Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon dslr til amatør
Fra : kim

Dato : 19-12-06 19:49

Har overvejet at investere i et digitalt spejlreflekskamera, men er lidt i
tvivl om hvilket.
Helst Canon. Begge mine brødre har Canon og så kan vi jo låne lidt af
hinanden.
Den ene har et 30D og den anden har et 350D.
Jeg køber gerne brugt hvis det kan betale sig, men er meget i tvivl om der
er brugte modeller til salg som er bedre end et nyt 350D/400D og hvad er de
primær forskelle mellem 350D og 400D. Det sidste er jeg ret sikker på jeg
selv kan finde info på da det sikkert er diskuteret og beskrevet mange gange
tidligere.
Kan det betale sig at købe et 10D/20D brugt fremfor et 350D brugt eller 400D
nyt ? Går ikke så højt op i pixels, men mere den generelle kvalitet ved
brug. Er et brugt 1d mkII bedre end et 30D ? eller er det bedre end 20D ?
Det skal bruges til familiefoto, hobbybrug og ikke til krævende specielle
funktioner hvor kameraet udnyttes fuldt ud.
Hvad er bedste køb til pengene.
Hilsen
Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-12-06 19:54

kim skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Har overvejet at investere i et digitalt spejlreflekskamera,
> men er lidt i tvivl om hvilket.

Til det formål findes der en gruppe, der hedder:

- prøv at kigge/spørge i den.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Brian Lund

Dato : 19-12-06 20:29

Som sagt forkert gruppe... But here goes:

> [...]
> primær forskelle mellem 350D og 400D. Det sidste er jeg ret sikker på jeg
> selv kan finde info på da det sikkert er diskuteret og beskrevet mange

Du kan sagtens finde et brugt 350D på markedet, det burde kunne fås til
3000-3500 kr.

> [...]
> Det skal bruges til familiefoto, hobbybrug og ikke til krævende specielle
> funktioner hvor kameraet udnyttes fuldt ud.

Jeg ville holde mig fra 10D fordi de er temmeligt gammelt (forældet) og
meget langsomt, hvis du først har prøvet 350D/400D/20D/30D så vil du blive
irriteret over hastigheden!

20D er storebroren til 350D, 30D er et opgraderet 20D... Jeg ville klart
foretrække 20D over 350D, men det koster jo også noget mere! På
billedkvaliteten er de alle ens, det er altså ikke for billedkvaliteten man
vælger eks. 30D over 350D eller 10D!

> Hvad er bedste køb til pengene.

Tjah hvis du ingen erfaring med DSLR har så kan du jo evt. starte ud med et
350D, det har rigeligt med funktioner og muligheder!
Kan iøvrigt anbefale www.dpreview.com der kan du læse specs og sammenligne
modellerne!

Brian

Fra : Per O.

Dato : 19-12-06 21:06

kim" <kibXXX@XXXprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal bruges til familiefoto, hobbybrug og ikke til krævende specielle
> funktioner hvor kameraet udnyttes fuldt ud.

Prøv at finde mulighed for at holde modellerne i hånden og mærk forskellen i
hastighed og følelsen af at have kameraet i hånden. Har du først haft et 20D
i hånden kan du ikke leve med et 350/400.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : kim

Dato : 19-12-06 21:44

Tak gruppe, det var lige sådan info jeg leder lidt efter, men må hellere
fortsætte i anden gruppe som jeg blev henvist til. Var lidt i tvivl da det
mere drejede sig om erfaring/råd.
Dropper 10D pga. hastigheden og kigger nærmere efter hvad et brugt 20D kan
fåes for.
Hvad med den sidste sammenligning 20D - 1d mkII. Er 1D for
tungt/tankvognsagtig og overkill til en amatør som ikke forventer at kunne
udnytte alle faciliteterne ?

Hilsen

Kim

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-12-06 22:30

> [...]
> Hvad med den sidste sammenligning 20D - 1d mkII. Er 1D for
> tungt/tankvognsagtig og overkill til en amatør som ikke forventer at kunne

Hvis du overhovedet er i tvivl så lad være med at kaste 10.000kr+ ud på en
1D mk2. Det kan du altid gøre senere.
20D er et glimrende kamera, som kan prøve med først.
Mvh,
Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-12-06 12:08

"kim"
> [...]
> Hvad med den sidste sammenligning 20D - 1d mkII. Er 1D for
> tungt/tankvognsagtig og overkill til en amatør som ikke forventer at kunne

Et brugt 20D er et godt køb - har 1Dmk2 selv, til de fleste
totalt overkill, og som du er inde på , tungt og klodset som
en Sovjetisk tanks. Tilgengæld hvis du vil have den bedste
billedmaskine pt. så kig på 5D'ern, den er lidt kønsløs at
se på, men billeder kan den lave, mon ikke den snart vil
være at finde på brugt markedet.. -max-

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-12-06 13:36

"kim" <kibXXX@XXXprivat.dk> on tirsdag 19. december 2006 at 21:43 +0100
wrote:
>Hvad med den sidste sammenligning 20D - 1d mkII. Er 1D for
>tungt/tankvognsagtig og overkill til en amatør som ikke forventer at
>kunne
>udnytte alle faciliteterne ?

Jeg har et 20D og synes at det uden sammenligning er det bedste kamera,
jeg nogensinde har haft. Et 1D er lækkert, men for mig er det i hvertfald
overkill.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : kim

Dato : 25-12-06 23:57

> [...]
> Det skal bruges til familiefoto, hobbybrug og ikke til krævende specielle
> funktioner hvor kameraet udnyttes fuldt ud.

En lille opfølning, har hentet et nyt (brugt) hus + objektiv i perfekt
stand. Det blev til et D20 + 17-85 IS usm linse og nu glæder jeg mig til at
lære sættet at kende rigtigt godt.
Tak til gruppen for hjælpen med diverse input og råd. Det er rart at få
seriøs info og gode råd når man selv er i tvivl.
Mvh
Kim