Applet og socket adgang
Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 27-06-01 10:17

Hej,

Kan en applet der loades fra en lokal disk åbne en socket forbindelse
til en ekstern host?

Eller skal jeg lave et 'rigtigt' java program til det?

Fra : Brian Matzon

Dato : 27-06-01 10:41

"Frank Allan Rasmussen" <far@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Kan en applet der loades fra en lokal disk åbne en socket forbindelse
> til en ekstern host?

Ja, hvis den er signed.

/Brian Matzon

Fra : Jakob Borg

Dato : 27-06-01 15:45

Brian Matzon <brian@matzon.dk> skrev::

> Ja, hvis den er signed.

^ så vidt jeg erindrer kan du ikke åbne en connection med mindre den,
som brian skriver, er signed. dog er det muligt at connecte tilbage
til den host hvorfra en applet er hentet uden at signe applet'en først.

/jakob

--
+------------------------------------+------------------------------------+
| jakob borg | aalborg university |

Fra : James Olsen

Dato : 27-06-01 18:12

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> wrote in message

> "Frank Allan Rasmussen" <far@mobilixnet.dk> wrote in message

> Ja, hvis den er signed.

Hvis det blot er i forbindelse med udvikling/test så kan du, hvis du
anvender IE thrust'e et share på din maskine og så enable Java uden for
sandbox i custom security og den vej rundt få den til at connecte. Hvis jeg
ikke husker helt galt vil Netscape spørge om du vil lade Appleten foretage
en "usikker" handling.

Men i produktion skal en applet som Brian skriver være signed alternativt
loades fra den host som du vil connecte til.