Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Adobe Lightroom beta 4 - se et par tutoria~
Fra : Per Falkjær

Dato : 19-12-06 09:48

Jeg er lige gået lidt tilbage i historien i denne gruppe vedr. Lightroom
og kun fundet et par enkelte indlæg vedr. dette produkt. Det er Adobes
satsning for at få et effektivt work-flow for den professionelle
digitale fotograf. Hvis man lige har brug for at fortage mindre
justeringer - wb, kontrast og skarphed - kan man hurtigt få synkoniseret
en lang række billeder, når du blot har justeret 1 billede.

Prøv engang at se disse et videoklip, og jeg tror du bliver interesseret
i at afprøve det, som i øvrigt er gratis. Prøv at se den første video på
Adobes hjemmeside:

http://labs.adobe.com/technologies/lightroom/video/

det er et meget fleksibelt og gennemtænkt brugerinterface, som virker
meget gennemtænkt og familiært, når man har brugt RawShooter.

Prøv herefter at se Michaels Tapes nr. 4 tutorial (3:50 min)

http://pictureflow.fileburst.com/_Tutorials/Lightroom_4/04/index.html

Jeg havde regnet med at når jeg fik rigtigt meget tid til overs, ville
jeg finde ud af, hvorfor det var så dejligt at arbejde med kurver -
dette er nu ikke længere nødvendigt. Denne video viser, at du blot
stiller dig det sted i billedet, som du vil lysere eller mørkere og
trykker på pil op eller ned, så bliver kurven lige nøjagtigt påvirket
lige der!!

Printmodulet er meget fleksibelt, med mulighed for en meget hurtigt
udskrift af kontaktark.

Hvis du på iTunes under podcast søger efter "Adobe Lightroom Beta"
finder du mange interessante podcasts.

mvh - Per

Fra : Kenneth

Dato : 20-12-06 10:09

> [...]
> udskrift af kontaktark.
>
> Hvis du på iTunes under podcast søger efter "Adobe Lightroom Beta" finder

Hej Per, det lyder interessant
jeg har ikke en ipod,kan jeg se det alligevel på pc?
Hvordan ? og hvor i alverden finder jeg det ?

/Kenneth

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-12-06 10:48

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse

> Hej Per, det lyder interessant
> jeg har ikke en ipod,kan jeg se det alligevel på pc?
> Hvordan ? og hvor i alverden finder jeg det ?

Du skal bare downloade iTunes fra Apple.
Mvh,
Hans

Fra : Per Falkjær

Dato : 20-12-06 20:15

Hans Kruse skrev:

> Du skal bare downloade iTunes fra Apple.
> Mvh,
> Hans

Det et helt rigtigt, som Hans skriver. iTunes virker både på Mac og
under Windows.
Når filen er downloaded spiller du bare filen, som er en mp3, på samme
måde som andre musikfiler.
Jeg kan i øvrigt også anbefale at søge efter "Danmarks Radio", som har
en lang række podcast. Jeg kan varmt anbefale "Harddisken".
For det "PC-interesserede" kan jeg også varmt anbefale "Radio Leo", som
er verdens mest produktive podcaster og som lige er blevet udnævnt til
"Podcast person of the year".
mvh - Per

Fra : Kenneth

Dato : 21-12-06 08:39

> [...]
> For det "PC-interesserede" kan jeg også varmt anbefale "Radio Leo", som er
> verdens mest produktive podcaster og som lige er blevet udnævnt til

Okay, jeg prøver - tak til jer begge

/Kenneth