Smagspolitiet
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-12-06 08:18

Hvis I skulle have lov til at skride ind og beskytte sagesløse fra de
negative effekter af elendig musik, hvilket nummer (der bliver spillet tit i
landsdækkende radioer) ville i så vælge? Jeg har lige trådt i karaktér og
skærmet min arbejdsplads fra den åbenlyse elendighed og latterlighed som er
Niarn - Bare sig til. Radioen blev midlertidigt slukket.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Max

Dato : 22-12-06 09:29

Hej Kim

> Hvis I skulle have lov til at skride ind og beskytte sagesløse fra de
> negative effekter af elendig musik, hvilket nummer (der bliver

Hvis folk ikke selv kan sige fra, ja så må de leve med det, det
rager da mig en paphat hvad andre høre, bare jeg må bestemme
hvad jeg skal høre.

Mvh Max

Fra : isteen

Dato : 22-12-06 09:41

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> skærmet min arbejdsplads fra den åbenlyse elendighed og latterlighed som er
> Niarn - Bare sig til. Radioen blev midlertidigt slukket.

Som menigt medlem af smagspolitiet, ville jeg fremhæve at Niarn er en
klaphat af voldsomme dimensioner - som er mindst lige så irriterende at
høre på som David Owe

Fra : CarstenGP

Dato : 22-12-06 13:00

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og skærmet min arbejdsplads fra den åbenlyse elendighed og latterlighed
> som er Niarn - Bare sig til. Radioen blev midlertidigt slukket.

Rasmus Nøhr (Sommer i europa)
(Han har bevist at man kan betale sig til at blive populær, til trods for at
man ikke kan synge - puke!)

James Blunt - (You are beautiful)
(Ham og hans tøsestemme)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-12-06 13:33

CarstenGP wrote:
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Rasmus Nøhr (Sommer i europa)
> (Han har bevist at man kan betale sig til at blive populær, til trods for at
> man ikke kan synge - puke!)

Så hellere Thomas Buttenschøn.
Aner ikke hvem han er, pludselig en dag var han der bare med en stemme
der lyder som et mislykket forsøg med Tue West og en forkølet kat.
At det så er inderligt ligegyldige tekster om tørkold asfalt og hans
evner som trommeslager på køkkenbordet i en 2 værelses, gør ikke
oplevelsen meget bedre :-/

> James Blunt - (You are beautiful)
> (Ham og hans tøsestemme)

Tror jeg ikke du behøver bekymre dig mere om. Hans tid er vist kommet og
gået igen.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 22-12-06 14:40

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Så hellere Thomas Buttenschøn.

Ja meget hellere da.

> [...]
> At det så er inderligt ligegyldige tekster om tørkold asfalt og hans evner
> som trommeslager på køkkenbordet i en 2 værelses, gør ikke oplevelsen

Jo oplevelsen er fantastisk. Synes rigtig godt om hans cd, og hans stemmer
fanger ved flere gennemlytninger.
Giv ikke helt op på ham endnu.

Fra : Ib

Dato : 22-12-06 15:00

> [...]
> og skærmet min arbejdsplads fra den åbenlyse elendighed og latterlighed
> som er Niarn - Bare sig til. Radioen blev midlertidigt slukket.

Niarn begynder at nærme sig mit røde felt, men Nik & Jay indtager positionen
som værende mest egnet til udsmidning på plads for livsfarlige kemikalier.
Hver gang jeg hører dem bliver der byttet om, på op og ned, i min
maveregion.
Andre har nævnt James Blunt.....det vil jeg ikke protestere imod

--
Ib

Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-12-06 17:20

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> trådt i karaktér og skærmet min arbejdsplads fra den åbenlyse
> elendighed og latterlighed som er Niarn - Bare sig til. Radioen blev

Kan man ikke tage en hel genre: R'n'B/"negermusik" (ingen racistiske
undertoner, jeg aner bare ikke hvad jeg skal kalde det).

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 22-12-06 20:21

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:458c059b$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Kan man ikke tage en hel genre: R'n'B/"negermusik" (ingen racistiske
> undertoner, jeg aner bare ikke hvad jeg skal kalde det).

