Forældrerolle og ansvar
Fra : ZebraHest

Dato : 24-12-06 00:33

Hvorfor er der så mange forældre, der ikke mener, at deres børn, er deres
ansvar? Mange forældre virker, somom, de mener, at samfundet har ansvar for
deres børn! Men det må da være forældrene, som har sat dem i verden, der
har ansvaret for dem, så længe, de ikke kan tage ansvar for dig selv!
Eller hvad ?!

..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-12-06 01:06

ZebraHest skrev:

> Hvorfor er der så mange forældre, der ikke mener, at deres børn, er deres
> ansvar?

Er der da det?

--
Bertel

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-06 09:53

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Er der da det?

Børn bliver pædofilmisbrugt fordi forældrene oplever at statslige
børneprofessionelle er beskyttere og har totalt ansvar. DEt giver
falsk tryghed

Et modefænomen som betød meget for Sædhjælsfondet i 90erne var at
kvinder provokerer ved at få børn uden mand - staten er jo parat som
sikkerhednet. Det er ikke sundt for børnene, men mennesket er et
eksperimenterende dør. Privatiser alle børneinstitutioner er
Fremskridtsløsningen

Idag gør JP sensationen stor

http://jp.peytz.dk/g.php?534236-256607-344c7a95-http%3A%2F%2Fwww.jp.dk%2Findland%2Fartikel%3Aaid%3D4153452

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 24-12-06 13:46

> [...]
> Det er ikke sundt for børnene, men mennesket er et eksperimenterende dør.
> Privatiser alle børneinstitutioner er Fremskridtsløsningen

Danske kvinder tænker kun på sig selv, for de vil ikke have børn med en
dansk mand, vælger de en muhamedaner, sender han de børn de har avlet sammen
til hjemlandet vor kvinden ingen ret har, der for vælger de at adoptere en
asiat-negere eller andet sort. Som regel bryder de sammen inden for en kort
årrække.

Mvh Kurt

Fra : ZebraHest

Dato : 24-12-06 12:26

> Er der da det?

Ja det er der. Hvis forældre selv følte ansvar for deres børn, så så
Danmark anderledes ud.
Mange forældre læner sig tilbage og tror, at "samfundet" gør det, der er
brug for.
Hvis feks., forældre modtog straffen for de ulovligheder, som deres
mindreårige børn laver, så ville forældre nok anstrænge sig en anelse mere,
for at sikre, at deres børn lærte god opførsel! Lærte hvad der er rigtigt og
hvad der er forkert!
Det mener jeg helt alvorligt!

vh Z

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-12-06 15:18

ZebraHest wrote:
> Hvis feks., forældre modtog straffen for de ulovligheder, som deres
> mindreårige børn laver,
Sådan virker loven også.

Fra : ZebraHest

Dato : 24-12-06 19:40

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse
> Sådan virker loven også.

Det må du forklare nærmere! Sådan oplever jeg det ikke. Børn under 15 kan
slippe "godt" fra meget. Men, det er at gøre dem en bjørnetjeneste! !

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-06 01:48

"ZebraHest" <Zebra@hest.spam> wrote in message

> "Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse
>
> Det må du forklare nærmere! Sådan oplever jeg det ikke. Børn under
> 15 kan slippe "godt" fra meget. Men, det er at gøre dem en
> bjørnetjeneste! !

Staten elsker kriminalitet og fremmer det som du siger

LÆS DK.POLITIK om at kobøvser og prutter skaber drivhusgasser ,
tungtvjenede, god TRÅD IDAG

Og mens julegaveposen er åben for nytænkere så

BEVIS PÅ TØNDERFORÆLDRE-USKYLD

Tønderfar og mor har næppe gjort noget kritisabelt , selv hvis
udlejning af datter til erotik med tilkørende tyrkere, tyskere og
srilankanesere er dækkende beskrivelse og lovens aldersgrænser er
brudt.

Helt som i hekseprocessernes stil og helt som USA-retssystemets plea
bargaining, så opnår man legende let tilståelser fra sociale tabere
ved at true med noget værre ved et bølled forhør, som forhørsbetjente
er sejrssikre med i en sådan grad, at mange vil bøje sig alene af
denne terror-grund. Jeg har selv oplevet bøllebetjente der pludselig
stod i min dagligstue og nægtede ønsket advokattilstedeværelse og
råbte og skreg "Du lyver" i forgæves håb om, at jeg ville tilslutte
mig en oplagt falsk-anmeldelse(for blufærdighedskrænkelse §232 som jeg
end ikke har været i nærheden af at begå, nogensinde).

