/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Zune er på vej frem
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-12-06 15:59

Det lader til, at Microsofts MP3-afspiller er godt på vej op ad
salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis Zune
ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at tage
en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate Microsoft-fans,
der vil tage den til sig, og mange flere idéforladte, der bare køber
den, fordi de kender Microsoft.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


 
 
Thorbjørn Ravn Ander~ (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-12-06 17:30

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis
> Zune ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at
> tage en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate

Jeg tror du tager fejl. Det bliver årets største salgsflop.

(tror jeg :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Jesper Haaber Gyllin~ (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 19-12-06 18:43

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:
>
> > salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> > sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis
> > Zune ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at
> > tage en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate
>
> Jeg tror du tager fejl. Det bliver årets største salgsflop.
>
> (tror jeg :)

Nu er hovedparten sikkert købt som julegaver, så når de er blevet
returneret/byttet efter den 25. december, så ved vi hvordan status er.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Henrik Münster (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-12-06 19:12

On 2006-12-19 18:42:52 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>
>> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:
>>
>>> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
>>> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis
>>> Zune ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at
>>> tage en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate
>>
>> Jeg tror du tager fejl. Det bliver årets største salgsflop.
>>
>> (tror jeg :)
>
> Nu er hovedparten sikkert købt som julegaver, så når de er blevet
> returneret/byttet efter den 25. december, så ved vi hvordan status er.

Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog. Jeg har sagt det
hele tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og man skal heller
ikke undervurdere de mange rabiate tilhængere af Microsoft. De er meget
værre end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


Jesper Haaber Gyllin~ (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 19-12-06 19:33

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> On 2006-12-19 18:42:52 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> >
> >> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:
> >>
> >>> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> >>> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis
> >>> Zune ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at
> >>> tage en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate
> >>
> >> Jeg tror du tager fejl. Det bliver årets største salgsflop.
> >>
> >> (tror jeg :)
> >
> > Nu er hovedparten sikkert købt som julegaver, så når de er blevet
> > returneret/byttet efter den 25. december, så ved vi hvordan status er.
>
> Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
> skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog. Jeg har sagt det
> hele tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og man skal heller
> ikke undervurdere de mange rabiate tilhængere af Microsoft. De er meget
> værre end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.

Enig, men så enkelt er det ikke. Microsoft har mange tilhængere, men det
er jo ikke det samme som at de er tilfredse.

Problemet er jo en synergieeffekt - Microsoft sprøjter en masse Zune
afspillere udpå markedet, men ingen er rigtig glad for dem. Problemet er
bare at du ikke kan komme af med dem. Ingen vil jo købe dem.

Jeg tror at man skal passe på med hvad der er storsælgende og en succes.

Er PSP en succes ? Jeg kender en dreng på 12 som har en - jeg synes det
er et fjollet produkt.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Jesper Haaber Gyllin~ (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 19-12-06 19:36

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> On 2006-12-19 18:42:52 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> >
> >> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:
> >>
> >>> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> >>> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis
> >>> Zune ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at
> >>> tage en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate
> >>
> >> Jeg tror du tager fejl. Det bliver årets største salgsflop.
> >>
> >> (tror jeg :)
> >
> > Nu er hovedparten sikkert købt som julegaver, så når de er blevet
> > returneret/byttet efter den 25. december, så ved vi hvordan status er.
>
> Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
> skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog. Jeg har sagt det
> hele tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og man skal heller
> ikke undervurdere de mange rabiate tilhængere af Microsoft. De er meget
> værre end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.

Du kan jo så lige kigge på denne her:

http://www.youtube.com/watch?v=kkJ3Y495HP8

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Peter Bjørn Perlsø (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 19-12-06 19:49

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> On 2006-12-19 18:42:52 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> >
> >> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:
> >>
> >>> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> >>> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis
> >>> Zune ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at
> >>> tage en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate
> >>
> >> Jeg tror du tager fejl. Det bliver årets største salgsflop.
> >>
> >> (tror jeg :)
> >
> > Nu er hovedparten sikkert købt som julegaver, så når de er blevet
> > returneret/byttet efter den 25. december, så ved vi hvordan status er.
>
> Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
> skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog.

Og hvis den ikke gør det, så giver du champgne til hele gruppen, ok? :D

> Jeg har sagt det
> hele tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og man skal heller
> ikke undervurdere de mange rabiate tilhængere af Microsoft. De er meget
> værre end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.

Nej, så galt er det vist heldigvis ikke. ;)


--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Henrik Münster (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-12-06 22:34

On 2006-12-19 19:49:18 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) said:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
>> skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog.
>
> Og hvis den ikke gør det, så giver du champgne til hele gruppen, ok? :D

Skal det være virtuel champagne? OK, det er måske også et lidt ekstremt
budskab, men jeg tror i hvert fald, at Zune vil tage en meget stor del
af markedet. Den har allerede 9%. Det er en andenplads efter iPod, hvis
man tager iPod under ét. Ingen andre konkurrenter når nær så højt. En
markedsandel på 9% efter en måned med elendige anmeldelser. Det skal i
hvert fald tages alvorligt, hvis man er konkurrent til Zune. Når først
butikken kører, og andre har en Zune, man kan udveksle musik med, så
skal salget nok accelerere.

>> Jeg har sagt det hele tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og
>> man skal heller ikke undervurdere de mange rabiate tilhængere af
>> Microsoft. De er meget
>> værre end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.
>
> Nej, så galt er det vist heldigvis ikke. ;)

Jeg håber det ikke, men jeg synes bestemt, man skal tage det alvorligt.
Vi Mac-brugere kan sagtens være arrogante og selvsikre lige nu, hvad
mange også er, men jeg frygter, at smilet snart stivner.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


Erik Richard Sørense~ (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-12-06 23:15

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:
> Peter Bjørn Perlsø said:
>> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>>> Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
>>> skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog.
>>
>> Og hvis den ikke gør det, så giver du champgne til hele gruppen, ok? :D
>
> Skal det være virtuel champagne? OK, det er måske også et lidt ekstremt
> budskab, men jeg tror i hvert fald, at Zune vil tage en meget stor del
> af markedet. Den har allerede 9%. Det er en andenplads efter iPod, hvis
> man tager iPod under ét. Ingen andre konkurrenter når nær så højt. En
> markedsandel på 9% efter en måned med elendige anmeldelser. Det skal i
> hvert fald tages alvorligt, hvis man er konkurrent til Zune. Når først
> butikken kører, og andre har en Zune, man kan udveksle musik med, så
> skal salget nok accelerere.

Jeg har allerede set _2_ stks. zune, der har været til salg som
brugtvare. - Det var to, der havde fået dem som gave, men de ville
hellere have iPods istedet...

>>> Jeg har sagt det hele tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og
>>> man skal heller ikke undervurdere de mange rabiate tilhængere af
>>> Microsoft. De er meget
>>> værre end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.
>>
>> Nej, så galt er det vist heldigvis ikke. ;)
>
> Jeg håber det ikke, men jeg synes bestemt, man skal tage det alvorligt.
> Vi Mac-brugere kan sagtens være arrogante og selvsikre lige nu, hvad
> mange også er, men jeg frygter, at smilet snart stivner.

Selvfølgelig skal det tages alvorlig, men jeg tror ikke, der er den
store risiko for, at det vil ødelægge iPod markedet. Jeg har lsæt et par
anmeldelser på nettet om den, og de var ikke særligt positive, - bl.a.
fordi de var kompliceret i brug, klodsede og uhandy og ikke mindst en
elendig lyd via 'bøffer', og en sammenpresset og indelukket lyd via et
stereoanlæg. - den ene skrev, at selv den billigste Creative lød bedre...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future in Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Stig Leerbeck (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 20-12-06 09:28

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
> skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog. Jeg har sagt det
> hele tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og man skal heller
> ikke undervurdere de mange rabiate tilhængere af Microsoft. De er meget
> værre end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.

Sådan sagde min far også altid om alt muligt. Han havde forøvrigt stort
set aldrig ret!

Du skal ikke overvurdere MS-tilhængerne. Deres modstand mod Apple
skyldes primært at de har erhvervet sig en masse viden om en platform og
efterfølgende opdager, at hvis de bare havde haft en Mac kunne de have
sparet sig for en masse besvær. Og at den sammensparede viden ofte er
spildt på mac-brugere.

Det bliver man da nervøs af og ærgerlig over.

Modsat er vi Applebrugere loyale grænsende til det stupide. Op gennem
90'erne fortsatte vi med at bruge et håbløst forældet system på
rædselsfuldt designede computere med elendig ydeevne til overpris,
medens MS systemerne buldrede derudaf. Det viser at vi er loyale til
døden - så at sige.

Det kunne svare sig - det ved vi idag, men før Steves genopståen i
Apple-sammenhæng var Apple ved at forekomme lidt håbløs.

Jeg tror ikke på at du finder den slags loyalitet i nævneværdig grad
indenfor MS.

Og Zune er ikke med til at skabe denne loyalitet,. Modsat iPod'en der
dag for dag styrker Apples image og får 10.000 vis af nye brugere til at
installere iTunes på deres PC'ere (og derved får et kærkomment indblik i
Apple-verdenes enkelhed i både funktionalitet og design).

Selvfølgelig vil Zune vinde frem, men den kan aldrig gøre dét for
Microsoft som iPod har gjort for Apple.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Jesper Johnsen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Johnsen


Dato : 20-12-06 13:21

> Og Zune er ikke med til at skabe denne loyalitet,. Modsat iPod'en der
> dag for dag styrker Apples image og får 10.000 vis af nye brugere til at
> installere iTunes på deres PC'ere (og derved får et kærkomment indblik i
> Apple-verdenes enkelhed i både funktionalitet og design).

Jeg tror nu ikke at iTunes flytter mange bruger fra mirosoft til apple.
Jeg synes ikke iTunes hverken er mere funktionel eller bedre designet,
end foreksempel Winamp mf.
Yermere er det den tungeste media player jeg nogen sinde har set.
Jeg bruger Windows XP, hvorpå jeg har installeret iTunes for at få
kontrol over min iPod, for mig at se er iPod`ens største svaghed, at den
hænger så tæt sammen med iTunes.

Hilsen Jesper

Thomas von Hassel (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-12-06 13:38

Jesper Johnsen <jsjo03@kom.auc.dk> wrote:

> > Og Zune er ikke med til at skabe denne loyalitet,. Modsat iPod'en der
> > dag for dag styrker Apples image og får 10.000 vis af nye brugere til at
> > installere iTunes på deres PC'ere (og derved får et kærkomment indblik i
> > Apple-verdenes enkelhed i både funktionalitet og design).
>
> Jeg tror nu ikke at iTunes flytter mange bruger fra mirosoft til apple.

måske ikke på kort sigt, men måske på længere.

> Jeg synes ikke iTunes hverken er mere funktionel eller bedre designet,
> end foreksempel Winamp mf.

absuolut uenig. jeg har kæmpet med winamp før, og iTunes er længder
bedre end noget andet jeg har set / prøvet.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Jesper Johnsen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Johnsen


Dato : 20-12-06 13:59

>> Jeg synes ikke iTunes hverken er mere funktionel eller bedre designet,
>> end foreksempel Winamp mf.
>
> absuolut uenig. jeg har kæmpet med winamp før, og iTunes er længder
> bedre end noget andet jeg har set / prøvet.

Synes bare den køre uendelig langtsom.

Og når man har meget musik mister man overblikket, dette klare winamp og
media player noget bedre.
I iTunes savner jeg bla. det tredelte vindue, hvor man kan vælge
kunstner -> album -> sang, præcis som man gør det på iPoden.


Thomas von Hassel (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-12-06 14:09

Jesper Johnsen <jsjo03@kom.auc.dk> wrote:

> >> Jeg synes ikke iTunes hverken er mere funktionel eller bedre designet,
> >> end foreksempel Winamp mf.
> >
> > absuolut uenig. jeg har kæmpet med winamp før, og iTunes er længder
> > bedre end noget andet jeg har set / prøvet.
>
> Synes bare den køre uendelig langtsom.
>
> Og når man har meget musik mister man overblikket, dette klare winamp og
> media player noget bedre.
> I iTunes savner jeg bla. det tredelte vindue, hvor man kan vælge
> kunstner -> album -> sang, præcis som man gør det på iPoden.

Prøv i menu'en at vælge:

View -> Show Browser

Tror det er det du efterlyser

/thomas



--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-12-06 17:34

Jesper Johnsen <jsjo03@kom.auc.dk> writes:

> Og når man har meget musik mister man overblikket, dette klare winamp
> og media player noget bedre.

Prøv at lade iTunes snuppe albumomslag fra iTunes Store og skift til
det visuelle bladrevindue... Det kører ret godt.

> I iTunes savner jeg bla. det tredelte vindue, hvor man kan vælge
> kunstner -> album -> sang, præcis som man gør det på iPoden.

Der sitter en "øje"knap nederst til højre - den slår denne visning til
og fra for mig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Jesper Johnsen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Johnsen


Dato : 20-12-06 21:46

> Der sitter en "øje"knap nederst til højre - den slår denne visning til
> og fra for mig.

Tak for det, det var ikke ilde, det har jeg savnet længe.

Hilsen Jesper

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-12-06 17:32

Jesper Johnsen <jsjo03@kom.auc.dk> writes:

> Jeg synes ikke iTunes hverken er mere funktionel eller bedre designet,
> end foreksempel Winamp mf.

Det er en smagssag. Winamp er et godt program. iTunes er et
behageligt program - synes jeg - og det er rart at ting bare virker.
Herunder brænding af musik og data, som jeg synes er meget mere
elegant end andre programmer.

> kontrol over min iPod, for mig at se er iPod`ens største svaghed, at
> den hænger så tæt sammen med iTunes.

Det betyder jo også at du kan have meget mindre i selve iPodden da
logikken sitter i iTunes
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Stig Leerbeck (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 21-12-06 19:41

Jesper Johnsen <jsjo03@kom.auc.dk> wrote:

> > Og Zune er ikke med til at skabe denne loyalitet,. Modsat iPod'en der
> > dag for dag styrker Apples image og får 10.000 vis af nye brugere til at
> > installere iTunes på deres PC'ere (og derved får et kærkomment indblik i
> > Apple-verdenes enkelhed i både funktionalitet og design).
>
> Jeg tror nu ikke at iTunes flytter mange bruger fra mirosoft til apple.
> Jeg synes ikke iTunes hverken er mere funktionel eller bedre designet,
> end foreksempel Winamp mf.
> Yermere er det den tungeste media player jeg nogen sinde har set.
> Jeg bruger Windows XP, hvorpå jeg har installeret iTunes for at få
> kontrol over min iPod, for mig at se er iPod`ens største svaghed, at den
> hænger så tæt sammen med iTunes.
>
> Hilsen Jesper

Min personlige erfaring er ikke så stor. Jeg baserer mit udsagn på en
helt igennem uvidenskabelig iagtagelse blandt unge i huset, der siger at
iTunes bare er det der virker og alt det andet er noget "herreskod"
(hallo mand hva har du gang i)...

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Niels Riis Ebbesen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 20-12-06 14:43


Stig Leerbeck wrote:

> Selvfølgelig vil Zune vinde frem, men den kan aldrig gøre dét for
> Microsoft som iPod har gjort for Apple.


Ja... og i fremtiden vil der være en MP3 afspiller indbygget i mange
produkter, der er f.eks. både FM-radio, MP3-afspiller og digital kamera
indbygget i min Sony Ericsson mobiltelefon.

Og de gode tider kommer ikke dårligt tilbage, og vi må da håbe, at Apple
står klar med nogle nye ideer og produkter, de har jo tjent godt på
iPOD'en, så de burde ha' brugt nogle af pengene på udvikling.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thomas von Hassel (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-12-06 15:03

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ja... og i fremtiden vil der være en MP3 afspiller indbygget i mange
> produkter, der er f.eks. både FM-radio, MP3-afspiller og digital kamera
> indbygget i min Sony Ericsson mobiltelefon.

ja, men bruger du din mp3 afspiller og fm radio i din telefon ? ...
eller er det ALT for bøvlet at bruge i dagligdagen ?

Folk vil have noget der er SIMPELT ... derfor er iPod'en et hit.

/thomas


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Niels Riis Ebbesen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 20-12-06 15:58


Thomas von Hassel wrote:

> ja, men bruger du din mp3 afspiller og fm radio i din telefon ? ...
> eller er det ALT for bøvlet at bruge i dagligdagen ?


Jeg bruger ikke MP3-afspilleren og det digitale kamere som er indbygget i
min Sony Ericsson mobiltelefon, det skyldes kun, at jeg har en iPOD og et
stort digitalt kamera som er tusind gange bedre, men jeg har flere gange
brugt FM-radioen, og den er faktisk ganske velfungerende.

Og hvis jeg ikke havde haft en bedre MP3-afspiller og et bedre kamera, så
havde jeg nok også brugt disse funktioner i mobiltelefonen.

Jeg vil også lige tilføje, at lyden i en Sony Ericsson mobiltelefons
MP3-afspiller er lige så god som i en iPOD, men den tilhørende software
er kun til Windows, så jeg må nøjes med få musiknumre der er pre
installeret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Jens F (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens F


Dato : 20-12-06 11:03

Henrik Münster wrote:
> Microsoft skal man ikke undervurdere. Og man skal heller ikke
> undervurdere de mange rabiate tilhængere af Microsoft. De er meget værre
> end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.

Du skal have genopfrisket din procentregning. Apples markedsandel
beskrives i procent - ikke promiller

Desuden er de fleste Windows-brugere totalt uinteresserede i, hvilket
system de bruger. Det er noget virksomheden har købt, og de bliver
betalt for at bruge skidtet, sååå deeeet!
--

Jens F

Niels Riis Ebbesen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 20-12-06 18:43


Henrik Münster wrote:

> Ja-ja. Nu har jeg sagt det. Når Zune overhaler iPod til næste jul, så
> skal I ikke komme og sige, at jeg bare er bagklog. Jeg har sagt det hele
> tiden. Microsoft skal man ikke undervurdere. Og man skal heller ikke
> undervurdere de mange rabiate tilhængere af Microsoft. De er meget værre
> end vi Mac-brugere er. Og der er 1.000 gange flere.


Jeg er temmelig sikker på, at der ret hurtigt vil ske det, at nogle
windåsebrugere finder et sikkerhedshul, og laver et hack, så alle
Zune-brugerne bare kan udveksle musik med hinanden uden at betale.

Det kan så medføre at Zune bliver vildt populær blandt de unge brugere,
men samtidigt vil alle de firmaer som markedsfører musik i Micro$ofts
filformt få alvorlige problemer med ophavsrethaverne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thorbjørn Ravn Ander~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-12-06 22:51

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Jeg er temmelig sikker på, at der ret hurtigt vil ske det, at nogle
> windåsebrugere finder et sikkerhedshul, og laver et hack, så alle
> Zune-brugerne bare kan udveksle musik med hinanden uden at betale.

Windowsbrugerne er ikke gode til den slags ting. Det var Linuxfolket
der knækkede X-box beskyttelsen, så det bliver nok Linuxfolket igen
der ville skulle gøre det.

Jeg har bare svært ved at forestille mig en Linuxbruger der ville købe
en Zune bare for det :)


--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Jesper Haaber Gyllin~ (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 21-12-06 00:14

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:
>
> > Jeg er temmelig sikker på, at der ret hurtigt vil ske det, at nogle
> > windåsebrugere finder et sikkerhedshul, og laver et hack, så alle
> > Zune-brugerne bare kan udveksle musik med hinanden uden at betale.
>
> Windowsbrugerne er ikke gode til den slags ting. Det var Linuxfolket
> der knækkede X-box beskyttelsen, så det bliver nok Linuxfolket igen
> der ville skulle gøre det.
>
> Jeg har bare svært ved at forestille mig en Linuxbruger der ville købe
> en Zune bare for det :)

Kan Zune egentlig overhovedet bruges, hvis netværket er krypteret ?
Altså 2 Zunes op mod hinanden ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat: macnerd1965 + MSN: jesper@gylling.net
Skype: jesperhaabergylling

Niels Riis Ebbesen (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 21-12-06 10:26


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Windowsbrugerne er ikke gode til den slags ting. Det var Linuxfolket
> der knækkede X-box beskyttelsen, så det bliver nok Linuxfolket igen
> der ville skulle gøre det.
>
> Jeg har bare svært ved at forestille mig en Linuxbruger der ville købe
> en Zune bare for det :)


Jeg ved ikke om iTunes eller det tilsvarende Windåse program findes i
versioner til Linux, men hvis der ikke allerede findes software, så
Linux-brugerne kan købe og administrere muskik til MP3-afspillere på
deres maskiner, så kunne jeg godt forstille mig, at der blev skrevet
noget open source software til det formål, og at Linux-folket ved samme
lejlighed knækkede koderne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Morten (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 21-12-06 13:14

> Jeg ved ikke om iTunes eller det tilsvarende Windåse program findes i
> versioner til Linux, men hvis der ikke allerede findes software, så
> Linux-brugerne kan købe og administrere muskik til MP3-afspillere på deres
> maskiner, så kunne jeg godt forstille mig, at der blev skrevet noget open
> source software til det formål, og at Linux-folket ved samme lejlighed
> knækkede koderne...

Er WMA ikke mere eller mindre knækket?
Jeg har hørt om et program der hed FairUse4WM.

Nogen påstår det virker...

Og skulle MS lave noget så det ikke længere virker, så crackes det vel
hurtigt igen...

Mvh
Morten



Niels Riis Ebbesen (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 21-12-06 16:48


Morten wrote:

> Er WMA ikke mere eller mindre knækket?
> Jeg har hørt om et program der hed FairUse4WM.
>
> Nogen påstår det virker...
>
> Og skulle MS lave noget så det ikke længere virker, så crackes det vel
> hurtigt igen...


Jow... men der hvor der for alvor vil ske noget, er hvis cracket bliver
porteret til windåserne, for så ruller lavinen, og jeg kan ikke forstille
mig, at ophavsrethaverne og pladeselskaberne vil acceptere, at deres
musik bliver solgt i WMA-formatet, hvis windåse-brugerne nemt kan ophæve
kopispæringen, så de kan udveksle musikfilerne med hinanden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Thorbjørn Ravn Ander~ (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-12-06 20:09

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Nu er hovedparten sikkert købt som julegaver, så når de er blevet
> returneret/byttet efter den 25. december, så ved vi hvordan status er.

Jah. Jeg tror Microsoft får en gigant dukkert, fordi det sælger altså
ikke bare fordi det er fra Microsoft. Eneste undtagelse er Windows og
Office, og det er pga monopolet....

Hvorfor i alverden skulle man købe deres dims? Hvad er det den kan?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-12-06 21:31

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:
>
> > Nu er hovedparten sikkert købt som julegaver, så når de er blevet
> > returneret/byttet efter den 25. december, så ved vi hvordan status er.
>
> Jah. Jeg tror Microsoft får en gigant dukkert, fordi det sælger altså
> ikke bare fordi det er fra Microsoft. Eneste undtagelse er Windows og
> Office, og det er pga monopolet....
>
> Hvorfor i alverden skulle man købe deres dims? Hvad er det den kan?

den kan "squirte" musik til andre Zune's. Problemer er at ingen af
anmelderne har kunnet prøvde det da de var den eneste i miles omkreds
der havde en Zune :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

J.K.Arning (19-12-2006)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 19-12-06 19:42

On Tue, 19 Dec 2006 15:58:42 +0100, Henrik Münster wrote:

> Det lader til, at Microsofts MP3-afspiller er godt på vej op ad
> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis Zune
> ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at tage
> en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate Microsoft-fans,
> der vil tage den til sig, og mange flere idéforladte, der bare køber
> den, fordi de kender Microsoft.

Det lader til, at Appels MP3-afspiller er godt på vej op ad
salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Apple
sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis iPod
ikke ligefrem bliver Zunes død, så kommer den i hvert fald til at tage
en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate Apple-fans,
der vil tage den til sig, og mange flere idéforladte, der bare køber
den, fordi de kender Apple.


--
:: J.K.Arning :: 19-12-2006 19:41:23 :: http://arning.dk ::

Peter Bjørn Perlsø (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 19-12-06 19:49

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Det lader til, at Microsofts MP3-afspiller er godt på vej op ad
> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis Zune
> ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at tage
> en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate Microsoft-fans,
> der vil tage den til sig, og mange flere idéforladte, der bare køber
> den, fordi de kender Microsoft.

Vi får se. Julehandelen er snart overstået, og iflg Mediamac ligger den
kun på 9% af salgstallet.

Mon ikke den går i sig selv igen snart.


--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Esben (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 20-12-06 19:39

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Det lader til, at Microsofts MP3-afspiller er godt på vej op ad
> > salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> > sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis Zune
> > ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at tage
> > en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate Microsoft-fans,
> > der vil tage den til sig, og mange flere idéforladte, der bare køber
> > den, fordi de kender Microsoft.
>
> Vi får se. Julehandelen er snart overstået, og iflg Mediamac ligger den
> kun på 9% af salgstallet.
>
> Mon ikke den går i sig selv igen snart.

Supplerende markedsananlyse:

http://www.mercurynews.com/mld/mercurynews/16263552.htm

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Frank Løkkegaard (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 20-12-06 11:36

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:
>
>Du kan jo så lige kigge på denne her:
>
>http://www.youtube.com/watch?v=kkJ3Y495HP8

)))

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Niels Riis Ebbesen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 20-12-06 14:55


Henrik Münster wrote:

> Det lader til, at Microsofts MP3-afspiller er godt på vej op ad
> salgstatistikken. Det er det, jeg hele tiden har sagt. Når Microsoft
> sætter sig et mål, bliver det forfulgt indædt og hensynsløst. Hvis Zune
> ikke ligefrem bliver iPods død, så kommer den i hvert fald til at tage
> en meget stor del af markedet. Der er masser af rabiate Microsoft-fans,
> der vil tage den til sig, og mange flere idéforladte, der bare køber
> den, fordi de kender Microsoft.


Mange af de MP3-afspillere der sælges her i julehandlen bliver købt af
forældre og bedsteforældre, som går ind i en butik og spørger efter en
MP3-afspiller, og de køber så det billigste produkt.

De unge er utroligt bevidste om hvilke mærkevarer det er smart et ha',
prøv at se på deres valg af tøj, mobiltelefoner, o.s.v., og de unge vil
sikkert forsøge at få julegaven byttet, hvis den ikke lever op til det
der in i deres verden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste