Tyske Schlagerhits!
Fra : Andrew

Dato : 27-06-01 00:15

YES

Så er CD´en vi alle har ventet på ENDELIG kommet på markedet!
Tyske Schlagerhits!

Hvem kender ikke sange som (og jeg nævner i flæng):
Du bist genau wie die andern,
Heut' kommen die blauen Husaren
Ich hab' Angst vor dir und der Liebe
Die lustige Witwe

Ja, de er alle lystige, dejlige og simpelthen herlige sange som gør en varm
og godt tilpas inden i!

--

Hvem køber egentlig sådan en plade i Danmark, jeg troede at det var et "tysk
fænomen"?!

Mvh And

Fra : Kasper

Dato : 27-06-01 06:56

> Hvem køber egentlig sådan en plade i Danmark, jeg troede at det var et
"tysk
> fænomen"?!

Der satses nok på at folk køber den som hadegave til hinanden, troede selv
reklamen var en joke

mvh.

Kasper

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 27-06-01 07:20

"Kasper" <nospamhovedude@hotmail.dk> wrote:
> "tysk
>
> Der satses nok på at folk køber den som hadegave til hinanden, troede selv
> reklamen var en joke

Oss mig, men ideen som hadegavde er allerede blevet brugt på mig...
hvad h*lvede skal jeg bruge skiven til..bordskåner? :)

--
mvh.
Lasse Bjørn Jensen

Fra : John K

Dato : 27-06-01 10:48

> Hvem køber egentlig sådan en plade i Danmark, jeg troede at det var et
"tysk
> fænomen"?!

Vi har fået en stak her på radioen, og jeg må da sige at jeg syntes det er
kult - hvad man ikke kan få ud af sådan en plade i en brandert :)

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-06-01 15:10

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hb5ar$10lr$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Ich hab' Angst vor dir und der Liebe
> Die lustige Witwe
>
> Ja, de er alle lystige, dejlige og simpelthen herlige sange som gør en

Ja, tyskerne forstår at lave slager-musik. Hvem husker ikke "Unge Dag" som
var en dansk oversættelse af "Junger tag", med Gitte Hænning. Men jeg
foretrækker nu når det bliver oversat og kommer på Dansktoppen.
(SIDEBEMÆRKNING: Husk Dorthe Kollos nye plade på dansk, hvor hun synger
Raquel Rasthenni-slagere)
Men svenskerne forstår også at lave tysk slager-musik. De har netop
udgivet en ny cd på tysk. Det er kvali. Men jeg tror ikke at det kan slå an
her i landet, p.g.a. af den landsomfattende slagermusik-boycot som
lokalradioerne har haft i kraft siden halvfemserne.
De spiller jo stort set kun det som man kalder "tæppebanker-musik" eller
"Bum-bum-musik". Altså grupper og sangere som: Gnags, Tv 2, Kim Larsen, Anne
Linnet o.s.v.

Fra : John K

Dato : 27-06-01 16:24

> [...]
> her i landet, p.g.a. af den landsomfattende slagermusik-boycot som
> lokalradioerne har haft i kraft siden halvfemserne.

Vi herre bevares - hvis der er et købestærkt publikum (læs: lyttere) til den
slags musik, ville det også blive spillet, men det er der ikke.

Det har sku' da ikke en skid med boykotning at gøre.

Mvh

John K

PS: I øvrigt er der også lokalradioer der spiller den slags musik - her på
Fyn er der da en tre-fire stykker.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 29-06-01 01:49

>. Men jeg tror ikke at det kan slå an
> her i landet, p.g.a. af den landsomfattende slagermusik-boycot som
> lokalradioerne har haft i kraft siden halvfemserne.

Hej Åge
Der findes masser af lokaradioer der spiller den type musik du
efterlyser.....
Prøv at tjekke ind på www.musiklinien.dk og se under hitlister der kan du
se opdaterede dansktoplister og airplaylister fra en lang række radioer i
hele landet.
Dansktoppen og Slagermusikken er jo ikke død eller boykottet bare fordi den
er flyttet fra DR's P3.

Venlige hilsner
Søren og Anette

Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 30-06-01 16:58

[...]

Jeg tror næppe der er tale om boycot. Snarere et resultat af, at radioværter
faktisk har musik-smag (tro det eller la' vær)

[...]

??
Hvis man synes det er "Bum-bum-musik" er man vist ret konservativ hvad musik
angår? Kim Larsen - "tæppebanker-musik"? Helt ærligt?!?

- Jonas