Grunden til at allerede romerretten indførte vås om at sindsyge er
særlige mennesker, der ikke skal gøres ansvarlige for aparte ting, der
gøres når "sindsyg i gerningsøjeblikket" (incl mord) , og at de skal
bestikkes med "behandlingsdom" som kærkomment alternativ til værre
fysiske domme fx fangeudført dødsstraf.

ER

At behandlere lever på og af medlidenhed, og derfor med
vildtforgrenet, vidtforgrenet ekspertise kan holde selvrespekten højt
ved at forpeste folks liv "for deres eget bedste"(hvis du måske også
har oplevet at din mor gjorde, ganske ofte , da du var lille) er
rationalet bag behandlingsdomme.

Tøndermor har fået behandlingsdom

Hun var prostitueret længe inden, hun oplærte far og døtre til
erotisk hygge i hjemmet incl med gæster.

Moderen var fly ttet fra hjemmet , da staten skabte myten om, at der
var sket noget etisk kritisabelt ,

og ved at holde denne af ældstedatteren kritiserede voksne på afstand
af far og døtre har man lettet opnåelsen af kritisabel retspleje

Ved at love behagelig straf til gengæld for tilståelser, har man
lokket denne meget autoritetstro kirkeansatte korleder og organist
dame til ønskede beviser

Men faderen forsvares af pigen, der ikke ser ham som bidragende til
skade på hendes liv - hun savner at være i centrum og udføre hvad der
er hendes livs kald og hvad hun er god til og få opmærksomhed som alle
børn og voksne ønsker at få.

Så faderens forsvarer har man fundet grund til at diskvalificere og
fratage advokatbestallingen(EB for 2-5 dage siden) og selvom vi ikke
straffer med tilbagevirkende kraft, - siger vi - , så har man her
ladet denne straf _virke tilbage_ på Tønderretssagen for at undgå den
retfærdighed, der kunne have givet de involverede og alverden ved, at
faderen med advokatens hjælp skulle forsvare sig overfor et
nævningeting.

Nu håber man, at kombinationen af årelang hjernevask af døtrene. som
er opslugt i professionelle psykologers plejehjem -

- og pleabargaining-bestikkelse, USA-style, af en far, der ved
sig dødsens i et dansk fængsel, -

- vil kunne få ham til at tilstå noget, så staten ikke taber
ansigt, men myten bevares om ,

- at brud på lov uvægerlig betyder skade på børn.

Fra : ZebraHest

Dato : 25-12-06 15:12

"ZebraHest" <Zebra@hest.spam> skrev i en meddelelse

> "Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse
>
> Det må du forklare nærmere! Sådan oplever jeg det ikke. Børn under 15
> kan slippe "godt" fra meget. Men, det er at gøre dem en bjørnetjeneste! !
Jeg tilføjer lige: Børn skal lære hvad der er rigtigt. Børn skal lære at
betragte politiet som deres venner. Man skal fks ikke sige til børn, at de
skal have sikkerhedssele på, fordi af far eller mor ellers vil få en bøde.
De skal vide, at de skal have sele på, fordi, den hjælper dem, i en evt.
ulykke! Jeg mener også, at politiet skal træde i karakter overfor børn
hurtigt, når børn gør noget ulovligt. Det virker helt sikkert som noget
vås, i nogles ører, men jeg tror, at hvis politiet fulgte det barn hjem, som
sidder bag på en cykel, og forklarer forældrene, at de er nødt til at lære
deres barn, at det er ulovligt, så ville forældrene nok begynde at forstå,
at de har et ANSVAR for deres børn!

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-06 16:41

> [...]
> og forklarer forældrene, at de er nødt til at lære deres barn, at
> det er ulovligt, så ville forældrene nok begynde at forstå, at de

I årevis har Glistrup og Pia kæmpet for lavere kriminel lavalder, men
journalister styrer debatten så intet sker

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-06 18:49

> [...]
> anelse mere, for at sikre, at deres børn lærte god opførsel! Lærte
> hvad der er rigtigt og hvad der er forkert!

