Hjælp t. "Battle of Middleearth II"
Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 25-12-06 17:13

har netop installeret dette til min søn, og -efter at have downloadet en
manglende DLL-fil- kan jeg komme ind til forfilm og hovedmenu, men når selve
spillet skal starte, "falder" det ud med en melding om at "game.dat har
fundet en fejl".
Nogen, der har en ide om, hvad F..... der er galt??? (min søn har lige fået
det i julegave, og er MEGET ked af det:
venlig hilsen
Henrik Sørensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-12-06 17:28

Lumholdt & Riber wrote:

> [...]
> en manglende DLL-fil- kan jeg komme ind til forfilm og hovedmenu, men
> når selve spillet skal starte, "falder" det ud med en melding om at

Tilsyneladende en kendt fejl :(

> Nogen, der har en ide om, hvad F..... der er galt??? (min søn har
> lige fået det i julegave, og er MEGET ked af det:

Beklager meget men det ser ud til at dette spil vinder titlen som årets mest
fejlbehæftede spil
Der er nok ikke meget at gøre end at vente på fejlrettelser fra producenten

Hmm måske den her kan hjælpe?
http://www.ea.com/official/lordoftherings/bfme2/us/home.jsp

Btw hvad er specifikationerne på sønnikes maskineri?
Grafikkort i den helt billige ende kan ikke klare det spil

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 26-12-06 20:20

Grafikkortet er, såvidt jeg lige kan se, et S3 Unichrome IGP med 64MB.
Nogen der har en (billig) løsning til opgradering?
Når jeg søger, er der 2 typer; et PCIe og et AGP. Hvad skal jeg købe????
Hjælp
venlig hilsen
Henrik Sørensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-12-06 22:56

Lumholdt & Riber wrote:

> Grafikkortet er, såvidt jeg lige kan se, et S3 Unichrome IGP med 64MB.

Du tager gas på mig?

> Nogen der har en (billig) løsning til opgradering?
> Når jeg søger, er der 2 typer; et PCIe og et AGP. Hvad skal jeg
> købe???? Hjælp

Prøv at smide dit spørgsmål i dk.edb.hardware.grafikkort
Du kommer til at hoste op med specs på hele din maskine for at de skal kunne
hjælpe dig

Sandsynligvis er det et AGP kort du skal have fat - forudsat at du
overhovedet har en AGP slot i maskinen?

hmmm
Er det sådan en ting her?
http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series/p4m266/
Understøtter AGP 4x

Jeg troede faktisk du tog lidt gas på mig - det ville ellers være ok :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hagar

Dato : 27-12-06 02:55

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har en (billig) løsning til opgradering?
> Når jeg søger, er der 2 typer; et PCIe og et AGP. Hvad skal jeg købe????

Prøv at gå til denne side
http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=UE&lang=en og hent
programmet og installer det på maskinen. Med det kan du få alt at vide om
maskinen, også grafikkortet, skriv så hvad du kommer frem til i
dk.edb.hardware.grafikkort og forhør dig om hvad du kan sætte i maskinen i
stedet for. Der findes mange billige grafikkort i dag der magter meget. Gå
her til http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=15 og skriv
max beløb for hvad du vil give for et grafikkort, så får du en del
resultater, og jo mere du vil ofre, jo flere resultater kommer der, og
gladere bliver sønnike
Står der eventuelt noget på spil-æsken hvad det kræver af grafikkortet og
maskinen i det hele taget ?

Hagar

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 26-12-06 20:39

....og når jeg søger på HP's hjemeside får jeg denne spec på video card; ATI
Radeon 9250SE , hvilket ikke passer med, hvad jeg selv kan se i System (min
computer er en HP Pavillon a720). Anyone?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-12-06 17:33

Lumholdt & Riber wrote:

> ...og når jeg søger på HP's hjemeside

Hent nu bare Everest fra Lavalys
http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=UE&lang=en

Det burde give de nødvendige info vedr specs på maskineriet
Spørgsmål vedr grafikkort bedes stillet i dk.edb.hardware.grafikkort

Mest fordi chancen for at få kvalificeret hjælp er bedre i den gruppe :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!