Stofanettets hastighed?
Fra : Morten

Dato : 13-12-00 18:02

Hey NG

Er der nogen der kan give mig Stofanets maksmale hastigheder, både upstream
og downstream.

Og hvordan får man den højeste overførselshastighed mellem to Stofanet
linjer. Jeg skal nemlig overføre 200 mb i *.wav, kan min FTP bruges?

Fra : Casper Lund Thomsen

Dato : 13-12-00 18:41

Hej,

Jeg kan ikke de præcise hastigheder, men hastigheder på 150 kb/s er
almindeligt! Så 200 mb tager ikke voldsom lang tid!!

Ftp er nok det bedste!!!

/Casper

Morten wrote:

> [...]
>
> Og hvordan får man den højeste overførselshastighed mellem to Stofanet
> linjer. Jeg skal nemlig overføre 200 mb i *.wav, kan min FTP bruges?

Casper Lund Thomsen | Tlf Mobil
St. Blichers Vej 4 | 86255440 40557274
8230 Åbyhøj |

Fra : Lasse Larsen

Dato : 13-12-00 19:52

Hmmm. har du hørt om formatet mp3??? Prøv at pakke den wav fil ned i det
format, så skulle den fylde en del mindre.... Man kan jo altid pakke den ud
igen.

- Lasse Larsen
www.supremenet.dk
mr.trick@supremenet.dk

Fra : Duckman

Dato : 13-12-00 20:20

In article <Xns9009C7E50lasselarsentf@130.227.3.84>, lasse@larsen.tf says...

>Hmmm. har du hørt om formatet mp3??? Prøv at pakke den wav fil ned i det
>format, så skulle den fylde en del mindre.... Man kan jo altid pakke den ud
>igen.

Yep men kvalitetstab du ved. Det skal bruges til indspille i et lydstudie.
Det

er en instrumental!

Fra : Henning Nielsen

Dato : 14-12-00 09:49

Morten wrote:

> [...]
>
> Og hvordan får man den højeste overførselshastighed mellem to Stofanet
> linjer. Jeg skal nemlig overføre 200 mb i *.wav, kan min FTP bruges?

Jeg mener STOFA siger 1 Mbit/s ~ 100-120 kb/s

/Henning

Fra : Peter Ravn

Dato : 14-12-00 12:45

Jeg har ladet mig fortælle at de garanterer 512 KB som minimum, og det håber
jeg er rigtigt da jeg står for at skulle have det.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-12-00 21:58

On Thu, 14 Dec 2000 12:45:02 +0100, "Peter Ravn" <rico@2night.dk>
wrote:

> Jeg har ladet mig fortælle at de garanterer 512 KB som minimum,
> og det håber jeg er rigtigt da jeg står for at skulle have det.

Teknisk set kan de ikke *garantere* det (fordi der er tale om et
shared medie). De kan *love* dig det, men et løfte er jo ikke
helt det samme som en garanti.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Lemvig

Dato : 22-12-00 09:42

On Thu, 14 Dec 2000 21:57:46 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Teknisk set kan de ikke *garantere* det (fordi der er tale om et
>shared medie). De kan *love* dig det, men et løfte er jo ikke
>helt det samme som en garanti.

Det er sandt (som altid) når Asbjørn kan lukke en diskussion med lidt
facts.-)

Vi mangler blot at besvare det oprindelige spørgsmål - og jo, der er
forskel på upload og dowload hastigheder.
Som jeg husker teorien består forskellen i, at download kører på
frekvensbånd over de TV-signaler, vi (også) modtager på Stofanettet,
og uploads kører på frekvensbåndet under disse kanaler.

Tallene kan jeg ikke huske. Anyone?

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig

Fra : CK

Dato : 26-04-01 08:56

"Henrik Lemvig" <lemvig@xget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frekvensbånd over de TV-signaler, vi (også) modtager på Stofanettet,
> og uploads kører på frekvensbåndet under disse kanaler.

Jeg mener det er 1024/256 Kb/s
Keller

Fra : Morten Pedersen

Dato : 28-04-01 12:07

Hej,

Jeg mener at det er 1024/1024, men der er lagt en spærring på upload omkring
40K.

/mp

Fra : Christian Iversen

Dato : 29-04-01 17:58

> Jeg mener at det er 1024/1024, men der er lagt en spærring på upload
omkring
> 40K.

Så er det vel kun i (meget) begrænset omfang 1024/1024, ikke?

M.V.H, Christian Iversen