Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på Nikon 300 mm 2.8 - i.f.med TC
Fra :    ab©

Dato : 19-12-06 15:07

Mon nogen kan komme med et godt bud på, hvad der kan være blevet galt med
vore søns Nikon 300 mm 2.8 i forbindelse med brug sammen med en 1.7x
teleconverter ?

Når objektivet bruges direkte på D200 er der ingen problemer, men sammen med
teleconverteren begyndte den i går at "flippe lidt ud" - med periodiske
blinkende tal i displayet. I dag er den helt gal - vil ikke focusere /
flimrer i blænde og lukkertids-tallene og kommer ind imellem med en R21
melding

Underlig for med en 2x Sigma tele-converter vises de samme fejl - så man
skulle næsten tro, at det kan tyde på en fejlindstilling af kameraet :-/

Gode råd er dyre - der står en tur til Thailand på programmet først i januar
md.

ab©

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-12-06 17:28

ab© skrev i 4587f1eb$0$20276$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:
> [...]
> kameraet :-/
> Gode råd er dyre - der står en tur til Thailand på programmet først i

Måske har jeg et bud: 300/2,8 er tungt som bare fanden. Og alligevel ikke
tungere, en at man kan finde på at håndholde det uden at understørre
kanonløbet. Jeg har i hvert fald konstateret, at hvor jeg kunde bruge den
sammen med alle mine 3 mellemringe, kan jeg ikke mere. Den opfører sig som
du beskriver. Og det har noget at gøre med kontaktpunkterne på mine
mellemringe, der - tror jeg - ganske enkelt er blevet lidt 'løse i
bajonetten'. Brøv at presse hus, tc og tele lidt sammen, og se om ikke det
stopper 'flimmeriet'. Gør det det, er det nok det samme problem din søn er
ude for.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra :    ab©

Dato : 20-12-06 09:47

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
> ....-start med at rense de elektriske forbindelser...

Tusind tak til jer - det var "kontaktbesvær" for en ruskinds-rensepind og en
dråbe elektronikrens ser ud til at have klaret problemet Nu er der én,
der bliver glad - det var jo lidt surt at have investeret og så stå med
noget, der ikke virker.

ab©

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-12-06 19:16

ab© wrote:
> [...]
>
> Gode råd er dyre - der står en tur til Thailand på programmet først i januar

Hvis de er dyre, vil jeg gerne deltage

-start med at rense de elektriske forbindelser. Jeg bruger normalt
almindeligt isopropylalkohol på et stykke køkkenrulle eller en vatvind.
Det har løst mange problemers i tidernes løb.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-12-06 19:19

ab© wrote:
> [...]
> blinkende tal i displayet. I dag er den helt gal - vil ikke focusere /
> flimrer i blænde og lukkertids-tallene og kommer ind imellem med en R21

Hej AB. Jeg spurgte dig for nogen tid siden hvad leveringstiden er. Jeg
bestilte hos en DK forhandler i starten af juli. Efter at Nikon nu har
lavet sit eget Nikontor i DK, og een eller anden importør har været
konkurset, er det nu i går lykkedes mig at modtage den nyeste version.
Glæder mig ustyrligt til lidt lys og godt vejr

Bo //

Fra :    ab©

Dato : 19-12-06 21:55

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> Hej AB. Jeg spurgte dig for nogen tid siden hvad leveringstiden er.....

Sorry - han købte objektivet brugt - ca. 1 år gammelt for kr. 17.000,-. Vi
var lidt nervøse for den lave pris, men blev overbevist af div. kvitteringer
/ regning på rensning

> Jeg bestilte hos en DK forhandler i starten af juli. Efter at Nikon nu har
> lavet sit eget Nikontor i DK, og een eller anden importør har været
> konkurset, er det nu i går lykkedes
> mig at modtage den nyeste version.

Stort til lykke med det - det fortryder du ikke, der er bare tale om et
objektiv, der giver noget ekstra Selv til div. semi-macro er den rigtig
god.

> Glæder mig ustyrligt til lidt lys og godt vejr

Ja, men Julen "falder jo tidligt" i år, så mon ikke at der er håb for et
tidligt forår også ...

ab©

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-12-06 22:07

ab© wrote:

> Stort til lykke med det - det fortryder du ikke, der er bare tale om et
> objektiv, der giver noget ekstra Selv til div. semi-macro er den rigtig
> god.

Ingen tvivl. Det er en opgradering fra mit MANGE år gamle manuelle
300/2.8, så jeg ved hvad det kan bruges til

Bo //