Skærme
Fijala 3554
TFT skærmopløsning i forhold til hidtidige~
Fra : Armand

Dato : 30-12-06 16:00

Tillad mig som absolut intetvidende omkr. subj. at spørge dertil:
Min skærm er købt som SVGA-skærm og til husets forrige PC. Når jeg kigger
TFT-skærme er de som for LCD-TV's opgivet i en specifik opløsning som ligger
langt over hvad mit grafikkort (NVIDIA GeForce4 MX) tilsyneladende kan
matche (højeste skærmopløsnings-mulighed under "egenskaber for skærm" er
1024X768).

Det skal siges at min PC er ikke en "kollegieværelses-multimedia-gadget" men
"kun" til regulær familiær brug.

Spørgsmålene er derfor:
- Er der nogen umiddelbar grund til andet end at købe skærm efter laveste
opløsning, derved at selv dén tilsyneladende overgår SVGA-opløsningen??
- Vil det være fornødent med et andet grafikkort for at udnytte en given
højere opløsning.
- Jeg kunne godt sværme for en 19" - Vil det være upraktisk i.h.t. den
(relativt) lave opløsning?
- Alt i alt, hvad er argumentationen for markant højere opløsninger, hvis
man ser bort fra at skulle se film derpå?

--
Armand.

Fra : JK

Dato : 30-12-06 17:15

On Sat, 30 Dec 2006 16:00:10 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

> [...]
>langt over hvad mit grafikkort (NVIDIA GeForce4 MX) tilsyneladende kan
>matche (højeste skærmopløsnings-mulighed under "egenskaber for skærm" er

Dit grafikkort viser vel bare den maksimale opløsning for din skærm.

Jeg kan ikke tro andet, end at dit grafikkort godt kan køre en 19" TFT
skærm med 1280x1024.
En sådan skal tilsluttes, før opløsningen kommer på menuen.

Du kan ikke køre en TFT skærm optimalt med 1024x768, med mindre det er
en 15" TFT skærm.

mvh

John

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-12-06 17:15

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Alt i alt, hvad er argumentationen for markant højere opløsninger, hvis
> man ser bort fra at skulle se film derpå?

Må jeg anbefale dig at tage et kig på www.flatpanels.dk da mange hvis ikke
alle dine spørgsmål er besvarer der.
--
Med Venlig Hilsen