Når Gud hedder 32m/s
Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-07 05:55

Når Gud hedder 32m/s

Journalisternes lav-intelligens gør det umuligt for dem at tilskrive
hypotese=teori=tro en *sandsynlighed*

og fx se på statistikken om at et hus der har stået i 50 år aldrig
nogensinde er styrtet sammen. fordi en storm blev orkan.

Slavementaliteten hos manusskriptforfatterne til nyhedsprogrammerne
betyder, at hvis en anerkendt uddannet topmand siger "risiko ved
tallet X" fx vindhastighed 32 meter pr sekund, så er skribenten
retfærdiggjort i at fabulere vildt om vakkelvornhed og uansvarlighed ,
og da politikerne ved, at medier styrer alt, så vil de nu i lille DK
rive ti højhuse ned årligt for at skabe job til byggeindustrien, og
bilde sig ind, at de redder liv.

At jeg ikke kan få et enmillionlån lån i mit ubelånte hus med
markedsværdi på fem millioner, er fordi der skal skabes job til
byggemafiaen, og da mit hus ser ud som om det var dårligt
vedligeholdt, så adlyder bank og kredit de dekreter som hysterisk
byggemafia har udskreget sammen med drama-effektive massemedier.

Saglighed fandtes i 1800tallet, men er forsvundet i vort
alles-kamp-mod-alle samfund hvor videnskabs-fordrejning er vejen til
rigdom, magt og ære

------------------------

Når angst er gud for Thomas Krogh

Som slave af journalismeløgn er en usenetter i sin jagt efter
anerkendelse faldet over den gamle PascalKierkegårdske tese om angst
som roden til alt ondt.

Altså insisterer han, at hvis vi mobber en uven via
_latterliggørelse_, så er eneste årsag angst.

Han kunne lige så godt sige, at vi mobber kun af børneglæde, for kan
vi håne og mobbe konkurenter væk fra de attraktive kvinder, vil de
føde børn med os og ideal-anerkendelsen, forældreskab, opnås.

Politiken har idag en fin artikel om

*massepsykotisk angst for ikke at blive anerkendt*

som årsag til al etik, al jura, al videnskab, al religion, al politik,
al handling, al tænkning

God debat er at holde tingene adskilt, fornuftsmæssigt -

- selvom der er grund til at associere fra dit til dat.