|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hjælp til vurdering af reservedele? Fra : Ulrik
 | 
 Dato :  11-12-06 16:04
 | 
 |  | Hej Gruppe.
 
 Min GS500 fra 2001 står overfor udskiftning af kædekit, bremseklodser og
 dæk. Jeg kender ikke til de forskellige mærker indenfor reservedele, så ber´
 jer om hjælp til vurdering af følgende, som er oplæget fra mit værksted:
 
 DID kæde og CHT tandhjul (ialt 1095 kr.)
 SBS bremseklodser (250 kr. for og 226 kr. bag)
 Metzler dæk (kender ikke modellen) (849 kr. for og 699 kr bag)
 
 På forhånd tak
 
 Mvh. Ulrik
 
 
 
 
 |  |  | 
  tom \(cordoba sdi\) (11-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tom \(cordoba sdi\)
 | 
 Dato :  11-12-06 16:24
 | 
 |  | 
 
            > Min GS500 fra 2001 står overfor udskiftning af kædekit, bremseklodser og 
 > dæk. Jeg kender ikke til de forskellige mærker indenfor reservedele, så 
 > ber´ jer om hjælp til vurdering af følgende, som er oplæget fra mit 
 > værksted:
 >
 > DID kæde og CHT tandhjul (ialt 1095 kr.)
 > SBS bremseklodser (250 kr. for og 226 kr. bag)
 > Metzler dæk (kender ikke modellen) (849 kr. for og 699 kr bag)
 Spørger du om kvaliteten.  Tip top.  Spørger du om priserne? Lyder 
 fornuftigt    Mvh TB 
            
             |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (11-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  11-12-06 16:26
 | 
 |  | 
 
            > Min GS500 fra 2001 står overfor udskiftning af kædekit, bremseklodser og 
 > dæk. Jeg kender ikke til de forskellige mærker indenfor reservedele, så 
 > ber´ jer om hjælp til vurdering af følgende, som er oplæget fra mit 
 > værksted:
 >
 > DID kæde og CHT tandhjul (ialt 1095 kr.)
 > SBS bremseklodser (250 kr. for og 226 kr. bag)
 > Metzler dæk (kender ikke modellen) (849 kr. for og 699 kr bag)
 Hej Ulrik
 Jeg vill først besøge www.louis.de  og købe følgende:
 10044292 SAITO BREMSBELAEGE ORGAN. SUZ/KAWA/HONDA DIVERSE 14,95 (113kr)
 10044370 SAITO BREMSBELAEGE SINTER KAWASAKI/SUZUKI DIVERSE 19,95 (150kr
 10041704 KETTENSATZ REGINA O-RING GS500E 94-03 (110/16/39) 79,95 (600Kr)
 Porto 60Kr
 Jeg kan selv bedre lide DID kædekit, men 80? er meget billigt for et kædekit 
 og Louis tager 133? for et DID kædekit, og det er ikke merprisen værd.
 Med hensyn til dæk, så havde jeg også købt dem i Tyskland ved 
www.reifenversand.com 130/70-17TL 62H ME550 METZELER ? 71,92
 110/70-17TL 54H ME330 METZELER ? 53,65
 Ialt: ? 125,5 + Porto 12,5?  = 138? (1040Kr)
 Derudover kommer der montering og afbalancering. Www.soborgmc.dk  gør det for 
 125Kr hvis man kommer med løse fælge.
 -- 
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk 
            
             |  |  | 
  Mads Stetter (11-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Stetter
 | 
 Dato :  11-12-06 17:16
 | 
 |  | 
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >
 > Hej Ulrik
 >
 >Louis
 >
 > Derudover kommer der montering og afbalancering. Www.soborgmc.dk  gør
 > det for 125Kr hvis man kommer med løse fælge.
 Men hvis men SLET ikke er "gør det selv mand" lyder de nævnte priser fra han 
 værksted vel ikkehelt hen i vejret?
 MVH Mads Stetter
 Med ølkage i ovnen.... 
            
             |  |  | 
   Jens Jacob Bager Jen~ (11-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  11-12-06 17:23
 | 
 |  | 
 
