Kødproduktionens skadelige virkninger på n~
Fra : Jahnu

Dato : 02-01-07 06:23

En detaljeret FN Rapport der gennemgår og dokumenterer fakta omkring
kød produktionens fatale indvirkning på naturen og hendes indbyggere.
Verdens
kvægproduktion giver fx. flere klimaforandringer end den samlede
transportsektor.

http://www.virtualcentre.org/en/library/key_pub/longshad/A0701E00.htm

Fra : Bo Warming

Dato : 02-01-07 10:17

"Jahnu" <jahnudvip@gmail.com> wrote in message
[...]

Omstilling til kødkvæg gir flere koprutter der gir drivhuseffekt,
måske

Men før var der hjorteprutter og metan fra forrådnelse ("sumpgas")

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 02-01-07 17:29

Jahnu wrote:
> [...]
> Verdens
> kvægproduktion giver fx. flere klimaforandringer end den samlede

Det passer bare ikke Jahnu, idet kvægproduktioen er del af et lukket
kredsløb. Hvis ikke kvæg nedbryder planteprodukterne, så bliver de
bare nedbrudt af andre konsumenter/nedbrydere, som f.eks. hjorte,
gnavere, insekter, bakterier, svampe. I alle tilfælde frigøres (alt
andet lige) de samme stoffer.
Måske et kursus i biologi (specielt økologi) ville hjælpe dig til
ikke at skrive så meget vås.

J.O.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 02-01-07 17:59

> I alle tilfælde frigøres (alt
>andet lige) de samme stoffer.

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på om det er rigtigt, men er der ikke
forskel på om tingene nedbrydes og bindes i jorden eller om det nedbrydes og
lukkes ud som gasser? Kulstoffet i planterne går jo ikke umiddelbart ud i
luften når de nedbrydes af bakterier, men lagres i jorden. Det er vel sådan
olie dannes med tiden?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-07 00:44

"Jakob Nielsen" <spam@no.no> wrote in message

> [...]
> ikke umiddelbart ud i luften når de nedbrydes af bakterier, men
> lagres i jorden. Det er vel sådan olie dannes med tiden?
Ja og Olie

MEN

- kun i kultidens anerobe sumpe men især fises kul ud i luft pr
forrådnelse, prutter og bøvser og lort(der forrådner til CO2)

Sumpgas med metan er også en lille faktor

Fra : none

Dato : 06-01-07 03:14

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> andet lige) de samme stoffer.
> Måske et kursus i biologi (specielt økologi) ville hjælpe dig til
Måske du selv burde være mere ydmyg?
Våset er alene dit.
jhp

Fra : Per A. Hansen

Dato : 02-01-07 14:47

> [...]
>Verdens
>kvægproduktion giver fx. flere klimaforandringer end den samlede

Ak ja, der laves dog utrolig mange rapporter i disse år.
Rapporten glemmer helt at fortælle, at metanindholdet i atmosfæren
de seneste år er faldende - det brude væfre et glædens budskab, inden
miljøfundamentalister går på jagt på de større dyr på kloden.

Der er såmænd intet nyt i rapporten, dyreverdenes metanproduktion er
ganske velkendt.

Per A. Hansen

Fra : none

Dato : 06-01-07 04:15

Per A. Hansen wrote:

> Ak ja, der laves dog utrolig mange rapporter i disse år.
Ja, og og ak Ja Per Hansen.
> Rapporten glemmer helt at fortælle, at metanindholdet i atmosfæren
> de seneste år er faldende
Den er fladet ud. (ikke faldet)
Det er så triviellt Per, at jeg næststen ikke orker, men det er altså
os, civilisationen, der styrer naturen.
Inden for de sidste 4000år er der ikke konstateret højere
methananindhold end nu. Og faktor-forøgningeb i
de sidste hundrederers stigning tilskrives risproduktion.
FAOS rapport er ganske væsentig. Og din argumentation burde også være det-

Fra : Per A. Hansen

Dato : 07-01-07 12:32

"none" <""jhp\"@(none)"> skrev i en meddelelse

> Ja, og og ak Ja Per Hansen.

> Den er fladet ud. (ikke faldet)

Nej. Den er faldet.

> Det er så triviellt Per, at jeg næststen ikke orker, men det er altså os,
> civilisationen, der styrer naturen.

Well - altså kan vi undvære Solen!

> [...]
> de sidste hundrederers stigning tilskrives risproduktion.
> FAOS rapport er ganske væsentig. Og din argumentation burde også være det-

Du følger tilsyneladende ikke helt med - ifølge artikel i
"Nature" januar 2006 har man fundet, at den akkumulerede methan i
atmosfæren er mindsket med 20.000.000 tons årligt i perioden
mellem 1990 og 2000. (Frank Keppler m.fl).
20 mio tons methan er immervæk en stor bunke drivhusgas, som er
forsvundet gennem dette anførte 10-år.

Per A. Hansen

Fra : ThomasB

Dato : 02-01-07 20:16

Jahnu skrev:
> [...]
> Verdens
> kvægproduktion giver fx. flere klimaforandringer end den samlede

Here we go again....

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 02-01-07 21:08

Jakob Nielsen wrote:

> [...]
> luften når de nedbrydes af bakterier, men lagres i jorden. Det er vel sådan

Jo, kulstofferne gør også ud i kredsløber ved nedbrydning af
mikroorganismer og svampe. Olie (og kul) dannes når plantemateriale
aflejes i et miljø hvor der ikke kan foregå nedbrydning. Det er en
forsvindende lille del af plantematerialet der aflejes sådan.

J.O.