blokering
Fra : Per Andreasen

Dato : 05-01-07 10:18

Jeg har lige fundet ud af, at hvis man klikker på ét af Bo Warmings indlæg,
vælger "Meddelelser" og "Bloker afsender", så slipper man for alle de
overflødige indlæg i denne gruppe. Hvilken befrielse!!!!

mvh Per Andreasen

Fra : TAK

Dato : 05-01-07 11:09

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:enl541$fdp$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> indlæg, vælger "Meddelelser" og "Bloker afsender", så slipper man for alle
> de overflødige indlæg i denne gruppe. Hvilken befrielse!!!!

Sødeste Per Andreasen!
Ku´ du ikk´ ha´ sagt det for længe siden?! Nej, undskyld, du har jo lige
fundet ud af det!
Sorry... Jeg har fulgt din vejledning, og takker dig så meget!
Med venlig hilsen ;)

Fra : Erling Nansen

Dato : 05-01-07 11:36

"TAK" <T@AK> skrev i en meddelelse

> [...]
> fundet ud af det!
> Sorry... Jeg har fulgt din vejledning, og takker dig så meget!

Hej.
I slipper bare ikke for alle dem, der svarer ham.

Erling

Fra : TAK

Dato : 05-01-07 12:07

"Erling Nansen" <oz7iy@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "TAK" <T@AK> skrev i en meddelelse

> Hej.
> I slipper bare ikke for alle dem, der svarer ham.
>
> Erling

Erling, altså!! Nu var jeg lige kommet i et supre godt humør! -Og så
kommer du og ødelægger det! Jeg kan jo ikke vide, hvad folk taler om, uden
at vide, hvad BW har lagt ud med. Who cares!

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-01-07 13:04

"Erling Nansen" <oz7iy@mail.tele.dk> wrote in message

> I slipper bare ikke for alle dem, der svarer ham.

Med Xananews kan man også slippe for svar på indlæg, der er startet af
personer i éns kill-filter.

Hilsen
Uffe

Fra : Erling Nansen

Dato : 05-01-07 13:18

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Erling Nansen" <oz7iy@mail.tele.dk> wrote in message

> Med Xananews kan man også slippe for svar på indlæg, der er startet af
> [...]

Uffe, - Den kan jeg vist ikke give igen på.
Hvad er det for et maskineri.
Nå, - Never mines, - Man slipper da for en stor del.

Erling

Fra : Far

Dato : 05-01-07 13:28

"Erling Nansen" <oz7iy@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Uffe, - Den kan jeg vist ikke give igen på.
> Hvad er det for et maskineri.

Ja hvad er det for et maskineri?

Farfar

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-01-07 13:31

> Ja hvad er det for et maskineri?

Et alternativ til OE's newsdel: http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Hilsen
Uffe

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 05-01-07 22:55

"Erling Nansen" <oz7iy@mail.tele.dk> wrote in message

> "TAK" <T@AK> skrev i en meddelelse

> Hej.
> I slipper bare ikke for alle dem, der svarer ham.

Så bruger man:

Message -> Create rule from message -> check "Mark it as read" og "Mark it
as watched or ignored" (og vælg så ignored i boksen nedenunder). De
forsvinder ikke helt, men de er meget nemme at fjerne manuelt bagefter.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-07 11:33

Per Andreasen skrev:

> Jeg har lige fundet ud af, at hvis man klikker på ét af Bo Warmings indlæg,
> vælger "Meddelelser" og "Bloker afsender", så slipper man for alle de
> overflødige indlæg i denne gruppe. Hvilken befrielse!!!!

Det er det der kaldes at kille personen. Man putter ham i sit
killfilter.

Den slags kan i læse og skrive om i dk.admin.netikette eller evt.
hvad teknisk hjælp angår i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express hvor I sikkert
vil kunne få mange andre guldkorn.

