Fluorescin, hvor købes det i dk?
Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-07 16:22

Hejsa, hvor kan man få fat i fluorescin eller tilsvarende
fluorescerende stoffer her i dk? Det skal kunne blandes med vand. Jeg
har nemlig tænkt mig at bygge et lille projekt:

http://cre.ations.net/creation/the-time-fountain

Jeg har set at bla. studiedata har noget fluorescerende middel, men jeg
synes 41 kr for stof til knap en liter vand er i overkanten..(?)

Brian

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 17:51

"Brian Lund" <geronimo@mobilixnet.dk> wrote in message
[...]

BW:Jeg har længe efterlyst fluorescerende maling, men må nøjes med at
købe selvlysende klæbefolie eller skiltepapir fra
butiks-dekoratør-firmaer der står i de gule sider fx Brøndsgård

De falmer i solen og jeg håber du finder løsning og trådstarter om den
her

Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-07 18:23

> [...]
> butiks-dekoratør-firmaer der står i de gule sider fx Brøndsgård
>
> De falmer i solen og jeg håber du finder løsning og trådstarter om den

Hej Bo, ja nu har jeg jo lige søgt i studiedatas shop, så jeg ved at
de har fluorescerende maling:
http://kortlink.dk/studiedata/3h4q

Men til en pris af 41 kr for 30ml _må_ det kunne skaffes billigere
andetsteds! Jeg blev engang anbefalet at spørge i en normal
malerforretning efter fluorescerende maling/lak, fik dog aldrig hørt
ad.

Brian

Fra : Max

Dato : 05-01-07 19:59

Hej Brian

> Jeg har set at bla. studiedata har noget fluorescerende middel, men
> jeg synes 41 kr for stof til knap en liter vand er i overkanten..(?)

Hvis 41 kr. er en hindring, ja så kan de ikke være ret
interesant for dig. Hvis du almindeligvis leger med ting, ja
så burde du vide at prisen skal man ikke kikke på, det
man kikker på er om man kan skaffe tingene, kan man
det, ja så betaler man og er glad.

--
Mvh Max

Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-07 20:41

> [...]
> så burde du vide at prisen skal man ikke kikke på, det
> man kikker på er om man kan skaffe tingene, kan man

Hvis det koster 41 kr og som i dette tilfælde kun er nok til at farve
750ml vand, så bliver det jo netop brugt hurtigt ved "leg"! 41 kr er
ingen hindring, hvis bare jeg vidste at det ikke var på noget som
sagtens går til spilde, resten af projektet løber somend nok sagtens
op i 300+ kr...

Jeg havde også håbet lidt på en løsning hvor jeg kunne nøjes med
at gå ned i byen og købe en bøtte "etellerandet" og derved kunne
spare en porto der er dyrere end varen.

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 05-01-07 20:44

> [...]
> så burde du vide at prisen skal man ikke kikke på, det
> man kikker på er om man kan skaffe tingene, kan man

Jeg er en anelse hurtig på aftrækkeren idag, så jeg må poste to
gange.
JO, man kigger absolut på prisen, f.eks. skal jeg bruge en masse UV
lysdioder, normalt er de halvdyre og min vanlige tyske leverandør
forlanger 6 kr/stk, ved at søge på ebay fandt jeg nogle til noget
nær 1,5 kr/stk inkl porto!

Brian