båd forsikring ansvar ?
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 03-01-07 16:35

kan nogen anbefale bestemte forsikringer til en sejlbåd supero 700 fra 76 ?
er der noget med at man kan melde sig ind i en søfartsklub/sejlsportsklub
eller noget, så var den båd man var styrmand på automatisk forsikret. altså
bare ansvar. jeg har hørt at det skulle være billigt. men jeg aner ikke hvor
det er..
men båden skulle jo også gerne være forsikret i den tid man IKKE er på den
af hensyn til nabo bådene.
hvad gør jeg lige der så ?

kan det passe at der ikke er noget egenligt stelnummer på min båd ? jeg fik
afvide at man brugte sejlnummer. men et sejl kan jo være skiftet ud. så er
det jo nemt af fuske med om den skulle være stjålet eller noget.
kan det så bare hedde "D4" feks.? altså sejlnummeret
kan man nogen steder slå op om ens båd evt skulle være stjålet ?
sagen er at jeg lang tid efter at jeg har købt båden har jeg hørt at ham
jeg købte båden af har en lidt lyssky fortid. og det gør mig nervøs. og det
vil jeg have afklaret 100%

på forhånd tak
mvh klaus nielsen