Div margin-left problem
Fra : Peter Larsen

Dato : 10-12-06 00:25

Hej

Jeg har en side på <a
href="http://projekt.peter-larsen.dk">http://projekt.peter-larsen
..dk</a> som har 4 elementer (et hovedelement, 2 elementer i
midten og et bundelement).

Problemet er at når teksten under Artikelindhold bliver længere
end teksten under Menu så rykker teksten en smule til venstre.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor, så jeg håber der er
nogen som kan hjælpe mig

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Peter Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-06 02:09

Peter Larsen wrote:
> [...]
> href="http://projekt.peter-larsen.dk">http://projekt.peter-larsen
> .dk</a> som har 4 elementer (et hovedelement, 2 elementer i

Start med at sætte en Document Type Declaration øverst på siden og en
Content Type i head, så browserne kan finde ud af at gengive siden i henhold
til standarden:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Spintail

Dato : 10-12-06 06:20

Erik Ginnerskov skrev:

> Start med at sætte en Document Type Declaration øverst på siden og en
> Content Type i head, så browserne kan finde ud af at gengive siden i henhold
> til standarden:

Derefter ville jeg nok overveje at droppe tables og lave det hele i
div.

Måske du kan bruge dette link som en starter :

http://www.dynamicdrive.com/style/layouts/

Good luck
Allan

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-12-06 18:28

Spintail wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> div.
>
> Måske du kan bruge dette link som en starter :

Hej

Tak for rådene og forslagende men jeg havde allerede Document Type Declaration
øverst på siden og en Content Type i headeren og jeg bruge kun div ikke tables i
koden.

Jeg vil kigge lidt på Jørgen Farum Jensens forslag vedr. mulig
"Three-pixel-text-jog".

Mvh

Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-12-06 00:58

Peter Larsen wrote:

> Tak for rådene og forslagende men jeg havde allerede Document Type
> Declaration øverst på siden

Ikke på den side, du gav link til for en uge siden. Den er stadig uden DTD.

> og en Content Type i headeren

Det er ikke nogen ubetinget fordel. Gemmer en bruger din side på egen
harddisk til senere læsning, vil siden være uden Content Type.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-12-06 14:39

Peter Larsen skrev:

> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor, så jeg håber der er
> nogen som kan hjælpe mig

De gode råd, som Erik og Allan giver dig,
bør du følge, men når det er sagt forsvinder
dit problem ikke med det. Det du er ude for
her er det berygtede "Three-pixel-text-jog",
se

http://www.positioniseverything.net/explorer/threepxtest.html

Et eksempel på effekten kan du se på websiden
http://www.webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur1222a.html
og en løsning på websiden:
http://www.webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur1222b.html

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion: http://webdesign101.dk/cssbog/
Webdesign med stylesheets:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-12-06 20:59

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> se
>
> http://www.positioniseverything.net/explorer/threepxtest.html
>
> Et eksempel på effekten kan du se på websiden

Hej Jørgen

Tak for dit svar, jeg indsatte height: 1% i et * element og så
virkede det.

Jeg har nu et andet problem. Når jeg manuelt mindsker bredden på
browseren så hopper mit indholds element ned under menu elementet.

Hvorfor gør den det?

Mvh

Peter