--
Bertel

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 15:36

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message
> [...]
> hvad teknisk hjælp angår i
> dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express hvor I sikkert

Det handler jo slet ikke om teknisk hjælp men om det glade
bodega-sammenhold ved lynch og mobning

"Tak Gud at jeg ikke er som toldere og syndere", siger farisæeren i
Jesus lignelse, og her får folk der ikke kan lade være at skulle hen
til afgrunden og kikke ned i den
afløb for farisæisk "Tak at jeg ikke er afviger som BW" så hvis
internettet var et firma, ville det værdsætte at jeg gør det
klub/klike-agtigt sjovt at være med i fællesskabet-

En anden sag er, hvormange af dem, der hvæser om filterbrug, der reelt
bruger filter eller er u-nysgerrig nok til at blive ved at bruge
filter, og det er umuligt at skønne om - måske 5% virkelig gider
installere pjattet. Mange har garanteret at jeg var i deres filter og
har
alligevel svaret mig

Min mor så meget TV for at kunne hovere over, hvor dumme de folk var,
som TV var lavet til.... tsk tsk
Jeg abbonerer på Politiken som hun, for at føle mig klogere end
bladets målgruppe - delvis
Og af Politikens reklamefilm fremgår at det er nok en af de vigtigste
grunde til at avisen købes
Alle vil have anerkendele, om ikke andet fra deres indre domstol og
filter og blokeringsævlet har nok især sin rod i det. Dengang modemmer
var langsomme og filtre derfor opfandtes, var det en anden sag.

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 05-01-07 12:38

> [...]
> indlæg, vælger "Meddelelser" og "Bloker afsender", så slipper man for alle
> de overflødige indlæg i denne gruppe. Hvilken befrielse!!!!

Gjorde det samme lige før jul ... men der blev sku' så stille, så
minsanten om jeg ikke slog kill-filtret fra igen

Torben W. Hansen

Fra : TAK

Dato : 05-01-07 12:55

"Torben W. Hansen" <nospam@ins.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gjorde det samme lige før jul ... men der blev sku' så stille, så
> minsanten om jeg ikke slog kill-filtret fra igen

Anskaf din en radio! -Eller hvad med en beostær! Begge gør noget ved
stilheden! Og så kan de være helt hyggelige, -samtidig!

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 05-01-07 13:05

> Anskaf din en radio! -Eller hvad med en beostær! Begge gør noget ved
> stilheden! Og så kan de være helt hyggelige, -samtidig!

Dine forslag er nu under overvejelse...

Torben W. Hansen

Fra : alexbo

Dato : 05-01-07 14:16

"Per Andreasen" skrev

> Jeg har lige fundet ud af, at hvis man klikker på ét af Bo Warmings
> indlæg, vælger "Meddelelser" og "Bloker afsender", så slipper man for alle
> de overflødige indlæg i denne gruppe. Hvilken befrielse!!!!

Jeg synes ikke BW er noget problem, han mener noget med det han skriver,
Ingen af de idioter der bare ønsker at fortælle at de ikke vil læse BW
indlæg, har derimod noget som helst budskab.

De er fuldstændig som de teenagetøser der ringer en fyr op for at fortælle
de ikke vil snakke med ham.

mvh
Alex Christensen

Fra : TAK

Dato : 05-01-07 14:30

> [...]
> indlæg, har derimod noget som helst budskab.
>
> Man behøver vel ikke være idiot, fordi man har fælles synspunkter?
Jeg synes Bo Warming fylder for meget. Hvorfor kommenterer du ikke hans
synspunkter, hvis du synes de er så interessante. Det meste, som han kommer
med, bliver jo ikke kommenteret. Hvorfor tror du?

Fra : alexbo

Dato : 05-01-07 14:49

"TAK" <T@AK> skrev

> Jeg synes Bo Warming fylder for meget.

Ovenstående indlæg er på min PC nr. 14 i en BW tråd, hvoraf du har skrevet
4, BW har ikke skrevet noget endnu, det er ganske interessant.
Det minder meget om den gamle molbohistorie, hvor en flok molboer bar en
mand på en plade ind på marken, for at undgå han trampede kornet ned.

I sidste måned startede JPM en lignende BW tråd den trak over 40 indlæg.

Jeg svarer som regel ikke på BW indlæg, mest fordi de ikke interesserer mig,
jeg kan dog godt være fristet, om ikke andet så for at lave et modspil til
den store flok der elsker at fortælle at de ikke læser BW.

mvh
Alex Christensen

Fra : TAK

Dato : 05-01-07 15:22

> [...]
> Det minder meget om den gamle molbohistorie, hvor en flok molboer bar en
> mand på en plade ind på marken, for at undgå han trampede kornet ned.

Ja men, det er jo en helt anden kornmark du tramper rundt i! De fleste
kommer med deres kommentarer HER, i denne kornmark.

Fra : alexbo

Dato : 05-01-07 16:14

"TAK" skrev

> Ja men, det er jo en helt anden kornmark du tramper rundt i! De fleste
> kommer med deres kommentarer HER, i denne kornmark.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du mener, men hvis det skyldes at jeg
skrev "min PC", så gjorde jeg det fordi jeg ved ikke hvor mange indlæg der
kommer frem til andre.

mvh
Alex Christensen

Fra : TAK

Dato : 05-01-07 15:58

> [...]
> mand på en plade ind på marken, for at undgå han trampede kornet ned.
>
> I sidste måned startede JPM en lignende BW tråd den trak over 40 indlæg.

Du må virkelig være BW-tilhænger, siden du følger med i, hvor mange
reaktioner der kommer, på indslag, der har med ham at gøre. Hver sin
fornøjelse! Det er helt fint..

Fra : alexbo

Dato : 05-01-07 16:16

"TAK" skrev

> Du må virkelig være BW-tilhænger, siden du følger med i, hvor mange
> reaktioner der kommer, på indslag, der har med ham at gøre.

Næh, jeg kunne bare huske en lignende anti BW fjollerik for en måned siden,
og at tælle indlæg er ikke så svært igen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 15:05

"TAK" <T@AK> wrote in message

> [...]
> hans synspunkter, hvis du synes de er så interessante. Det meste,
> som han kommer med, bliver jo ikke kommenteret. Hvorfor tror du?

Min kone siger jeg rummer en aggressivitet , som hun aldrig har
oplevet i Japan - at jeg hader hele verden.

Min mor lærte mig op som kristent dydsmønster og havde håbet at en
overlæge ville tage tråden op og gøre mig til sådan statusperson, men
det blev Glistrup hvis livsarbejde jeg faldt for

Han er dog vennesæl og elskværdig men i min hakken på alskens
autoritetstro gør jeg mig upopulær og hakker i folks livsløgne

Selvfølgelig kan ingen fylde for meget - man er hver især selektiv mht
hvilke emner og hvilke forfattere man gider læse.
Hvis jeg købte dobbelt internetkonto og skrev i to navne, så ville det
da intet gavne - engang snød jeg mig udenom avisernes læserbrevskvoter
ved at andre lagde navn til indlæg, men ærlighed varer længst

Hvis som på Politiken Online jeg korrekturlæste og forbedrede Rene
Brincks indlæg ville det blive fra to kloner - og der er da rigeligt
af usenettere der er kloner af hinanden og man åbner ikke alt fra dem,
der plejer at være ens politisk korrekte.

Fra : Rado

Dato : 05-01-07 15:40

On Fri, 5 Jan 2007 14:30:21 +0100, "TAK" <T@AK> wrote:

>Jeg synes Bo Warming fylder for meget. Hvorfor kommenterer du ikke hans
>synspunkter, hvis du synes de er så interessante. Det meste, som han kommer
>med, bliver jo ikke kommenteret. Hvorfor tror du?

Den der tier samtykker ;)

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : TAK

Dato : 05-01-07 15:55

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 5 Jan 2007 14:30:21 +0100, "TAK" <T@AK> wrote:
>

> Den der tier samtykker ;)

Hvis man da ikke bare helt undlader at læse det der kommer ind... Hvorfor
ødelægge sit ellers så gode humør?!
Jeg samtykker ikke. Jeg kan jo ikke samtykke til noget, som jeg ikke har
læst!

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 15:10

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> BW indlæg, har derimod noget som helst budskab.
>
> De er fuldstændig som de teenagetøser der ringer en fyr op for at

Især på dk.politik er personangreb noget, som mange føler sig
helte-agtige ved. Man har intet på hjerte men vil gerne være med i
klubbens gode selskab, som en bodega-lyncher

"Jeg har killfiltret X"
eller Plonk
er cyberslang for "jeg er er mere normal end X, æ bæ"

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-01-07 15:51

Bo Warming skrev:

> "Jeg har killfiltret X"
> eller Plonk
> er cyberslang for "jeg er er mere normal end X, æ bæ"

Nej, det betyder "Nu gider jeg ikke hører på den idiot mere"
At folk har behov for at skrive det, mener jeg skyldes den samme
irritation som fik dem til at kill filter nogen.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 16:29

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> wrote in message

> Nej, det betyder "Nu gider jeg ikke hører på den idiot mere"
> At folk har behov for at skrive det, mener jeg skyldes den samme
> irritation som fik dem til at kill filter nogen.

Vi har en fortringlig mildt og vagt VEJLEDENDE fundats på
www.usenet.dk

Den foreslår at man skriver

*videnskabeligt i dk.videnskab*

Er jeg snart den eneste med anstændig netikette, hvad angår OFFTOPIC
spørgsmålet

"Den der overvinder sig selv er større end den, der overvinder en
stad", siger biblen og måske du kan overvinde den der irritation, du
er så glad for, og aflappet gå forbi hvad du ikke gider læse, helt om
du i en tyk søndagsavis bladrer forbi visse annoncesider.

Din filterbrug er en hemmelighed mellem dig og din komputer - og
blåstemples ikke af nogen fundats, men du har da ret i at vi ikke
skal være slaver af regler......
At man i lange tråde reklamerer for mine indlæg, burde ikke være
nødvendigt. Men smag og behag er forskellig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-01-07 19:08

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Den foreslår at man skriver
>
> *videnskabeligt i dk.videnskab*

Står der noget om at krydspostere?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 15:21

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> wrote
in message news:enl541$fdp$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> indlæg, vælger "Meddelelser" og "Bloker afsender", så slipper man
> for alle de overflødige indlæg i denne gruppe. Hvilken

Det tyder på at jeg sigter helt rigtigt med min sciencedebat , når
optagetheden af dem er så enorm, så at en trådstart om dem afføder
dk.videnskabs længste tråd i lang tid på kun tre timer

Hvis alle havde let ved at besvare mine pointer emnerettet, ville det
ske, men jeg rammer altså ømme punkter i autoritetstroen, og folk kan
kun få aggressionerne ud ved at gå efter mand og ikke efter bold

Der er snese af usenet-aktive hvis navne jeg kender som uinteressante
, så jeg i årevis aldrig har åbnet deres indlæg - hvis nogen har
allergi imod mine synspunkter , så er det nemmest at GÅ FORBI. Stille
og roligt, som når du i supermarkedet køber brød og ikke mel.Uden at
skrige op om at melet fylder for meget.

Det påstås at Himmler fik mavepine af blodige henrettelser og derfor
indførte gaskamre som en fornem højteknologisk "aflusning" af
arierfolket for jødeparasitter, etnisk rensning,
hvilket dog intet har på sig, for gasning skete kun imod
insekt-smittebærerne, kropslus i tekstiler og madrasser

Men når folk killfiltrer så mener de - lidt i den stil - at det er en
overlegen, teknik-smart, moderigtig aflusning af internettet og ikke
udtryk for deres egen svaghed mht at se ord de er uenige i.