Ny opdateringsversion til BK6
Fra : Brothers Keeper - Da~

Dato : 09-12-06 10:35

Ny opdateringsversion til BK6
Nyeste version hedder nu 6.2.28
Nyeste opdateringsfil kan hentes via min web-side www.brotherskeeper.dk (ca.
6 Mb). Hvilken jeg vil anbefale at hente.
Det anbefales at opdateringsfilen gemmes på computeren og at dette gøres i
et bibliotek til dette formål, f.eks. et bibliotek der hedder Fra Nettet.
Herfra installeres opdateringen. Dermed undgås at man får overskrevet en
vigtig fil.
Hvis du efter opdateringen, ikke har adgang til dine slægtsdata, vælg Filer
i hovedmenuen - Hjælpeværktøjer - Find BK6 database - vælg drev og tryk på
Søg. Efter søgningen, dobbelt klik på den ønskede database og du kan
fortsætte arbejdet.

Hvad indeholder denne opdatering:
Med denne opdatering er der ikke mindre end 4 nyheder, jeg fristes til at
sige at det er årets julegave til Brothers Keeper brugerne.

* Ny rapport til ane tavle, Anetavle med 5 generationer i en halvcirkel
opstilling. se www.brotherskeeper.dk/pdf/aner_i_cirkel.pdf
Rapporten skal udskrives hvor papiret er sat til landskab. Rapporten kan
indtil videre kun udskrives fra hovedmenuen - vælg Ancestor Fan Chart.
I forbindelse med denne nye rapport, er der enkelte skønhedsfejl, som vil
blive rettet i kommende opdateringer. Fejl som er fundet er:
Nulevende personer får begivenheden Død sat på.
Der er engelske ord på udskriften.
Mere herom i kommende nyhedsbrev
* Nyhed er at alle linkede billeder, nu kan medtages i Familiegruppeskemaet
og Personskemaet.
* Nyhed er at der nu kan vises på skærmen og udskrives, alle billeder der er
knyttet til personer, alle billeder der er linket til en person, alle
billeder i et bibliotek.
* Nyhed er også at anetavle i kasser, nu kan udskrives til en plotter -
meget stort papir f.eks. A1 eller A0. Her vil der kunne medtages mange
generationer.

Så snart det er muligt, vil der komme en opdatering af sprogfilen.

Bedste hilsner fra
Chris Gade Oxholm Sørensen - support@bk6.dk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Brothers Keeper - Da~

Dato : 09-12-06 15:41

Der er fundet en skønhedsfejl mere:
Fejl i margen opsætningen efter udskrift af halvcirkel rapporten, fejlen
kommer i efterfølgende udskrifter i Brothers Kepper, rettes dog ved at
genstarte Brothers Keeper.

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 16:13

Hej Chris

Glimrende opdateringer, men hvad med Fan Chart op til 7 generationer?

Mvh. Finn

Fra : Brothers Keeper - Da~

Dato : 09-12-06 22:07

Der lidt problemer med at få plads nok på papiret, men jeg har sendt forslag
om at der skal kunne udskrives til en plotter således at papirformatet A0
kan anvendes.

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 22:40

God ide, men var det ikke en ide med indstillelig screensize som det feks.
kendes fra Adobe Reader?
Ofte skal skemaet jo blot ses på skærmen, og på en 19 tommer kan det sagtens
knibes lidt sammen.
Bare en tanke.

Fortsat god weekend
Finn