RJ-45-dåser fra TeleDanmark !
Fra : Tommy Green Jensen

Dato : 13-12-00 03:30

Hej NG !

Hos TeleDanmark sælges der nogle "ISDN-gør-det-selv-stikdåser" med RJ-45
udgang (pris 139,- kr.).

Jeg synes prisen er OK, men har nogen erfaring med disse dåser til brug i
netværk ???

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 13-12-00 10:15

tommy@tgj.dk (Tommy Green Jensen) skrev i <916mpu$avh$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>udgang (pris 139,- kr.).
>
>Jeg synes prisen er OK, men har nogen erfaring med disse dåser til brug i

Generelt skal de være Cat 5 eller derover for at de kan anvendes
"forsvarligt" til netværk (100 Mbit). Spørg før du bruger tid på at montere
noget skrammel. Mvh. NKJensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-12-00 21:49

> [...]
> udgang (pris 139,- kr.).
> Jeg synes prisen er OK, men har nogen erfaring med disse dåser til brug i

Duer ikke
Jeg er for det første ikke sikker på at der overhovedet er 8 ledere i
stikket (ISDN anvender kun de 4 midterste) og det er ihvertfald ikke CAT5
kompatibelt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : N. Alaviani

Dato : 03-01-01 00:17

Så vidt jeg ved - så bruger 100base-t faktisk også kun 4 af lederne,
hvorimod 1000base-t bruger alle 8.

N.A.

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:918nbc$7g8$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-01-01 00:36

On Wed, 3 Jan 2001 00:17:09 +0100, "N. Alaviani"
<alaviani@privat.dk> wrote:

> Så vidt jeg ved - så bruger 100base-t faktisk også kun 4 af lederne,
> hvorimod 1000base-t bruger alle 8.

100base-T4 bruger ganske rigtigt 4 ledere, men ingen bruger
100base-T4. 100base-TX bruger kun 2 ledere.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 03-01-01 10:42

Asbjorn@Hojmark.ORG (Asbjorn Hojmark) skrev i
<dbp45tousa698fp7io64aolmenle7qhroj@news.worldonline.dk>:

>100base-T4 bruger ganske rigtigt 4 ledere, men ingen bruger
>100base-T4.

Ingen bruger T4, det er rigtigt. Der anvendtes 8 ledere (4 par), 2 par til
hver retning.

100base-TX bruger kun 2 ledere.

100base-TX? Altså kun den ene retning? Mener du ikke 100base-T dvs. begge
retninger?

Til begge retninger i 100base-T anvendes 4 ledere (2 par). Check selv:

http://sunsite.dk/hwb/menu_Cable.html#Networking

Mvh. NKJensen

Fra : arne.h.wilstrup

Dato : 03-01-01 21:58

"Niels Kristian Jensen" <nkj@manbw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver retning.
>

> 100base-TX bruger kun 2 ledere.
>
> 100base-TX? Altså kun den ene retning? Mener du ikke 100base-T

100base-TX og 100base-T er blot varianter af det samme.
TX-versionen kan benytte fuld duplex, T4 benytter halv duplex. 100
Base-T angiver blot at der er tale om fast ethernet, der har samme
struktur og kabling som 10 Base-T.

T'et står blot for "twisted Pair" og angiver - i modsætning til
Thin Ethernet (10Base-2) og Thick Ethernet (10Base-5) - ikke den
maximale transmissionslængde.

--
ahw

Fra : Jørgen B. Kristensen

Dato : 14-12-00 01:02

Gå til din lokale elektrikker og køb nogle dåser der er lavet til formålet
eks. Lexcom100.

Jeg tror s'gu du bli'r glad for det i længden, - du.

Jørgen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-12-00 20:18

Min lokale havde dem ikke. Jeg bestilte hos www.green-line.dk

> Jeg tror s'gu du bli'r glad for det i længden, - du.

Det blev jeg