hvad sker der ved at binde navlen op ?
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 06-01-07 20:20

hvad sker der ved at binde sin navle op ? det ligner da en knude

hilsen klaus

Fra : Max

Dato : 06-01-07 20:33

Hej Klaus

> hvad sker der ved at binde sin navle op ? det ligner da en knude

Du må have en anderledes navle end jeg hvis den ligner en knude :)

--
Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-07 23:44

Klaus Nielsen skrev:

> hvad sker der ved at binde sin navle op ?

Ikke spor.

> det ligner da en knude

Det er ikke overskæringen eller beskyttelsen (plaster, bind) der
bestemnmer dens udseende. På et nyfødt spædbarn sidder der en
stump tilbage af navlestrengen, og den falder selv af efter nogle
dage, så det er naturen der bestemmer hvordan brudfladen kommer
til at se ud.

--
Bertel

Fra : Bo Warming

Dato : 07-01-07 04:03

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> stump tilbage af navlestrengen, og den falder selv af efter nogle
> dage, så det er naturen der bestemmer hvordan brudfladen kommer

I aArika fortalte missionærer mig,
at smør stammerne kolort på navlestrengen så aldrig infektion i såret

Men Vestlig bessermachen kan skabe fugtighed på såret så det ikke kan
tørre og stafylokokker rigtig kan formere sig - plastre og
forbindinger påføres FOR KVINDENS SKYLD, for at opreklamere et
skadeligt jordmor og sygepjerske-job

De gavner sjældent barnet

Dyr der slet ikke smør noget på er nok endnu klogere end mine zulu.
nbele og bemba naboer var

Før min første danskefødte søn blev født, og jeg modsatte mig
sølvnitratøjendrypning, var dette rutine.
Jeg kaldtes hysterisk af Hvidovre Sygehus personalet , men min søn
gjordes ikke blind, hvilket ofte er sket pga videnskabsstyret
bessermachen - der måske var berettiget da Semmelweis-inspireret
overlæge Crede i Mynchen på fattigfødehospital i 1900 dæmpede tidens
epidemiske gonore-blindhed med sin hornhindeætsende gift.

Få år senere afskaffedes Crede ø'jendrypningen totalt på danske
hospitaler, måske fordi jeg og læger havde skrevet mange artikler imod
den i godhedsindustriens tidsskrifter, som jeg dengang ikke var
sortlistet fra (Sædhjælpsfondet gav mig stor respekt og mange læger
henviste patienter til mig)