Ja, en vis grad af kollektiv straf har vi brug for, især vedr autonome
og muslimer

Men der er også noget sundt i individualisme - at man er ansvarlig for
sig selv og børn er ofte modne til at flytte hjemmefra når de er 15 år
og kan leve billigt .

Nyheden idag med at kvinder ønsker at få børn uden at kende faderen,
er der næppe statistisk belæg for som stort fænomen - men vor rigdom
betyder at kvinder ikke er i lommen på skafferdyr som før - og staten
overtager faderrollen - og det giver uansvarlighed som er farlig

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-12-06 19:33

ZebraHest skrev:

> Ja det er der.

Det er umuligt at diskutere på grundlag af opdigtede data.

Hvis du har en undersøgelse der viser noget om forældres
holdninger til børn og opdragelse, så kom med en henvisning.

Hvis du derimod har et 'indtryk' fra pressen, er jeg ligeglad.

Hvis du har familieproblemer tæt inde på livet, vil jeg gerne
diskutere en konkret sag i generelle vendinger, men så må du
beskrive den nogenlunde præcist - og undlade at udstrække din
modvilje til at gælde hele det danske samfund.

--
Bertel

Fra : ZebraHest

Dato : 25-12-06 20:05

> [...]
> beskrive den nogenlunde præcist - og undlade at udstrække din
> modvilje til at gælde hele det danske samfund.

OK, her er ét eksempel. Jeg er taget til gymnastik/ folkedans opvisning.
Fordi, jeg gerne vil se det. Men mens det hele bliver afviklet, er der 3- 5
børn, der konstant løber rundt, imellem de optrædende/dansende. Det
forstyrrer rigtig meget, ikke kun tilskuerne, men også de, som skal
koncentrere sig om, hvad de laver. Da børnene er i alderen ca. 5 - 8 år,
skulle man tro, at der er forældre tilstede. Men, man finder aldrig ud af,
hvem der er disse børns forældre. De er nemlig ligeglade! Men de ødelægger
meget for os andre.
Men mest af alt, kommer man til at tænke på, om disse børn får en
opdragelse, der sætter dem istand til at fungere godt i samfundet!

Fra : Max

Dato : 25-12-06 22:39

Hej ZebraHest

> Men mest af alt, kommer man til at tænke på, om disse børn får en
> opdragelse, der sætter dem istand til at fungere godt i samfundet!

Det største problem er da at de får lov til det.

--
Mvh Max

Fra : ZebraHest

Dato : 26-12-06 12:54

> Hej ZebraHest

> Det største problem er da at de får lov til det.
>
> --
> Mvh Max

Jeg tror ikke, at du forstår, hvad det her handler om!

Fra : Max

Dato : 26-12-06 18:27

Hej ZebraHest

> Jeg tror ikke, at du forstår, hvad det her handler om!

Jeg tror det er dig der ikke fatter en pind.

--
Mvh Max

Fra : ZebraHest

Dato : 26-12-06 23:10

> Hej ZebraHest

> Jeg tror det er dig der ikke fatter en pind.
>
> --
> Mvh Max

Ja, vi to bliver jo aldrig enige, - men det har jeg det fint med! Du virker
meget barnagtig!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-12-06 01:08

ZebraHest skrev:

> [...]
> hvem der er disse børns forældre. De er nemlig ligeglade! Men de ødelægger

Vi er helt enige om at det er et problem, og at problemet er at
forældrene ikke er deres ansvar bevidst. Jeg forstår også godt at
sådan en oplevelse kan fylde meget i ens bevidsthed, og den er
langt fra enestående. Jeg har selv oplevet eksempler af den
slags.

Men det er ikke et flertal af forlædrene der er sådan. De fylder
bare meget ligesom mediernes voldsbeskrivelser kan få folk til at
tro at alle danskerne ligger og myrder hinaden i tusindvis.

> Men mest af alt, kommer man til at tænke på, om disse børn får en
> opdragelse, der sætter dem istand til at fungere godt i samfundet!

Jeg spekulerer nu mere på hvor meget de unger kommer til at koste
samfundet i løbet af deres liv.

--
Bertel

Fra : ZebraHest

Dato : 26-12-06 12:59

> .

> Jeg spekulerer nu mere på hvor meget de unger kommer til at koste
> [...]
Mit eksempel var kun ét eksempel. Jeg bruger rigtig meget tid med børn og
deres forældre. Og jeg taler ikke om familie og venner. Jeg vil sige, at
min erfaring er, at der er flere forældre, der lader stå til, end forældre,
der virkelig tager deres ansvar alvorligt! Desværre! Og det der bekymrer
mig mest er, disse børn er Danmarks fremtid! Jeg er ked af at sige det, men
det ER bekymrende!

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-06 14:40

> [...]
> alvorligt! Desværre! Og det der bekymrer mig mest er, disse børn
> er Danmarks fremtid! Jeg er ked af at sige det, men det ER

Pga komputere er det let at admnistrere kollektiv straf

Bush siger Dem der huser terrorister vil blive straffet

Cæsar sagde "også min kone skal være moralsk pletfri"

Børn og forældre er et hele også når navnestren er overskåret så
straf og erstatning må fordeles på indhug i børneopsparing og gæld som
barnet får når det bliver 18 og pantebrev i forældrenes hus

ti tastetryk og det er i hus

Fra : Ivar

Dato : 27-12-06 22:34

ZebraHest skrev:

> Men de ødelægger meget for os andre.

Selvfølgelig er det forældrenes ansvar at opdrage børnene, men dit
eksempel gør det ikke tydeligt, om det er opdragelse eller din
"forfængelighed" der bør diskuteres. Hvis det generede arrangørerne,
må man forvente, at de gjorde opmærksom på problemet.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-06 09:54

> [...]
> har ansvar for deres børn! Men det må da være forældrene, som har
> sat dem i verden, der har ansvaret for dem, så længe, de ikke kan

Statsmagten søger at overtage alt ansvar= magt

Det er der penge og ære i

http://jp.peytz.dk/g.php?534236-256607-344c7a95-http%3A%2F%2Fwww.jp.dk%2Findland%2Fartikel%3Aaid%3D4153452

Fra : Max

Dato : 24-12-06 11:26

Hej ZebraHest

> Hvorfor er der så mange forældre, der ikke mener, at deres børn, er
> deres ansvar? Mange forældre virker, somom, de mener, at samfundet

Ja, hvad er det dog for et samfund der har forældre med de tanker ?

--
Mvh Max

Fra : alexbo

Dato : 24-12-06 12:47

"ZebraHest" skrev

> Hvorfor er der så mange forældre, der ikke mener, at deres børn, er deres
> ansvar?

Tja, hvorfor dit og hvorfor dat,
hvorfor skriver så mange, så meget sludder, i en NG der hedder noget med
videnskab?

mvh
Alex Christensen

Fra : ZebraHest

Dato : 24-12-06 12:56

> "ZebraHest" skrev

> Tja, hvorfor dit og hvorfor dat,
> hvorfor skriver så mange, så meget sludder, i en NG der hedder noget med
> [...]
Hvis vi alle skulle skrive om Einstein og hans teorier, så blev det hurtigt
uinteressant. Menneskeligt adfærd har da, i høj grad, med videnskab at
gøre. Tror du at det er lige meget, hvordan man behandler børn. Tror du at
det er lige meget, om forældre føler ansvar? Det får da konsekvenser!
Videnskab er, åbenbart, mere, end tu tror.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 27-12-06 12:29

ZebraHest wrote:
<snip>
> [...]
> behandler børn. Tror du at det er lige meget, om forældre føler
> ansvar? Det får da konsekvenser! Videnskab er, åbenbart, mere, end

Men småbrok over uvorne unger og ansvarsløse forældre bliver i al fald
aldrig videnskab.

--
Regards,
Kristian Damm Jensen

Fra : MMZZ

Dato : 27-12-06 13:00

"Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Regards,
> Kristian Damm Jensen
> "This isn't Jeopardy. Answer below the question."

Det er jo ikke et spørgsmål om "småbrok". Det er for sent at begynde at
opdrage 15 årige!
Små problemer skal løses på en ordentlig måde. Det er "videnskab", når man
ser hvad der sker med børn, der ikke får sat grænser. Hvis man kommer godt
igennem barndommen (mens børnene er 0 - 6 år) så slipper man, som regel fra
en masse problemer med dem i puberteten og ungdommen.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 13:49

"MMZZ" <MM@Mm> wrote in message
> "Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@mail.dk> skrev i en meddelelse

Så snart en psykolog eller sociolog tegner en kurve på et
koordinatsystem, kaldet de det science

Fra : Zebrahest

Dato : 28-12-06 13:23

> Så snart en psykolog eller sociolog tegner en kurve på et koordinatsystem,
> kaldet de det science
Der noget her, som bekymrer mig: Så vidt jeg ved, så er Danmarks mest
nødvendige råstof BØRNENE... Hvis vi ikke satser på børnene, så går ALT
galt. "Kloge" mennesker kan beskæftige sig med en frygtelig masse
problemer. Men det ALTAFGØRENDE er, i sidste ende, HVAD GØR VI MED DE BØRN,
DER ER DANMARKS FREMTID?!? HALLO!! Det er som om alli I som er så
frygtelig kloge aldrig bliver strejfet af den tanke. Og ja, for mig at se,
så er I altså ikke helt så kloge som I tror. Og så kan I skrive nok så
meget, at det er "småbrok" jeg kommer med! -Nej, jeg tænker nok bare en del
mere over de aller væsentligste ting!

Fra : alexbo

Dato : 28-12-06 13:36

"Zebrahest" skrev

>Nej, jeg tænker nok bare en del mere over de aller væsentligste ting!

Ja det er også udmærket, men hvorfor forhindrer det dig i at tænke over de
mindre væsentlige.
F.eks hvordan man citerer, hvordan man finder en velegnet NG, og hvordan man
i det hele taget opfører sig i en NG.
Dit råberi hjælper ikke på dine synspunkter, som efter min mening ikke
handler om det allervæsentligste.

Næh, hvor kommer vi fra, hvor skal vi hen, og hvad tid går bussen, det er
vigtigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Zebrahest

Dato : 28-12-06 13:50

> [...]
> mindre væsentlige.
>

> Næh, hvor kommer vi fra, hvor skal vi hen, og hvad tid går bussen, det er

Vi to er helt uenige! Heldigvis, er jeg ikke så dum, som du vil gøre mig
til! Det er jo godt for mig at vide! Så, du kan komme med al dit pladder.
Jeg prøver på, at holde mine synspunkter nede, hvor de fleste vil forstå,
hvad det hele handler om.
Jeg har en studentereksamen med elleve i snit. Jeg taler dansk, engelsk,
tysk og spansk flydende. Men jeg bryder mig ikke om, at lade som om jeg er
mere end andre! Det er mit indtrtyk at du mener, at du er en del klogere
end andre.
Hvor havner du, hvis du ikke har voksne mennesker, der kan tage sig af alle
de forhold som du nævner? Hvis du ikke ved det, - Så bliver børn, om alt
går vel, jo engang voksne. HALLO!

Fra : Max

Dato : 28-12-06 13:58

Hej Zebrahest

> [...]
> engelsk, tysk og spansk flydende. Men jeg bryder mig ikke om, at
> lade som om jeg er mere end andre! Det er mit indtrtyk at du mener,

Men de afholder dig ikke fra at kalde andre barnlige fordi du ikke
fatter hvad de skriver. Du må være et skoleeksempel på at dumhed
og intilligens sagtens kan forefindes i samme person.

--
Mvh Max

Fra : Zebrahest

Dato : 28-12-06 14:37

> [...]

> Jeg håber, at du ikke har børn! Hvis du har, så håber jeg, at de har en
> mor, som ved hvad der skal til, for at udvikle velfungerende
Og så slutter jeg her!

Fra : Ivar

Dato : 28-12-06 15:09

Zebrahest skrev:

> Og så slutter jeg her!

Du må gerne fortsætte med at være på usenet, men du skal opføre dig
som om du var velopdraget.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-06 13:58

> [...]
> som I tror. Og så kan I skrive nok så meget, at det er "småbrok"
> jeg kommer med! -Nej, jeg tænker nok bare en del mere over de aller

Vi gavner børnene ved at gøre dem forældrenes så lad os få færre
tvangsfjernelser

Jeg tror Bertel -Haarder gerne ville afskaffe lidt lærer
undervisningsfrihed så alle børn lærte HCA Matador, Kim Larsen osv og
fik fælles dansk referenceramme og lærte noget der gjorde dem på
bølgelængde

Men socialistskolelærere modarbejder ham desværre