opdatering af bios på Asus p4p800?
Fra : Brian Olesen

Dato : 28-12-06 23:54

Hejsa
Jeg har opdateret min bios til nyeste version og det gik sådan set
smertefrit.
Men er der ikke andet man skal gøre end bare at flashe? Hvis der er så må du
gerne beskrive det i detaljer hvordan det gøres.

Pft.

Mvh. brian

Fra : JK

Dato : 29-12-06 09:46

On Thu, 28 Dec 2006 23:53:50 +0100, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

> [...]
>Men er der ikke andet man skal gøre end bare at flashe? Hvis der er så må du
>gerne beskrive det i detaljer hvordan det gøres.

Jamen, det er da heldigt, at du har dit bundkort kørende endnu. Har du
brugt asus update. Der er nemlig også andre måder at gøre det på.

Som minimum vil jeg mene, at du skal gå ind i bios (tryk Delete under
boot) og save med F10.

Det lyder ikke som om, at du kender noget til bios indstillinger. Man
kan også læse på asus site, hvilke opdateringer bios filen kommer med.
Så skal man vide det tidligere bios versionsnummer også.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

der er mange p4p800 udgaver.

mvh

John

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-01-07 16:16

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, det er da heldigt, at du har dit bundkort kørende endnu. Har du
> brugt asus update. Der er nemlig også andre måder at gøre det på.

Ja det har jeg. Jeg magtede bare ikke lige dos-udgaven.

> Som minimum vil jeg mene, at du skal gå ind i bios (tryk Delete under
> boot) og save med F10.

Det har jeg så også gjort, da jeg lige skulle have slået noget af det
indbyggede crap fra.

> Det lyder ikke som om, at du kender noget til bios indstillinger. Man
> kan også læse på asus site, hvilke opdateringer bios filen kommer med.
> Så skal man vide det tidligere bios versionsnummer også.

Det gør jeg faktisk, men i gamle dage var der noget om, at man skulle loade
defaultindstillingerne men dem er der jo 2 af -

> http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
>
> der er mange p4p800 udgaver.

Ja men der er kun en, der bare hedder p4p800 og det er den jeg har.

Mvh. Brian