Eller for den sags skyld enhver form for teckno/dance/house/whatever-name.
Hvis jeg ikke inden opdager, at radioen pludselig er kørt ind på det spor,
så opdager jeg det efter ca. ½ time, hvor mit humør er så ødelagt, at jeg
begynder at vrisse af kolleger eller smide med værktøjet.

Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-12-06 20:41

On Fri, 22 Dec 2006 20:21:10 +0100, Martin Bak wrote:

> [...]
> så opdager jeg det efter ca. ½ time, hvor mit humør er så ødelagt, at jeg
> begynder at vrisse af kolleger eller smide med værktøjet.

Nu er det så to genrer i vælger hvor der FINDES godt musik, men af
uransagelige årsager har radio/TV valgt at vise/spille den dårligere ende
af genrerne.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-06 20:50

Martin Bak skrev:

> [...]
>så opdager jeg det efter ca. ½ time, hvor mit humør er så ødelagt, at jeg
>begynder at vrisse af kolleger eller smide med værktøjet.

Jeg har det på den måde med julemusik, i to måneder har det kørt på
firmaets radio, og efter tre uger er jeg ved at brække mig over lortet, at
jeg samtidig med blev "døbt" idag gjorde ikke ligefrem humøret bedre, så
jeg glæder mig godt nok til på onsdag når det er overstået.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Zilly ink.

Dato : 22-12-06 21:10

Kim Frederiksen wrote:
>...den åbenlyse elendighed og latterlighed som er Niarn...

Til ære for jer læsere har jeg lige klippet de væsenligste
passager ud fra den danske hiphop/R&b, rap scene og kogt det ned
til et vers der omfavner alt hvad der er skrevet og sagt de
sidste 10 år.

Jeg ønsker jer god fornøjelse og husk nu at have en brækspand
stående indenfor rækkevidde!

Jeg har lige nakket en superHO
Faneme fuck, er jeg ik´ bare go´
Den fucking Ho fik det som missen
Fars homeboy´s syre lige i f.....(biib)
Jeg tager det krudt der gi´r mig det kick
jeg mener at det gør mig til superslick
alle mine HO´s tænder på stoffet
og med stoffet er jeg kongen, konge på hoffet
Jeg nakker alle der ikke ka´ li´ min stil
Jeg nakker alle der ik´ ka´ li´ min bil
Og jeg gør som i 3000 og skyder på alle
Der stretcher min hjerne og nærer min galde
Fuck alle andre tæver, luderHO´s og homies
Fuck strissene, bløddyrene og de tiny babies
Jeg kn.... og puler alle der er imod mig
Jeg nakker dig fordi du er dig og derfor imod mig
Jeg er NIARN, JOKER`N og alle de andre guder
Og dig din nar - du er bar en fucking luder
Fik jeg som jeg vil ha´ det - så ku´ du ikke ta´ det!!
Dit skide borgerdyr, softcell - du ved ikke jeg ved det
Du er en looser og en cancer på min vej
Jeg er kemo, the real deal, der ubarmhjertigt udvisker dig
Forstå det, din svagpisser og tag det som en mand.

Her! grib min gøb og gør ende på dig selv og dit usle liv
ingen over eller veden siden af kongen - så la´ vær med at piv´

Jeg ville egentlig også have sakset passager fra Paris Hilton og
lignende, men det lykkedes mig ikke at finde en eneste linie der
bare gav minimum af mening, så indtil videre må I nøjes med at
læse og hende og Britney´s eskapader i vores fremmeste aviser BT
og EB.
--
F.B.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 23-12-06 07:55

"Zilly ink." <zillyink@detteskalvækhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mening, så indtil videre må I nøjes med at læse og hende og Britney´s
> eskapader i vores fremmeste aviser BT og EB.

Du lytter ikke til så meget dansk hip hop kan jeg forstå. Det er svært at
finde Per V eller Malk De Koijn i ovenstående, det passer heller ikke særlig
godt på Hvid Sjokolade og Rent Mel, faktisk passer det ikke engang på de
seneste udspil fra Jokeren og MC Clemens....For ikke at nævne de danske
kunstnere der synger på engelsk. KNA Connected, Outlandish,
Acorn/Sicknature, Tjes Boogie...

Men bevares hvis det eneste danske hiphop du kender er det der råspilles i
boogie...ja så passer det. Men der findes da heldigvis andet end det... og
det skal vi være glade for. Eminem og 50Cent repræsenterer heldigvis heller
ikke alt hiphop fra USA, der findes jo heldigivs grupper som THe Roots.

I R'nB genren er jeg ikke så godt kendt, men synes da ikke helt heller at
Alex ryger ind under en kategori....

Så det var nok mest Niarn, LOC og Nik og Jay du kan disse med ovenstående

Fra : Zilly ink.

Dato : 23-12-06 11:39

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> [...]
> er svært at finde Per V eller Malk De Koijn i ovenstående,...
> ...Så det var nok mest Niarn, LOC og Nik og Jay du kan disse

jamen, det var bare en kommentar til Kim Frederiksens første
indlæg, der byggede på hvad radioen spillede og bragte hans pis i
kog, hvilket jeg langt hen ad vejen kan følge.

Selvfølgelig har der været en stigende kvalitet i nogen af de
danske hiphoppere, triphoppere, rappere osv., men der er sq noget
patetisk over at høre danskere køre gangstastilen, primært fordi
de i deres barndom blev nægtet lørdagsslik en sjælden gang i
mellem. (groft sagt - noget ala "Selvsvings Rungstedrap")

Siden midthalvfemserne har jeg ikke orket/gidet/lystet at følge
med de nye, så selvfølgelig løber der nogle nye gode solister og
bands rundt derude som jeg ikke kender.

Mine favoritter er bl.a.:
Public Enemy.
Niggers without Attitude.
De La Soul.
Heavy D.
5 cent.
Ice T.
Naughty by Nature.
The Zulu Nation
Dr. Dre.

Fælles for disse "gamle drenge" (og enkelte nyere) er at de
opstod som en nødvendig reaktion på deres races stivnede oprør og
i kampen for bedre vilkår, der vel stort set havde ligget brak
siden Martin Luther og Malcolm X.

Disse gutter skabte med deres "rock and poetry" via
break&streetdance, tør jeg godt postulere, en mindre musikalsk
revolution på en økosocial baggrund, der indtil da havde palceret
dem som det laveste, og passivt agerende, i det amerikanske
samfund og som skulle bære skylden for al dårligdom.

Den italienske mafia var de rene spejderdrenge sammenlignet med
disse nærmest ikke-menneskelige niggers i den amerikanske hvide
verden. Der er faneme langt derfra til mange af de småforkælede
danske rappere der har mistet slikpinden!

Det var/er ikke tandløst og ren show- off i ekstravagance, og det
er desværre det der ses og høres i radio og tv -

Hvis man skal have den ægte danske vare, er det om at komme ud i
de små spillesteder og se og høre de lokale, sørge for der er
lidt cashflow omkring dem, så de kan udvikle stilen og være den
"nødvendige kommentar" til deres lokale miljø og kultur som de
udspringer af.

Sorry, men dette kunne ikke gøre kort!
Just my 5 cents. (hehe)

--
F.B.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 24-12-06 09:22

> [...]
> at høre danskere køre gangstastilen, primært fordi de i deres barndom blev
> nægtet lørdagsslik en sjælden gang i mellem. (groft sagt - noget ala

Ja det er jeg helt enig med dig i, især får jeg grinernen på, når Niarn
sætter det store tudefjæs op, og skråler "Vil du være Niarn baby, så bare si
til" Nej tak det vil jeg faktisk ikke, og hvis du er så træt af det, så lav
dit liv om, du har lige fået succes og pengene til at betale dig for at
andre lærer dig ikke at putte mel i næsen.... Først vil han være
gangsterrapper og så vil han ikke, og så vil og så.... Men lad os se, han
kan jo udvikle sig. Clemens første album var jo også i den hårde stil, og
han må siges at have udviklet sig positivt siden. Hans "Dans med døden" er
et meget modens hip hop album, desværre er der lige 2-3 numre derpå der
stinker for vildt, som det er ærgeligt at Clemens ikke formåede at få pillet
ud.

