Jolle til HAV-fiskeri for en ældre mand ?
Fra : haa

Dato : 26-12-06 18:43

Min far har fisket med norsk klinkbygget jolle fra stranden ved vestkysten i
hele sit liv, men den er nu blevet for tung og uhåndterlig for ham - Han kan
dog ikke undvære fiskeriet med garn og ruser...

Er der nogle her i nyhedsgruppen, som har et forslag til en let glasfiber
eller evt. alu. jolle på ca. 12 - 14 fod med mest mulig fri-bord. Han
anvender kun årer da han mener, at en påhængsmotor kun er i vejen ved
fiskeri og naturlig motion er sund!

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 26-12-06 23:06

Crescent 42, eller en jolle som folk der ikke har sejlet i den ville grine
af en Pioner 13 doppeltskroget abs plast, det er nok den bedste jolle i den
størrelse 3,85m, som jeg nogensinde har sejlet i, og jeg har sejlet i næsten
alt som findes af småjoller.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-12-06 19:28

"Varly Fich Jespersen" <varly@ny-post.dk> den 26. december 2006 kl. 23:05
+0100 skrev:
> [...]
>den
>størrelse 3,85m, som jeg nogensinde har sejlet i, og jeg har sejlet i

Der er også

http://www.krikmarine.dk/cms/default.asp?ID=1018

Limbo'erne er meget stabile. Vi sejler i en 585, og en voksen mand kan gå
fra side til side, uden at det kan mærkes.

Hilsen Sverre.

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 27-12-06 20:33

Hej

Der er sikkert lige så mange "perfekte" joller som der er besøgende i
denne news gruppe.

Jeg har for nylig investeret i en Linder 400 sportsman, som er en
svensk alu-jolle. Jeg synes den er meget stabil, og en stor fordel er
at den ikke vejer ret meget (dermed let at håndtere og ro). Den har et
rimeligt fribord, men det er naturligvis ikke en kæmpebåd - men din
far skal vel næppe på havet i kuling i en ro jolle. Linderen er 4.05
m lang og 1,65m bred

Båden er tæt på vedligeholdelsefri, en dejlig ting hvis man vil
bruge tiden på vandet og ikke på land.

Linderen koster omkring 25.000 fra ny men jeg har været heldig at
falde over den udgående 2006 model til omkring 18.000.(hos Herning
båd og trailerservice)

Jeg synes han skal overveje en lille 2-3 hk 2-taktsmotor, selvom han er
imod en motor, den vejer meget lidt og er en stor hjælp hvis man vil
holde en pause

I er meget velkommen til at kigge forbi Holstebro og se båden - og en
sejltur er også mulig
Skriv hvis I vil have yderligere info

vh Henrik
Mail: lovefilm@henrik-damsgaard.dk