Wanted JENSEN Family
Fra : kontakt@beatrix-jens~

Dato : 16-12-06 23:43

My name is Beatrix and I was born in "La Clinique des Orangers" in
Algeria (Algers).

All the information which I have has come from an Algerian doctor who
has been able to look in the archives of the Clinic.
I know the following:
- their name is "Jensen";
- they came from northern Europe (Denmark?) ;
- I was exchanged with a stillborn baby some time between 1957 to 1959
;
My real date of birth is unknown and I do not know the date of death of
the other baby. Therefore I have been advised to extend my search to
before 1959.

My biological parents do not know that I am alive and believe that I am
dead.

Lastly, I must mention that the Algerian authorities refused access to
the registers. I don't have enough facts to contact one specific
country's embassy over another.

I hope that this explains my present internet research. I am conscious
that this way is hard, painful, long and maybe even unsuccesful, but I
want to try.

Please be kind and tell others about this advert and if you have any
information, please contact me.

Many thanks for your help.

http://www.beatrix-jensen.eu

Fra : J. H. Larsen

Dato : 17-12-06 01:07

kontakt@beatrix-jensen.eu skrev:
> [...]
>country's embassy over another.
>
>I hope that this explains my
>present internet research. I am conscious

Hej Beatrix.
Har du overvejet at undersøge, om Danmarks Radio skal producere flere
udgaver af programmet Sporløs?
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke i din søgen!
Hilsen J. Larsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-12-06 21:32

J. H. Larsen (slet 2YK9F) wrote:

> [...]
> udgaver af programmet Sporløs?
> Jeg ønsker dig al mulig held og lykke i din søgen!

it sounds like a journalist could help you
go to http://dr.dk/

and look for the producer of (relatives lost ) "with out trace" Sporløs
you are welcome to contact me off list

http://www.dr.dk/dr1/sporloes&poolId=137&spotId=6620

write to

SPORLØS
DR Mrk. Sporløs
TV-byen
2860 Søborg
Denmark

NEVER SEND ORIGINAL DOCUMENTS only copies

or email sporlos@dr.dk

good luck

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : gusse.net

Dato : 18-12-06 15:27

well ½ of denmark are called jensen, soo good luck !! ;)

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 13:11

Not ½ of denmark are called jensen, but it is the most common Name in
Denmark. 297.857 people is named Jensen.
http://www.dst.dk/Statistik/Navne/pop/2006.aspx
Navne TOP-20 for hele Danmarks befolkning pr. 1. januar 2006

1 Jensen 297.857
2 Nielsen 292.314
3 Hansen 244.658
4 Pedersen 183.935
5 Andersen 171.456
6 Christensen 131.171
7 Larsen 128.050
8 Sørensen 122.738
9 Rasmussen 103.056
10 Jørgensen 97.042
11 Petersen 90.387
12 Madsen 69.365
13 Kristensen 64.795
14 Olsen 53.194
15 Thomsen 40.459
16 Christiansen 39.650
17 Poulsen 33.920
18 Johansen 32.876
19 Knudsen 31.643
20 Mortensen 30.987

I think television is your only chance.
Good luck with your search.

Hilsen Ole

Fra : Torben

Dato : 21-12-06 13:37

Hej

> well ½ of denmark are called jensen, soo good luck !! ;)

Lidt af vejen kunne vi måske komme ved at se på hvor 'forsvindingen' er sket
og hvilke omstændigheder det er sket under.

Algeriet i slutningen af 50'erne var ikke just overrendt af skandinavere og
så var der 'den algieriske befrielseskrig'. Via privat mails har jeg
foreslået Beatrix at kontakte Rigsarkivet for at få opklaret, hvilke danske
firmaer, der opererede i landet på det tidspunktet, der er relevant.
Problemet er, at Statens Arkiver tager sig betalt. Med mindre, der er nogen
her, der kan gå ind på arkivet og søge på egen hånd. Jeg forestiller mig
firmaer af typen F.L.Smith eller tilsvarende. Problemet kan så være, at de
selv sidder på arkivmaterialet.

Men hvis nu den danske ambasade har ydet konsulær bistand til familien eller
det firma, som familien har været tilknyttet til kunne det jo være.

Muligheden er også, at der kan være tale om et par fra Konsulatet? Specielt
vanskeligt behøver det sådan set ikke være. Altså hvis hun ER dansk.

Sporløs er selvfølgelig en mulighed, men ærligt talt, ikke min anbefaling.

Torben

Fra : AB

Dato : 19-12-06 17:52

Hey Beatrice.

You can try to contact Danish Television, They make program, seeking missing
family. Maybe you can get a lucky punch.

Sincerly
A.Bruun

Fra : Torben

Dato : 22-12-06 11:42

Er der ikke nogen, der kunne tænke sig at besøge Statens arkiver for at
undersøge sagen?

Torben

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-12-06 12:05

"Torben" <peterH@mail.dk> skrev Fri, 22 Dec 2006 11:41:42 +0100

>Er der ikke nogen, der kunne tænke sig at besøge Statens arkiver for at
>undersøge sagen?

Er der slet ikke andre end mig der har overvejet, om der måske var mere
grund til at advare Beatrix mod overhovdet at tro på den historie.??

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Torben

Dato : 22-12-06 13:06

Hvilken historie!?! Selvom den ender blindt er der vel ikke noget galt i, at
hun forsøger at få afklaret spørgsmålet?

mvh. Torben

Fra : Bent Fleron

Dato : 22-12-06 20:22

Torben wrote:
> Hvilken historie!?! Selvom den ender blindt er der vel ikke noget
> galt i, at hun forsøger at få afklaret spørgsmålet?

Jeg vil gå skridtet videre end Arne. Er dette i virkeligheden et hoax ?
Undskyld mig. Men hvorfra ved hun at hun burde hedde Jensen. Som jeg
forstår det er hun ombyttet med en dødfødt. Er det tilfældet er der en
familie i Danmark/Norge der mistede et nyfødt barn i Algeriet for
omkring fyrre år siden. Beklager jeg tror ikke på det.

Fra : Torben

Dato : 22-12-06 21:49

"Bent Fleron"
> [...]
> familie i Danmark/Norge der mistede et nyfødt barn i Algeriet for omkring
> fyrre år siden. Beklager jeg tror ikke på det.

Undskyld mig, Bent og Arne! Selve opsætningen og formuleringerne giver ikke
grund til at beskylde Beatrix for fup. Underlig attitude at møde andre med.
Befrielseskrigen var en periode med meget tumult for mange familier i
Algeriet og Frankrig. At det kan være vanskeligt for et par hyggedanskere at
forestille sig, siger måske mest noget om dem, ikke om sagen.

Hvis I ikke tror på Beatrix' historie, så lad da andre om det.

mvh. Torben

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-12-06 22:16

"Torben" <peterH@mail.dk> skrev Fri, 22 Dec 2006 21:48:42 +0100

>Undskyld mig, Bent og Arne! Selve opsætningen og formuleringerne giver ikke
>grund til at beskylde Beatrix for fup. Underlig attitude at møde andre med.

Nu må du lige styre dig.

Jeg har ikke på noget tidspunkt beskyldt Beatrix for hverken det en
eller det andet. Men jeg frygter hun selv er blevet bildt en historie på
ærmet, og det synes jeg egentlig er synd for hende.

Mit eneste ærinde var ar advare imod at blive ved med at bestyrke hende
i troen, fremfor at gøre hende opmærksom på, at det forekommer endog ret
så usansynligt, at det skulle være foregået som beskrevet.

Antallet af danskere i Algier på det tidspunkt var forsvindende lille og
sansynligheden for at nogen skulle have valgt at blive der og få et barn
født der er endnu mindre. Og risikoen for at et barn skulle blive
forbyttet med et dødfødt er også ret lille.

Og sansynligheden for at netop de to ting skulle falde sammen, og at
Beatrix er resultatet af det, er vel mindre end mikroskopisk.?

Dermed ikke sagt at der er noget galt i at prøve at få det undersøgt,
men en god portion skepsis er dog på sin plads - det liger desværre en
historie man har hørt nogen gange før.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Torben

Dato : 23-12-06 00:11

"Arne Feldborg"
> Nu må du lige styre dig.

Ok, dit ærinde var ti at misforstå

> [...]

> Og sansynligheden for at netop de to ting skulle falde sammen, og at
> Beatrix er resultatet af det, er vel mindre end mikroskopisk.?

Sandsynligheden for at netop du er født, taget i betragtning alle de
usandsynligheder, der udgør den nødvendige forudsætning, gør dig til et
levende mirakle!!! Det du laver er en simpel fejlslutning. Faktisk en
fascinerende betragtning, jeg har set lyset...! Tænk, hvis din
tiptiptiptipoldemor havde sagt nej i stedet for ja og havde valgt en anden.

> Dermed ikke sagt at der er noget galt i at prøve at få det undersøgt,
> men en god portion skepsis er dog på sin plads - det liger desværre en
> historie man har hørt nogen gange før.

Du har ret, men lad det nu ikke udvikle sig til en gang pladder mellem
æggehoveder.

mvh Torben

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-12-06 09:03

"Torben" <peterH@mail.dk> skrev Sat, 23 Dec 2006 00:11:18 +0100

> [...]
>fascinerende betragtning, jeg har set lyset...! Tænk, hvis din
>tiptiptiptipoldemor havde sagt nej i stedet for ja og havde valgt en anden.

Ja hvad så.? Så havde hun fundet en anden, og det var så det.

Men hvis der feks. ingen højgravide danske kvinder opholdt sig i Algier
på det tidspunkt, så mangler vi rent faktisk det ene af de to børn der
angiveligt skulle være blevet forbyttet.

Og hvis den algiriske doktor har kunne finde så følsomme oplysninger i
klinikkens arkiv, så må han nødvendigvis også vide hvilket år det skulle
være sket, og hvornår det andet barn skulle være død (- som jo iøvrigt
et andet sted angives at være dødfødt).

Hvordan skulle han ellers være i stand til at drage de konklussioner han
gør.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Torben

Dato : 23-12-06 11:27

"Arne Feldborg"
> Ja hvad så.? Så havde hun fundet en anden, og det var så det.

Ikke noget, så havde du bare ikke været dig. Ja, du havde været utænkelig!

Nå, det var lidt æggesnak.

> [...]
> et andet sted angives at være dødfødt).
>
> Hvordan skulle han ellers være i stand til at drage de konklussioner han

Du bruger vældig meget energi på at betvivle Beatrix' teori om en dansk
herkomst. Men blot for konstatere lidt om netop dette: Beatrix ved ikke
meget mere end, det hun skriver på engelsk, tysk og dansk.

Men 1) hvis hendes juridiske (adaptiv-) forældre har vedgået, at hun er
blevet 'forbyttet' ved fødslen har jeg meget svært ved _ikke_ at tro på dem.
Hvorfor skulle de lyve om netop det?

2) Omstændighederne omkring for hændelsen er ikke uden interesse for, hvad
der evt. kan tænkes muligt. Der var i Algeriet krigstilstand og franskmænd
plus kollaboratører blev med mellemrum sendt retur til Frankrig, i
sikkerhed. Det foregik ikke altid velordnet og i Frankrig boede
kollaboratørerne i opsamlingslejre i årtier.

3) Når det er lykkedes en algerisk læge til at finde ud af, at hun vistnok
er nordisk, måske dansk, så er det selvfølgelig en forholdsvis usikker
kilde, men hvad andet har Beatrix at gå efter? Første trin jo at få mere
fast grund under søgningen. Et besøg på Statens Arkiver kunne belyse, om
danske firmaer overhovedet har være i området. Det kunne afklares med ret
stor sikkerhed. Hvis ikke, er der kun konsulatpersonel tilbage.

4) Udstationeringer af ambasadefolk og ansatte ved firmaer i udlandet var
dengang som idag ofte forbundet med at hele familien flyttede med og at
udstationeringsperioden ofte strak sig over længere tid.

5) En fødsel på en fransk klinik i Algier og en besked om at barnet var død
ved fødslen er en voldsom begivenhed, så hvis hun er dansk, så er
sandsynligheden for at finde informationer om sagen ret god.

Man må så håbe, at de algeriske myndigheders uvilje imod at undersøge sagen
nærmere, ikke skyldes elementer i sagen, men 'kun' almindelig uvilje imod
franskmænd.

mvh. Torben

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-12-06 14:43

"Torben" <peterH@mail.dk> skrev Sat, 23 Dec 2006 11:27:03 +0100

>Du bruger vældig meget energi på at betvivle Beatrix' teori om en dansk
>herkomst.

Jeg betvivler ikke noget. Jeg forholder mig bare til de kendgerninger
der kan have betydning. Til gengæld fremgår det tydeligt, at bare har
taget historien til dig, uden at sætte dig ind i den.

Jeg konstaterer feks. at lægen ikke kan have gjort sig nogen
konklussioner om en forbyning, med mindre han ved sådan cirka hvornår de
2 børn er født.!

Han kan heller ikke, *udfra arkiv materiale*, have gjort sig nogen
tanker om de pågældendes nationalitet uden også at kende deres navne,
tidspunktet for fødslen osv..

Jeg betvivler ikke Beatrix - men derimod den omtalte algierske doktor.

>Men 1) hvis hendes juridiske (adaptiv-) forældre har vedgået, at hun er
>blevet 'forbyttet' ved fødslen har jeg meget svært ved _ikke_ at tro på dem.
>Hvorfor skulle de lyve om netop det?

Der fremgå feks. heller ikke nogen steder, at det skulle være
tilfældet.

Og sådan kunne man blive ved med hele resten af dit indlæg.

Men det var jo nu engang ikke min hensigt at diskutere for eller imod
enkeltheder i sagen, kun at gøre opmærksom på, at den til forveksling
ligner andre sager man har hørt om.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : beatrix

Dato : 22-12-06 20:54

hi bent
I can understand it is "incredible" mainly 40 years after !!! that'
true ... and so difficult to live!! and this decide me to answer you .
You must know that I was not prepared to learn such a reality.
But , I really want to find my family and with the informations I've
got I'am looking for where they are .
beatrix

Fra : baskholm

Dato : 23-12-06 18:18

beatrix skrev:
> [...]
> You must know that I was not prepared to learn such a reality.
> But , I really want to find my family and with the informations I've

Just another way: The Salvation Army (Frelsens hær) has sometimes
helped me to find people. It may cost something - I think you will get
a bill or something like that without an amount, so can you decide
yourself how much you'll give.

Find the address by google.

B. Mathias