Jokeren er jo også en af de "gamle" og han har også formået at ligge den
værste gangsterstil på hylden.

Så der er håb for Suspekt, LOC og Niarn også...håber det lykkedes for LOC,
for han er nok en af de dygtigste rappere vi har, så nu skal vi bare have
tekstuniverset modnet lidt.

> Siden midthalvfemserne har jeg ikke orket/gidet/lystet at følge med de
> nye, så selvfølgelig løber der nogle nye gode solister og bands rundt
> derude som jeg ikke kender.
>
> Mine favoritter er bl.a.:
> Public Enemy.
> Niggers without Attitude.
> De La Soul.
> Heavy D.
> 5 cent.
> Ice T.
> Naughty by Nature.
> The Zulu Nation
> Dr. Dre.

Tror du har været med længere end jeg, der er flere der jeg ikke kender, men
har da lyttet til: Public, Da La Soul (fantastiske), Heavy D, Ice T, Naugty
og Dre. Jeg var også med på TuPac, og har stadig et af hans album som holder
endnu.

Men Dre, Ice T (især) og TuPac kørte da også gangsterstilen for hårdt, og
ved godt de havde mere af have det i end Niels fra Aalborg, men især da Ice
T, kørte den da også meget længere ud end virkeligeheden var til, det gjorde
mange af dem nok. Så synes ikke det er så mærkeligt at ny-rappere i DK,
starter der hvor deres idoler er, det er så synd når de ikke formår at
udviklen den rappen til en deres egen Danske stil.

> [...]
>
> Det var/er ikke tandløst og ren show- off i ekstravagance, og det er
> desværre det der ses og høres i radio og tv -

Men der var også massere af show-off i de gamle

God jul
BK

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-12-06 10:35

> [...]

> skærmet min arbejdsplads fra den åbenlyse elendighed og latterlighed som er
> Niarn - Bare sig til. Radioen blev midlertidigt slukket.

Hvis jeg hører P3, så kan jeg sådan set bare slukke helt og aldeles. Jeg
kan slet ikke holde den støj ud.

Faktisk er det ret komisk for hver eneste lørdag formiddag er jeg i et
dilemma - når jeg hører Mads og Monopolet (der handler om dilemmaer) -
musikken kan faktisk pisse mig så meget af at jeg ofte slukker og bare
henter det som Podcast.

Det der er problemet med dansk radio er at det skal ramme så bredt, så
ingen synes det er godt. Der skal være lidt for enhver smag ?! Nej der
skal fandme ej. Der skal være radiostationer, som spiller genre og med
dedikerede DJ's som ved hvad de taler om.

DAB tror jeg ikke på.

Når man har en iPod som mig og er totalt nørdet med musik, så finder man
ud af hvor dårligt et radiokoncept som DR det er. Al min musik er
inddelt i indspilningsår og genre. Det vil sige at jeg kan spille blues
i flere timer, eller jeg kan vælge at høre musik fra 1972 - det er vildt
fedt. Jeg hører vel 95% iTunes og 5% radio.

Jeg ved slet ikke havd de dårlige grupper/numre hedder, men de spiller
det stort set hele dagen. Falset sang med guitar hele tiden.

Jeg hører det ikke selv, men når jeg er hos kunder eller går forbi
nogen, som hører radio, så tænker jeg tit - godt jeg har min iPod.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-12-06 11:20

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg hører det ikke selv, men når jeg er hos kunder eller går forbi
> nogen, som hører radio, så tænker jeg tit - godt jeg har min iPod.

Denne her er ikke kun til dig, men jeg begynder at have samme fornemmelse
som når jeg hører om folk der kun drikker rødvin der koster 200 kr flasken,
så er jeg glad for mine smagsløg sagtens kan drikke rødvin der koster 3 stk.
for 100, og faktisk synes de smager rigtig godt, ser ingen grund til at
vende mig til de dyrere flasker, det har jeg slet ikke råd til.

Der spilles en masse musik i radion som jeg synes er dårlig, men så er det
altså heller ikke værre, der spilles også meget godt musik, og det må da
være træls kun at kunne/ville høre musik som ikek så mange andre hører, det
virker (ved ikke om det er sådan det forholder sig) men så snart det bliver
musik der er bredt accepteret, uha, så må man bestemt ikke kunne lide det.
Så er jeg glad for at jeg hører meget forskelligt musik, både det brede og
det smalle, så kan jeg være med lidt flere steder

Mvh. Brian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-12-06 11:49

Brian, Rikke og Kristian <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
wrote:

> [...]
> for 100, og faktisk synes de smager rigtig godt, ser ingen grund til at
> vende mig til de dyrere flasker, det har jeg slet ikke råd til.

Jeg køber aldrig rødvin til 200,- flasken. Jeg synes det er sjovt at
finde de gode tilbud på fx. Clivus fra Irma eller noget fra ISO - 3 for
en hund eller 110,-

> [...]
> Så er jeg glad for at jeg hører meget forskelligt musik, både det brede og
> det smalle, så kan jeg være med lidt flere steder

Med 6000 sange på min iPod vil jeg nu mene at jeg har en meget bredt
smag. Jeg har alt lige fra James Brown (RIP) til Deep Purple til Madonna
til Credence Clearwater Revival.

Der ligger også lidt Patti Smith og noget Shit & Chanel.

Jeg synes bare at der er rigtig meget lortemusik i radioen og mit liv er
for kort til at kæmpe mig igennem falsetbøssesang med larmede guitarer.

Sidder lige og hører Fugees med Killing Me Softly - hvorfor kan de ikke
spille originalen, som er 500 gange bedre ?

Fra : Zilly ink.

Dato : 25-12-06 12:44

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Sidder lige og hører Fugees med Killing Me Softly - hvorfor
> kan de ikke spille originalen, som er 500 gange bedre ?

Fordi nyt er nyt og gammlet er gammelt, nyt gammelt er bedre end
gammelt gammelt fordi den nye unge lytter ikke ønsker den gamle
lyd, men gerne gammelt som nyt.

Senere når de unge ikke længere har brug for at distancere sig
fra det gamle gamle, så det nye nye træder lidt tilbage, er der
åbnet for mulighederne at gammeltnytgammeltnytnyt ikke spiller
den store rolle længere og man bare tager det man kan lide og
ignorerer resten - uden at hidse sig op over om det er nyt eller
gammelt, eller.....

BTW.
Sort Sol´s udgave af Ruby (dont take your love to town) der
ligger meget tæt op ad originalen har en guitarsound der er
væsentlig forskellig og, imo, klæder nummeret, hvilket ikke
nødvendigvis gør det bedre men anderledes... og stadig rigtig
fedt!

--
F.B.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-12-06 12:45

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

Jamen det går jo bare, sådan som det plejer.

Da vi holdt klubfest, lavede jeg nogle bånd, som så kørte hele aftenen og
natten.... Og som der plejer, var der nogle, som var utilfredse med
musikken.

Da de hentede deres respektive biler dagen efter, og båndene stadig kørte,
spurgte nogle fjollet.... Hvorfor spillede du ikke de bånd igår ???...

Så spiller DR noget andet, bliver der også bare brokket over det.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-12-06 23:59

Jesper Haaber Gylling skrev:

> [...]
> Nej der skal fandme ej. Der skal være radiostationer, som spiller
> genre og med dedikerede DJ's som ved hvad de taler om.

Tja. Jeg har hørt amerikanere beklage, at blandede radiostationer knap
nok eksisterer længere, så alt bliver lukket ned i genrer og står i
vejen for nye indtryk.

På en radiokanal, som i programindhold - f.eks. med Monopolet - går
efter brede lytterskarer, er det naturligt at spille bredt populær
musik.

> [...]
> spille blues i flere timer, eller jeg kan vælge at høre musik fra
> 1972 - det er vildt fedt. Jeg hører vel 95% iTunes og 5% radio.

Til dels har det jo altid været musik at nøjes med det, man selv
vælger, men computeralderen giver selvfølgelig nye redskaber.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-12-06 00:39

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Til dels har det jo altid været musik at nøjes med det, man selv

musik --> muligt

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk