Hvilken CD skal jeg købe til min fætter?
Fra : Anders

Dato : 11-12-06 19:13

Hej

Jeg skriver lige nogle navne som nærmer sig min fætters musiksmag, er der
nogen, der ud fra disse, kan give mig en idé til hvad for en CD jeg skal
give min fætter? Det skal altså være noget i samme stil som dette:

Kashmir
Ben Harper
Rufus Wainwright
Lenny Kravitz
Jack Johnson
Audioslave
Jeff Buckley
Jamie Cullum
Chriss Cornell

Jeg ved det er en utaknemmelig opgave, men ved at kigge på ovenstående
navne, hvad falder jer så ind som en god cd-gave-idé???

Mvh Anders

Fra : Per Hansen

Dato : 11-12-06 19:27

"Anders" <peberfrugt(a)@besked.com> mentioned this

> [...]
>
> Jeg ved det er en utaknemmelig opgave, men ved at kigge på ovenstående
> navne, hvad falder jer så ind som en god cd-gave-idé???

Et gavekort til en musikforretning, så har du slet ikke hovedpinen over
hvilken CD du skal købe

--
Per Hansen

Fra : Anders

Dato : 11-12-06 19:47

> Et gavekort til en musikforretning, så har du slet ikke hovedpinen over
> hvilken CD du skal købe

....bare ikke særligt personligt...

Anders

Fra : Lars Rindsig

Dato : 11-12-06 19:55

Anders skrev:

> ...bare ikke særligt personligt...

Er det ikke mere personligt at han får nøjagtigt det han gerne vil have,
frem for noget som du har læst i en nyhedsgruppe han måske kunne lide?

Eller hvad med at kickstarte en udvidelse af hans musikalske
bekendtskabskreds med noget han ikke lige gik og regnede med han i
virkeligheden brød sig om - Amon Düül, Circlejerks, Jan and Dean eller
Fletcher Henderson, fx.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Anders

Dato : 11-12-06 21:42

> [...]
> bekendtskabskreds med noget han ikke lige gik og regnede med han i
> virkeligheden brød sig om - Amon Düül, Circlejerks, Jan and Dean eller

Det er jo præcis det jeg gør. Jeg kender hans smag, og vil udvide hans
musikalske horisont med et navn han ikke kendte, men som rammer hans smag
rimelig godt.

Et gavekort er da super kedeligt!

Anders

Fra : Max

Dato : 11-12-06 22:05

Hej Anders

> Et gavekort er da super kedeligt!

Ikke nær så kedelig som en CD man ikke gider høre på :)

--
Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 11-12-06 22:20

> Hej Anders

> Ikke nær så kedelig som en CD man ikke gider høre på :)

Der twister du den, sådan havde jeg ikke lige vendt den...point taken!

Fra : Max

Dato : 11-12-06 22:31

Hej Anders

> Der twister du den, sådan havde jeg ikke lige vendt den...point taken!

Helt OK, men personlig vil jeg da sige at gavekort til musikbutikken
er noget jeg er utrolig glad for at få i gave, jeg elsker at handle og ikke
at skulle have pungen op :)

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 11-12-06 22:32

Anders wrote:

> Der twister du den, sådan havde jeg ikke lige vendt den...point taken!

Og i modsætning til en trøje, så kan en cd ikke byttes, når man har
brudt plomberingen. Derfor er der visse fordele ved et gavekort - skønt
det absolut er kedeligt, og virker rimelig fantasiforladt.

Fra : Max

Dato : 13-12-06 11:23

Hej Holst

> Og i modsætning til en trøje, så kan en cd ikke byttes, når man har
> brudt plomberingen. Derfor er der visse fordele ved et gavekort -

Får man en CD med plombering man ikke er sikker på man vil beholde,
ja så kan man jo gå op i forretningen og gennemlytte den, så kan man
nemlig returnere den uden problemer.

Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 13-12-06 22:28

Holst <newsnov06@shelter.dk> skrev news:457dce3a$0$198
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Og i modsætning til en trøje, så kan en cd ikke byttes, når man har
> brudt plomberingen. Derfor er der visse fordele ved et gavekort - skønt
> det absolut er kedeligt, og virker rimelig fantasiforladt.

Hvad med et gavekort og et kort hvor du skriver nogle forslag til hvad han
skal tjekke før han køber CD'en. Så kunne han måske få udvidet horisonten
på den måde.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-12-06 23:09

Anders wrote:
> Der twister du den, sådan havde jeg ikke lige vendt den...point taken!

Note to self: Husk at se Mandrillen DVD i weekenden

Tak for tippet - du er bare alletiders!

