stadig problemer med netværket
Fra : Sam

Dato : 12-12-00 17:32

Hej NG!

Jeg havde igår svære problemer med at få mit mini-netværk på 2 maskiner op
at køre. PC1 kører Win98se og PC2 kører Win2000pro. Idag ser det lysere ud
men stadig er kun halvdelen løst. "Halvdelen" fordi kun PC1 kan genkende og
fungere med den anden. PC2 kan genkende PC1 men kan ikke finde
netværksstien. Det er altså for engang skyld Win98se der kan koble på
Win2000 og ikke omvendt - som der plejer at være problemet. De er begge sat
på hub til router, og derfor er DHCP aktiveret. Derfor har jeg sat IP til at
blive sat automatisk. Kan man måske slå DHCP fra og så køre med faste
IP-addresser og standardgateway eller vil det være ligegyldigt. I så fald
hvordan deaktiverer man DHCP? Både PC1 og PC2 er sat på fil- og
udskriftsdeling. Jeg har også prøvet alternative IP-addresser.
Dog kan Win2000-maskinen ikke ses under "Andre computere" men vil godt åbne
på et link.

Er der nogen af Jer der har en idé om hvor fejlen ligger? Jeg formoder det
må være på Win2000-maskinen i opsætningen men kan ikke gennemskue det.

Med håb om svar
Venlig hilsen
Ole