Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad siger i til dette kamera.
Fra : simon

Dato : 22-12-06 21:39

Hej NG

Overvejer at købe det her kamera: nikon coolpix s6 digitalkamera, som er på
tilbud i føtex til 1899kr:? Ved ikke så meget om foto osv. så ved ikke om
det er et godt kamera? Og om det er prisen værdig. ?

På forhånd tak

mvh simon

Fra : Gert Medom

Dato : 22-12-06 22:07

"simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på tilbud i føtex til 1899kr:? Ved ikke så meget om foto osv. så ved ikke
> om det er et godt kamera? Og om det er prisen værdig. ?

Det kommer an på hvad du prioriterer ved kameraet. Billedkvaliteten er nok
til at overse, ,men til gengæld smart og fanzy. På edbpriser har de det til
ca. 2300,-, så der sker ikke meget ved at vente..

// Gert

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-12-06 22:26

Gert Medom wrote:

> Det kommer an på hvad du prioriterer ved kameraet. Billedkvaliteten er nok
> til at overse, ,men til gengæld smart og fanzy. På edbpriser har de det til
> ca. 2300,-, så der sker ikke meget ved at vente..

Hmm... er det for svært at finde over i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-12-06 02:21

Gert Medom skrev:

> Det kommer an på hvad du prioriterer ved kameraet. Billedkvaliteten er nok
> til at overse,

Mon ikke den er som pris og type dikterer: OK til de fleste "ikke foto
entutiaster" og på linie med andre producenters tilsvarende modeller.

På edbpriser har de det til
> ca. 2300,-, så der sker ikke meget ved at vente..

Ikke forstået - mener du at prisen falder yderligere eller at den ikke gør?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Gert Medom

Dato : 23-12-06 09:14

> [...]
>

> På edbpriser har de det til
>
> Ikke forstået - mener du at prisen falder yderligere eller at den ikke

Jeg mener at omkostningen ved at melde pas og vente med købet er til at
overskue hvis køberen er i tvivl. Alt elektronisk legetøj minus leica falder
i pris, som vi alle ved. Hvis der ikke er tvivl er det da bare om at hugge
til til denne pris!

Jeg bliver selv jævnligt fristet af de annoncer, men har undgået mange køb
ved at sammenligne med priser på www.edbpriser.dk og så slå købet hen ud fra
den betragtning at "tabet" ved at se tiden an var til at overskue. Er det
klarere for dig nu?

// Gert

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-12-06 09:48

Gert Medom skrev:
> [...]
> den betragtning at "tabet" ved at se tiden an var til at overskue. Er det

Jeg ved nu ikke... Men det er ikke så væsentligt; mon ikke spørger kan
finde ud af om han synes en pris 1900 er OK med en edbpriser-pris på 2300

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-12-06 15:47

Gert Medom skrev i 458c48d6$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Det kommer an på hvad du prioriterer ved kameraet. Billedkvaliteten
> er nok til at overse, ,men til gengæld smart og fanzy. På edbpriser
> har de det til ca. 2300,-, så der sker ikke meget ved at vente..

Den logik vil vist forhindre ethvert indkøb. Men er ønsket at få foreviget
famillien i julen, ville jeg da nu nok købe ud fra hvad jeg kan få og ikke
ud fra en eller anden luftig forestilling om hvad fremtiden vil bringe. Jeg
synes det er meget smart med wifi i et lille P&S. Og billedkvaliteten?
Tjae - folk, der vefterspørger P&S i sub-2000krklassen vil helt sikkert være
tilfredse. Det er mit indtryk at brugerinterface, der sikrer at foklk
ngenlunde kan udnytte klameraet giver en bedre endelig kvalitet end et
brugerinterface, der gør at man ikke får optimal udnyttelse.
Hvad mener du egentligt med at billedkvaliteten er til at overse? Jeg kender
en, der har et af slagsen, og jeg synes da de ser ganske glimrende ud
out-of-the-box.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Gert Medom

Dato : 23-12-06 18:12

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du egentligt med at billedkvaliteten er til at overse? Jeg
> kender en, der har et af slagsen, og jeg synes da de ser ganske glimrende
> ud out-of-the-box.

Det var vist en finke der røg af panden! Jeg har ingen erfaring med det
konkrete kamera, men tror at den måde optikken stables sammen på har
indflydelse på billedkvaliteten. billedsensorerne er små ift antal pixels,
men det er generelt for de fleste kameraer idag.

// Gert

Fra : ksk

Dato : 23-12-06 18:31

> [...]
> Hvad mener du egentligt med at billedkvaliteten er til at overse? Jeg
> kender en, der har et af slagsen, og jeg synes da de ser ganske glimrende

nå du fik overstået juler frokosten

KsK

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-12-06 18:36