Sorry, OT ...

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Per Hansen

Dato : 12-12-06 15:12

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> mentioned this

> Hej Anders

> Ikke nær så kedelig som en CD man ikke gider høre på :)

Netop, for med et gavekort kan han gå ud at købe lige nøjagtig det
han godt kunne tænke sig hjem til samlingen.
Og hvad nu hvis han har spottet en DVD at han langt mere kunne tænke
sig frem for end en eller anden CD ?
Den kan også anskaffe sig via det gavekort han har fået frem for en CD
der efter kort tid kan stå og samle støv på hylden pga. man er blevet
træt af det musik den indeholder.
Folks smag ændrer sig dælme hurtigt nu om stunder.

--
Per Hansen

Fra : ufo

Dato : 12-12-06 10:44

On Dec 11, 7:12 pm, "Anders" <peberfrugt(a)@besked.com> wrote:

Hej

Der er et par muligheder ud fra listen - det ser lidt ud som om fætter
er til veludført og gerne lidt "lækker" musik, selv om Audioslave og
Chris C jo trækker i en lidt anden retning.

Antony & The Johnsons. (Det er så Rufus W og Jeff Buckley der gir dét
spor). Hans seneste "I am a Bird Now" vandt Mercury prisen sidste år
og den er ret fantastisk.

Den nye John Legend , hvis man er topudført R'nB. "Once Again" hedder
den (jamie cullum og den vej)

Dark horse er den nye Thom Yorke - the Eraser (insp af kashmir).
Og hvis den skal være mere mærkeligt/melodisk så Ella Guru "first
album"

En mulighed er den nye Red Hot Chili "Stadium Arcadium", den er faktisk
rigtig, rigtig god på den nemme måde.

Hvis fætter ikke få knopper over nyere brit, så er den nye
Razorlight "Razorlight" rigtig god, det samme er "Clap your hands, say
yeah".

Ja, og så må man jo aldrig glemme Morrisey's nye "Ringleader of the
Tormentors". Særklasse.

Og et tip: fætter kan høre snaser af det hele via iTunes, så kan han
lytte før han flår plomberingen af. iTunes funker både på pc (som
de fleste stakler jo må trækkes med) og så naturligvis på Mac.
iTunes gir i ø osse anbefalinger, til "Jamie Cullum" anbefaler man fx
bl.a. "Trolle Siebenhaar" - som faktisk lød ret sjovt.

yo, esther

Fra : Anders

Dato : 12-12-06 13:43

> [...]
>iTunes gir i ø osse anbefalinger, til "Jamie Cullum" anbefaler man fx
>bl.a. "Trolle Siebenhaar" - som faktisk lød ret sjovt.

Hej

Tak for de mange gode bud. Det ender nok med at jeg selv får købt noget
musik også Jeg har også overvejet Grant Lee Phillips album "Mobilize"
det er super fedt! Det er en sjov blend af de navne som jeg har nævn.

Derudover synes jeg også at Elbow har lavet et fedt album i "Leaders of the
Free World", som godt kunne ramme min fætters smag.

Mvh Anders

Fra : Davidsen

Dato : 12-12-06 20:39

"Anders" <peberfrugt(a)@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved det er en utaknemmelig opgave, men ved at kigge på ovenstående
> navne, hvad falder jer så ind som en god cd-gave-idé???

Daniel Lanois' Shine er fantastisk!
(men måske lidt for stille....)

Mvh
Davidsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-12-06 13:43

Anders (a) wrote:

> Jeg skriver lige nogle navne som nærmer sig min fætters musiksmag, er der
> nogen, der ud fra disse, kan give mig en idé til hvad for en CD jeg skal
> give min fætter? Det skal altså være noget i samme stil som dette:

Det lyder som meget af det samme som jeg lytter til, så eventuelt
kunne du prøve med:
Wolfmother:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:a9dfyl16xpbb
Tenacious D:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:qchxlf0e0cqt

Med venlig hilsen
Lars Hoffamnn

Fra : Steffen

Dato : 13-12-06 21:57

prøv at tjekke det her:

http://www.bjorn-berge.com/ eller http://www.jbonamassa.com/index2.htm

Fra : Mathias

Dato : 15-12-06 23:25

Anders wrote:
> [...]
>
> Jeg ved det er en utaknemmelig opgave, men ved at kigge på ovenstående
> navne, hvad falder jer så ind som en god cd-gave-idé???

The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots, er et af mit favorit
albums.
Men ellers kan Manic Street Preachers, Neil Young og R.E.M. anbefales.
Kan selv godt lide Kashmir, Jeff Buckley og Rufus Wainwright.