            >> Derudover kommer der montering og afbalancering. Www.soborgmc.dk  gør
 >> det for 125Kr hvis man kommer med løse fælge.
 >
 > Men hvis men SLET ikke er "gør det selv mand" lyder de nævnte priser fra 
 > han værksted vel ikkehelt hen i vejret?
 Hej Mads
 Hvis man bare smider cyklen, men selv har dæk med, så betaler man alm. 
 timepris (ca 400Kr), hvilket er helt ok, da man fratager dem muligheden for 
 at tjene på dækkene, så skal de tjene på timerne. Det er jo ikke en gavebod 
 men en forretning. Køber man dækkene hos dem, så tror jeg monteringen er med 
 i prisen, men det er jeg ikke helt sikker på.
 -- 
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk 
            
             |  |  | 
    tom \(cordoba sdi\) (11-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tom \(cordoba sdi\)
 | 
 Dato :  11-12-06 17:35
 | 
 |  | > Hej Mads
 >
 > Hvis man bare smider cyklen, men selv har dæk med, så betaler man alm.
 > timepris (ca 400Kr), hvilket er helt ok, da man fratager dem muligheden
 > for at tjene på dækkene, så skal de tjene på timerne. Det er jo ikke en
 > gavebod men en forretning. Køber man dækkene hos dem, så tror jeg
 > monteringen er med i prisen, men det er jeg ikke helt sikker på.
 
 
 Ja og det er best case.  Jeg har en meget dårlig erfaring fra Feldballe MC,
 som tog ikke mindre end 600kr for 35 mins arbejde.  Han synes det var
 rimeligt at jeg skulle betale hans tabte fortjeneste ?!?!?!  Skal siges at
 jeg året før gav 200kr samme sted for det samme, og at jeg inden jeg tog
 derud havde aftalt 300kr, såeeeeee  regn ikke med at de gider hjælpe med den
 slags.
 
 Har oplevet lignende episoder fra bilværksteder...
 
 Mvh TB
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jens Jacob Bager Jen~ (11-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  11-12-06 17:39
 | 
 |  | > Ja og det er best case.  Jeg har en meget dårlig erfaring fra Feldballe
 > MC, som tog ikke mindre end 600kr for 35 mins arbejde.  Han synes det var
 > rimeligt at jeg skulle betale hans tabte fortjeneste ?!?!?!  Skal siges at
 > jeg året før gav 200kr samme sted for det samme, og at jeg inden jeg tog
 > derud havde aftalt 300kr, såeeeeee  regn ikke med at de gider hjælpe med
 > den slags.
 
 Hej Tom
 
 Man aftaler naturligvis i forvejen om det er ok, og det hjælper da at være
 god kunde der i forvejen. Det hjælper også meget at komme med fælgene løse,
 da det er meget nemt at skifte dæk og afbalancere (jeg gør det på 10
 minutter), men at monterer tager ngoet tid og er den døbelde del af
 operationen. Et sæt gode for og baghjulsløftere er hurtigt tjent hjem.
 
 --
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
      René O. Nielsen [363~ (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : René O. Nielsen [363~
 | 
 Dato :  12-12-06 12:09
 | 
 |  | Havde selv en "underlig" oplevelse i går....
 
 Ringede til Mazi motor for at høre en pris på udskiftning af et dæk, fik at
 vide at det kostede ½ time (260.-) -afleverede fælg og dæk, og gik rundt en
 halv times tid og så på deres udstilling. Da han var færdig langede han
 hjulet op på disken og sagde 385.-
 
 Resten var for afbalancering+ forbrugsstoffer (60.- + moms) det er en dyr
 sæbe de bruger dernede i Holbæk!
 
 Jae, så ved jeg da hvor jeg IKKE skal købe min  nye Kawa 1400.
 
