Told på varer fra Play.com ????
Fra : KBH

Dato : 18-12-06 21:16

Hej

Er der nogen der har været udsat for at der er told afgift på CD/DVD købt
hos play.com ??

Har købt det nye Doors Box-Set og det er nu dukket op sammen med en told
opkrævning på 153, (ifølge postanvisningen) !!!

Jeg har handlet hos Play.com og CD-WOW i flere år og har aldrig været udsat
for det før.

Mvh KBH

Fra : Mathias

Dato : 18-12-06 21:31

KBH wrote:
> [...]
> opkrævning på 153, (ifølge postanvisningen) !!!
>

> Jeg har handlet hos Play.com og CD-WOW i flere år og har aldrig været udsat

Play.com sender fra Jersey som ikke er et EU-land. cd-wow sender fra et
EU-land så der kommer ikke told på.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 19-12-06 17:25

KBH wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der har været udsat for at der er told afgift på
> CD/DVD købt hos play.com ??

Nej aldrig..

> Har købt det nye Doors Box-Set og det er nu dukket op sammen
> med en told opkrævning på 153, (ifølge postanvisningen) !!!
>
> Jeg har handlet hos Play.com og CD-WOW i flere år og har
> aldrig været udsat for det før.

Ok!! Det har jeg aldrig oplevet.. Men tak for advarelsen..
Play.com er sku slettet for min fortrukne nu..
--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Morten Bowman

Dato : 20-12-06 01:19

On Tue, 19 Dec 2006 17:24:47 +0100, "Henrik Sørensen" <nope@no-mail.here>
wrote:

>Nej aldrig..

>Ok!! Det har jeg aldrig oplevet.. Men tak for advarelsen..
>Play.com er sku slettet for min fortrukne nu..

Jeg har aldrig betalt told fra play.com, og har da bestilt en del. De sender
varerne enkeltvist og det kan godt spille ind pga. bagatelgrænsen.
Play.com er klart min favorit-butik, især når det er pre-releases

Fra : konstman

Dato : 19-12-06 17:47

Ja, jeg har også oplevet at ganske få varer, der er blevet sendt fra
play.com på Jersey (gælder også andre europæiske leverandører) er
der blevet opkrævet MOMS for. Pengepungen er jo ligeglad, men det ER
altså MOMS og ikke TOLD, der opkræves fra Jersey, der er en slags
frihandelszone med særlige momsregler.

De fleste varer fra Play.com sendes enkeltvis og når det er
tilbudsvarer er de hyppigt under minimumsgrænsen (bagatelgrænsen) på
10 Euro. Men jeg har da også købt en del over 10 Euro, der IKKE blev
fanget i tolden.

Men man gambler med de dyrere varer...

Det er så vidt jeg husker heller ikke alle play.com varer, der sendes
fra Jersey...

Og så er det jo ikke kun momsen, der opkræves men også diverse
gebyrer. Øv.

mvh

Jan K.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-12-06 17:56

KBH wrote:
> [...]
> told opkrævning på 153, (ifølge postanvisningen) !!!
>

> Jeg har handlet hos Play.com og CD-WOW i flere år og har aldrig været

Der er en bagatelgrænse på ca 100 kr. Der under gider toldwæsenet ikke at
gøre noget, men køber du noget der ser dyrer ud bliver den måske åbnet og
for toldet, måske for det er ikke altid.

Og det er kun fordi Play.com ikke sender fra et EU land, som fx CD-Wow gør.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk