De danske penge
Fra : Max

Dato : 11-12-06 17:45

Hej

Under en tidligere diskution her i gruppen kom ejendomsforhold
og lignende op omkring de danske penge. Der var mange meninger,
så jeg skrev til Nationalbanken og spurgte om emnet, her er så svaret
fra dem.

--
Mvh Max

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-12-06 17:54

Max wrote:
> [...]
> og lignende op omkring de danske penge. Der var mange meninger,
> så jeg skrev til Nationalbanken og spurgte om emnet, her er så svaret

Det lød meget fint indtil den sidste del. Hvordan kan man risikere at skulle
erstatte sine penge?

Fra : N. Foldager

Dato : 18-12-06 19:27

Martin Andersen:

>Det lød meget fint indtil den sidste del. Hvordan kan man risikere at skulle
>erstatte sine penge?

Det sker da ustandseligt Hver gang jeg har brugt nogen, skal jeg ud og
skaffe nye.

Venlig hilsen

Niels Foldager
(som ikke forstår, at det kaldes "månedsløn", når de kun holder 14
dage.)

Fra : Max

Dato : 18-12-06 19:58

Hej Niels

> (som ikke forstår, at det kaldes "månedsløn", når de kun holder 14
> dage.)

Og størrelsen på månedslønnen er der jo heller ikke noget
i vejen med, det er intervallet der er galt.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-06 17:54

Den 11-12-06 17.44 skrev Max følgende:

> så jeg skrev til Nationalbanken og spurgte om emnet, her er så svaret
> fra dem.

Hvem skal man betale erstatning til, hvis man selv ejer dem?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Michael Weber

Dato : 11-12-06 22:26

> [...]
> og lignende op omkring de danske penge. Der var mange meninger,
> så jeg skrev til Nationalbanken og spurgte om emnet, her er så svaret

Hvis det er min ejendom, hvorfor kan jeg så
frit få vekslet f.eks. en beskadiget (en halvdel) 50´er til en ny ?
(det kunne man ihverfald engang)

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Max

Dato : 11-12-06 22:38

Hej Michael

> Hvis det er min ejendom, hvorfor kan jeg så
> frit få vekslet f.eks. en beskadiget (en halvdel) 50´er til en ny ?
> (det kunne man ihverfald engang)

Fordi Nationalbanken yder den slags service over for ejeren af
pengene, prøv at gå på Nationalbankens hjemmeside og søg
på beskadigede pengesedler så dukker der ting op som den her

4.1. Nationalbanken ombytter sedlerne, såfremt kontohaveren
må antages at være rette ejer heraf. Såfremt kontohaveren
ikke kan eller vil give de i punkt 3.1. nævnte oplysninger,
kan ombytning ikke ske.

--
Mvh Max