Ny Cd med Dorthe Kollo
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-06-01 15:21

Så kom der endelig gang i slager-håndværkeren Dorthe Kollo. Den ny cd er
helt i den gode slager-stil som hun er så kendt for. Hvem husker ikke: Gid
du var i Skanderborg, Greven Fra Luxemborg, En Sød student fra Holstebro,
Den Dag Du kom og Velkommen til verden.
Der er forresten efterhåndet ret tit cd-reklamer på Tv 2 og mange gange
er det slager-musik som alle kan holde ud at lytte til. Der har f.eks. været
reklamer for bl.a. Harry Bellafonte, Elvis Presley, Tysk Slagermusik,
Richard Ragnvald, Klaus Og Servants og en masse anden musik af særdeles høj
kvalitet.
Men det er nok ikke i radioen man får det at høre. der kan man i stedet
høre "tæppebanker-musik og bum-bum-musik"
Men bor man i Himmerland kan man jo prøve Radio Nibenitten/Midtfjord
Radio. De spiller ikke megen "tæppebanker-musik"

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 27-06-01 16:14

"Åge Halldorsson" wrote:

> Så kom der endelig gang i slager-håndværkeren Dorthe Kollo.
[SNIP: lovprisning]
> [...]
> Men bor man i Himmerland kan man jo prøve Radio Nibenitten/Midtfjord
> Radio. De spiller ikke megen "tæppebanker-musik"

Det er sjovt; hver gang jeg hører Dorte Kollo får jeg ellers en meget
stærk trang til at banke nogle tæpper. Men det er nok bare mig...

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : LazyA

Dato : 27-06-01 16:49

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk>

> Men det er nok ikke i radioen man får det at høre. der kan man i stedet
> høre "tæppebanker-musik og bum-bum-musik"

Hvad er Dansk top så? Mongol-musik? Nej, vel.
Hvorfor denne ignorante holdning overfor moderne musik. Tænk nu, hvis det
ikke var musikken, men din evne evne til at forstå den, der var noget galt
med?.
Smag og behag er som bekendt svært at diskutere, så skal du nedgøre musik du
ikke bryder dig om, så gør det sagligt.

Anders Hagstrøm

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-06-01 18:19

"Åge Halldorsson"
> Der er forresten efterhåndet ret tit cd-reklamer på Tv 2 og mange gange
> er det slager-musik som alle kan holde ud at lytte til.

Den lader vi lige stå et øjeblik.

--
Peter Brandt Nielsen
Integrity. Knowledge. Courage.

Fra : Look

Dato : 27-06-01 21:38

> [...]
> Der er forresten efterhåndet ret tit cd-reklamer på Tv 2 og mange gange
> er det slager-musik som alle kan holde ud at lytte til.

"Alle"? Tal for dig selv - jeg kan fx. ikke særlig godt lide det.

> [...]
> reklamer for bl.a. Harry Bellafonte, Elvis Presley, Tysk Slagermusik,
> Richard Ragnvald, Klaus Og Servants og en masse anden musik af særdeles

Hvor ville jeg gerne turde bede dig føre sandhedsbevis for den påstand. For
det er en påstand ligeså vel som når jeg påstår at samtlige verdens
slagermusikeres talent kan ligge på spidsen af Paddy McAloon lillefingernegl
med plads til overs. Eller sagt på en anden måde: Prefab Sprouts nye album -
The Gunman And Other Stories - er årets popalbum ....... ved nærmere
eftertanke: glem pop.

Fra : Finn Byrgesen

Dato : 28-06-01 13:25

> [...]
> Men det er nok ikke i radioen man får det at høre. der kan man i stedet
> høre "tæppebanker-musik og bum-bum-musik"

Jeg interwieede for ganske nylig en direktør for et pladeselskab. Her fik
jeg sat nogle ting på plads omkring det at annoncere i medierne. Visse typer
musik er egnet til at reklamere for på TV, idet nogle af selskabernes
kunstnere rammer rammer en målgruppe, der ofte ikke aner, hvad de vil have,
mens andre typer musik ikke sælger en ærlig skive mere, medmindre man sigter
mod andre typer medier.Er nogen interesseret i at vide mere, kan hele
interviewet læses i sin fulde længde på

http://www.underholdningsnettet.dk/iceberg.htm

mvh

finn b-

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 30-06-01 16:52

[...]

Selfølgelig kan smag og behag diskuteres, men ifølge min smag gælder
følgende:
* 'Klaus Og Servants' og 'høj kvalitet' nævnes ikke i samme sætning, med
mindre den er nægtende.
* 'Tysk Slagermusik' kan de færreste holde ud at lytte til, da latterkramper
kan være farlige.
* Richard Ragnvald er dum.

-Jonas

(undskyld denne post, men jeg kunne ikke lade være)