livet

Jeg læser de fleste af dine indlæg som nødråb. Du har reelt intet at byde
ind med mht. argumenter, når du poster dine helt utroligt mange, enslydende
indlæg, der ligeså godt kunne være produceret af en robot. Jeg tror ikke, du
har et reelt ønske om at indgå i en debat. Du har givet et ønske om at opnå
menneskelig kontakt, hvilket er fint nok (og i øvrigt er et ønske, du deler
med alle os andre). Du har bare en ualmindelig kejtet måde at gøre det på.

> Når folk er vilde med at kalde mig sindsyg, så er et godt svar, at jeg
> aldrig tager anden medicin end hovedpinepiller og kun har været på
> hospital for ubetydelige og altid ikke-psykiatriske sygdomme.

Du er en stakkel, når folks påstande om din angivelige sindssyge ikke får
dig til at reflektere over, hvorfor du mon virker sådan på andre. I stedet
forsøger du at imødegå påstanden ved at gentage *din* totalt ligegyldige,
irrelevante definition på sindssyge igen og igen.

Jeg tror personligt ikke, du er sindssyg. Jeg er dog overbevist om, du har
en personlighedsforstyrrelse. Det har du endda papir på. Jeg skal ikke
afvise, at jeg og andre også har personlighedsforstyrrelser. Det virker bare
som om, du rent faktisk *lider* under din. Du forekommer simpelthen ikke
lykkelig/glad/tilfreds/whatever.

> Goethe, Grundtvig, Glistrup, Strindberg, Nietzsche og Mozart er blevet
> kaldt sindsyge og ingen behøvede hjælp, så jeg er i godt selskab.

Ja, det prøver du jo at klynge dig op på igen og igen.

> At sådanne overtroiske antividenskabelige narrehatte har magt til at
> tvangsindlægge er en større grund til oprør, end hvis tyske
> besættelsestropper var i landet.

Jeg er ikke tilhænger af tvangsindlæggelser. Psykiatere er imo ganske
indskrænkede i deres tilgang til problemet, selvom de har en ekstrem lang og
imponerende uddannelse bag sig. Psykologer er imo blot personer, der tror,
de kan afhjælpe egne mentalhygieniske problemer ved at foregive, at de kan
hjælpe andre med ditto.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 15:45

> Nærværende trådstart et et glimrende eksempel. Hvis du ikke kan
> forstå, hvad jeg mener, må jeg nok trække min påstand om, at du selv
> er klar over det, tilbage.

Træk også din indbildskhed tilbage, om at du evner tankelæsning.At
tankelæse udfra tekst er en virkelig komisk indbildskhed.

> Jeg læser de fleste af dine indlæg som nødråb. Du har reelt intet at
> byde

Jeg skriver på en bog, men blir måske ikke færdig de første år, for
muligheden for hurtig response på internettet er lokkende, og jeg
ønsker at lege med nyt territorie, være fremtidens menneske, gå ny
veje mht debat. Måske net bare er bedre for en som mig.
Jeg mangler jo ikke penge pga friværdi.JEg kan jo altid sælge hvis
ikke perfekt långiver dukker på - jeg søger kun halvhjertet, endnu.

> ind med mht. argumenter, når du poster dine helt utroligt mange,
> enslydende

Du er en gammel rotte på denne ng. Andre kommer og går, da jeg
omskriver hvad kan indgå i bogen, er der gentagelser, ja. Du må finde
dem interessante hvis du åbner og læser dem alle

> indlæg, der ligeså godt kunne være produceret af en robot. Jeg tror
> ikke, du

Du ved vist ikke hvor lidt robotter kan

> har et reelt ønske om at indgå i en debat. Du har givet et ønske om
> at opnå

Det er en latterlig misforståelse at tovejskommunikation er meget
bedre end envejskommunikation. Er aviser eller telefoner vigtigere end
bøger?

> menneskelig kontakt, hvilket er fint nok (og i øvrigt er et ønske,
> du deler med alle os andre). Du har bare en ualmindelig kejtet måde
> at gøre det på.

Selvfølglig luner anerkendelse, ligesom at tisse i bukserne luner.
Nogle gange får jeg venskaber med net-debatører der ringer og dialog
sker udenom ng.
Ikke alle er så fobi-agtigt ængstelige ved ny kommunikationsformer som
du.

> [...]
> andre. I stedet forsøger du at imødegå påstanden ved at gentage
> *din* totalt ligegyldige, irrelevante definition på sindssyge igen

Du må jo være masocist, siden du læser hvad er dig totalt ligegyldigt
og irelevant.
Hvis min definition på sindsyge blev læge-brugt i et
fremskridts-utopia, ville psykiaterne altid gøre gavn - og der ville
være færre af dem.
Måske jeg udtrykker mig dårligt når du ikke ser relevansen. AT du ikke
før nu har vovet dialog, kan selvfølgelig skyldes at du ikke ønsker
din vanetænkning udfordret.

> Jeg tror personligt ikke, du er sindssyg. Jeg er dog overbevist om,
> du har

Der er ingen facitliste på, om nogen er sindsyg. Det er rent
smagsdommeri og antal behandlede afhænger af antal læger, og antal
overgreb afhænger af hvor kritisk befolkningen er imod tvang.

> en personlighedsforstyrrelse. Det har du endda papir på. Jeg skal
> ikke

Var det også dig der løj at jeg havde købt isolation som var ulovlig.
Hvis du læste hvad jeg skrev, ville du vide bedre, incl at jeg har
papir på reel skitzofren psykose, fordi jeg fik lægevenner til at
overtale en ny psykiater til at sikre mig højeste førtidspension.
Men da jeg kun fik laveste, så ankede jeg, ialt 5 gange og 5 finere
psykiatere afviste totalt og bastant at jeg har noget der ligner
sindsyge af nogen art.
Skitzoid er skældsord opfundet af mine modparter på nettet og kun det
Personlighedsforstyrrelse har alle, i forskellig grad.
Karakterafvigelse ligeså.
Der gror ikke mos på en rullesten = en forstyrret sten. Forstyrrelse
er ikke det værste man har.

> [...]
> simpelthen ikke lykkelig/glad/tilfreds/whatever.

> Ja, det prøver du jo at klynge dig op på igen og igen.

Jeg er selvfølgelig ikke så indbildsk, at jeg mener at sætte mig
varige spor sammenlignelige med nævnte genier, men der er intet dumt i
at sætte sig høje mål.

> Jeg er ikke tilhænger af tvangsindlæggelser.

AT man i høj grad kun kan få patienter ved at "fange dem med lasso",
viser at denne lægekunst er ny og skadelig og ikke nærmer sig værdien
af læger på åreladningernes tid. Og måske aldrig når over
placebo-niveauet.Selv om 500 år, -
- for hjernen er langt mere kompliceret end nyrer , hjertemuskel og
hud m.m

Fra : Ingolf

Dato : 15-01-07 15:57

> er noget særlingeagtigt, som alle bør være stolt over
>
> Skitzofreni er psykose ligesom maniodepressiv og er...

Og så er der dem der lever af deres skizofreni...
http://www.youtube.com/watch?v=76k7R1sJn1c
:)