 /René
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (14-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  14-12-06 13:15
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en 
 meddelelse news:457d7882$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
 >>
 > Jeg vill først besøge www.louis.de  og købe følgende:
 > 10044292 SAITO BREMSBELAEGE ORGAN..... 10044370 SAITO BREMSBELAEGE SINTER 
 > ....
 Et afde tyske MC-magaziner har for nyligt testet bremseklodser og SBS var 
 for en gangs skyld representeret: De topscorede i alle detaljer og vandt 
 testen og lå i midtersegmentet med prisen, så hvorfor begynde at købe Louis' 
 billigste løsning når man kan købe danskproduceret topprodukt for en hund 
 mere
 > 10041704 KETTENSATZ REGINA O-RING GS500E 94-03  Jeg kan selv bedre lide 
 > DID kædekit, men 80? er meget billigt for et kædekit og Louis tager 133? 
 > for et DID kædekit, og det er ikke merprisen værd.
 Dét kommer så sandelig an på hvilken styrke pågældende Reginakæde indeholder 
 :-|
 Lige netop Regina's trækstyrker er ofte svært gennemskuelige og mindst lige 
 så ofte stærkt overvurderet :-|
 På Orla's hjemmeside (mine link's ligger på min nedbrudte HD     ) er der 
 en formidabel liste over kæder og specifikationer, men gå først ind på RK 
 eller DID's hjemmeside og find dén kæde(styrke) dé anbefaler til GS500'eren 
 og brug derefter det tal for sammenligning!
 Til mellemklasse-motorcykler sværger især sjællændere (importør i Roskilde) 
 til CZ-kæder der er billige herhjemme, så overvej især det alternativ!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
   Anders Majland (20-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  20-12-06 13:07
 | 
 |  | 
 
            >> Jeg vill først besøge www.louis.de  og købe følgende:
 >> 10044292 SAITO BREMSBELAEGE ORGAN..... 10044370 SAITO BREMSBELAEGE SINTER
 > Et afde tyske MC-magaziner har for nyligt testet bremseklodser og SBS var 
 > for en gangs skyld representeret: De topscorede i alle detaljer og vandt 
 > testen og lå i midtersegmentet med prisen, så hvorfor begynde at købe 
 > Louis' billigste løsning når man kan købe danskproduceret topprodukt for 
 > en hund mere
 Var der lucas klodser med i den test ? (Dem har jeg i årevis være rigtig 
 godt tilfreds med - og mere tilfreds end det sæt SBS jeg også kørte af på 
 aprilia'en)
            
             |  |  | 
  KOP (11-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KOP
 | 
 Dato :  11-12-06 19:59
 | 
 |  | 
 Hej Ulrik!
 
 De anførte priser lyder rigtig fornuftigt, og hvis du ikke er den store "gør
 det selv mand" er der vel en del fornuft i at støtte din lokale mc-pusher.
 Det ku' jo være du fik brug for gode råd og lidt hjælp (kaldes service) det
 jo faneme ikke alt der skal gøres op i discount.
 
 kop
 
 
 
 
 |  |  | 
  MKS - 74 (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  12-12-06 12:33
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 11 Dec 2006 19:59:11 +0100, "KOP" <kop@post.tele.dk> wrote:
 >
 >Hej Ulrik!
 >
 >De anførte priser lyder rigtig fornuftigt, og hvis du ikke er den store "gør
 >det selv mand" er der vel en del fornuft i at støtte din lokale mc-pusher.
 >Det ku' jo være du fik brug for gode råd og lidt hjælp (kaldes service)
 Enig det ser ikke helt skævt ud for en forhandler...
 >det
 >jo faneme ikke alt der skal gøres op i discount.
 Det behøver dog ikke være dårligere kvalitet, bare fordi det er
 billigere, når man får lidt mere erfaring og kan skifte lidt selv,
 samt ved hvor man skal lede kan det godt gøres lidt billigere.
 En lille sjov sammenligning (andet er det ikke) til tråden iøvrigt,
 fra mine sidste tilsvarende skift på en CBR600....
 DID X-rings kædekit 400,- selv monteret
 Org. Honda bremseklodser hele vejen rundt (3 sæt) 200,- selv monteret
 Et sæt Pilot Power 1150,- monteret for 100,- af den lokale dæksmølf
   -- 
 -Michael
 Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/ |  |  | 
   Ulrik (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik
 | 
 Dato :  12-12-06 15:33
 | 
 |  | Hej alle.
 
 Mange tak for jeres svar og råd. Jeg vil finde finde regnmaskinen frem og se
 om jeg skal sende GS´eren til det lokale værksted eller om jeg skal igang
 med Haynes og lidt "gør-det-selv".
 
 Mvh. Ulrik
 
 
 
 
 |  |  | 
   tom \(cordoba sdi\) (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tom \(cordoba sdi\)
 | 
 Dato :  12-12-06 16:06
 | 
 |  | 
 
            > En lille sjov sammenligning (andet er det ikke) til tråden iøvrigt,
 > fra mine sidste tilsvarende skift på en CBR600....
 >
 > DID X-rings kædekit 400,- selv monteret
 > Org. Honda bremseklodser hele vejen rundt (3 sæt) 200,- selv monteret
 > Et sæt Pilot Power 1150,- monteret for 100,- af den lokale dæksmølf
 hvor fanden (ja undskyld    får du stumper til den pris?!?!? en løs kæde 
 burde da koster 500 i sig selv, og så tandhjulene... 
            
             |  |  | 
    MKS - 74 (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  12-12-06 16:23
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 12 Dec 2006 16:05:32 +0100, "tom \(cordoba sdi\)"
 <skodskod@yahoo.com> wrote:
 >hvor fanden (ja undskyld    får du stumper til den pris?!?!? en løs kæde 
 >burde da koster 500 i sig selv, og så tandhjulene... 
 He-he, ja det er jo ligesom det der er tricket (= i could tell you but
 then i would have to kill you   . Men der er flere (lovlige)
 muligheder, fidusen er i vid udstrækning at købe de dele man kan
 forudsige at man får brug for senere, når man falder over
 knaldtilbuddet (org. prisen på kædekittet var ca.160 Euro, de org.
 Hondaklodser koster normalt 4-500 kr pr. sæt og et sæt Pilot Power
 ca.250 Euro, så der kan være mange penge at spare...). Som sagt var
 eksemplet mest som et lille kuriosum, man skal nok ikke forvente at
 kunne replikere de priser (hver gang)   .
 -- 
 -Michael
 Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/ |  |  | 
     Jens Jacob Bager Jen~ (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  12-12-06 16:47
 | 
 |  | 
 
            > He-he, ja det er jo ligesom det der er tricket (= i could tell you but
 > then i would have to kill you   . Men der er flere (lovlige)
 > muligheder, fidusen er i vid udstrækning at købe de dele man kan
 > forudsige at man får brug for senere, når man falder over
 > knaldtilbuddet (org. prisen på kædekittet var ca.160 Euro, de org.
 > Hondaklodser koster normalt 4-500 kr pr. sæt og et sæt Pilot Power
 > ca.250 Euro, så der kan være mange penge at spare...). Som sagt var
 > eksemplet mest som et lille kuriosum, man skal nok ikke forvente at
 > kunne replikere de priser (hver gang)   .
 Jeg plejer max at give 500kr for DID X-rings kæder til min CBR. Igen lige 
 som Michael ved at slå til når tilbuddet er der.
 Det at Michael opgiver priserne i Euro burde give dig et hint.
 -- 
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk 
            
             |  |  | 
    Hekto (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  12-12-06 16:45
 | 
 |  | 
 
            tom (cordoba sdi) wrote :
 > hvor fanden (ja undskyld    får du stumper til den pris?!?!? en løs kæde
 > burde da koster 500 i sig selv, og så tandhjulene...
 Der er ingen naturlov der siger noget om hvad en
 kæde skal koste. Forhandlernes grådighed og
 vanens magt hos kunderne, gør det dog let at
 tjene penge her!
 Kæder, kædesmørelse og olie er jo de ting der er
 brændt ind i folks bevidsthed som 'dyr = godt'.
 Som Michael gør opmærksom på, kan man shoppe lidt
 rundt.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 Elefanter!
            
             |  |  | 
     Ulrik (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik
 | 
 Dato :  12-12-06 17:08
 | 
 |  | Kan jeg, når vi alligevel er ved emnet, lige få den korte forklaring af
 forskellen mellem X- og O-rings kæder?
 
 Tak på forhånd
 
 Ulrik
 
 
 
 
 |  |  | 
      MKS - 74 (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  12-12-06 17:20
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 12 Dec 2006 17:08:17 +0100, "Ulrik" <sulfo@clanbug.dk> wrote:
 >Kan jeg, når vi alligevel er ved emnet, lige få den korte forklaring af 
 >forskellen mellem X- og O-rings kæder?
 D.I.D har lavet en glimrende - http://www.didchain.com/xring1.htm -- 
 -Michael
 Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/ |  |  | 
      Ukendt (12-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-12-06 17:54
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |