/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Erfaringer med CompactFlash i PCMCIA-slot?
Fra : Allan Olesen


Dato : 26-06-01 20:14

Nogen, der har erfaringer med de adaptere, man kan købe, så et
CompactFlash-kort kan sættes i PCMCIA-slottet på en bærbar?

Jeg er lidt træt af at overføre via USB. På mit Agfa CL-34 tager det
nok et par minutter at tømme et 32MB kort over på PC'en. Skal jeg
regne med, at det går hurtigere via PCMCIA?

Lidt mere off-topic:
Er der iøvrigt nogen, der ved, hvor man køber et PCMCIA-slot til en
stationær PC?

Jeg har lige siddet og søgt på både www og usenet i en halv times tid,
og har stort set kun fundet en masse gamle usenet-indlæg, hvor folk
fortæller, at de har set dem enormt billigt et eller andet sted, men
de de kan ikke lige huske hvor...


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

 
 
Henrik Bøgh (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 26-06-01 21:05

Allan Olesen (aolesen@post3.tele.dk) expressed in
<9hamtq$6v9$1@news.inet.tele.dk>:

> Nogen, der har erfaringer med de adaptere, man kan købe, så et
> CompactFlash-kort kan sættes i PCMCIA-slottet på en bærbar?

Jeg har ikke nogle erfaringer med CF/PCMCIA-adapterne, men da de
protokoller der benyttes i CF-kort er meget lig dem der benyttes
PCMCIA-kort burde der ikke være nogle problemer i det. I hvert tilfælde så
længe vi snakker CF type 1 kort.

> Allan Olesen, Lunderskov

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h
` http://henrik.boegh.net/ ^ http://irc.linux.dk/
` - Don't trust a person who likes using SLRN

Terje Kleverud (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Terje Kleverud


Dato : 26-06-01 21:23

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> Nogen, der har erfaringer med de adaptere, man kan købe, så et
> CompactFlash-kort kan sættes i PCMCIA-slottet på en bærbar?


Jeg har en Lexar mod. GS-UFD-20SA-TP. Dette er en USB CF-kortleser med
PCMCIA-adapter som kan brukes enten via USB-kabel eller
CompactFlash-kortet /PCMCIA-adapteret kan settes direkte i
PCMCIA-slottet på en bærbar. Har virket 100% både mot Powermac G3 B/W
og Powerbook G3, og med CompactFlash-kort av forsjellige fabrikat.

--
Terje K Du bør gjøre det så enkelt som mulig
... men heller ikke enklere.

(A. Einstein)

Munch (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Munch


Dato : 26-06-01 21:51

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9hamtq$6v9$1@news.inet.tele.dk...
> Nogen, der har erfaringer med de adaptere, man kan købe, så et
> CompactFlash-kort kan sættes i PCMCIA-slottet på en bærbar?
Ja, jeg har en Integral konverter <http://www.integralmemory.com> og den
fungerer fint sammen med mit Compact flash kort. I Windows 95/98/ME/2000 når
man sætter konverter og Compact flash kort i PCMCIA porten så får man et nyt
drev, og så kan man kopiere ens billeder over på harddisken. Jeg ved ikke
hvordan det fungerer med andre OS'er.

> Jeg er lidt træt af at overføre via USB. På mit Agfa CL-34 tager det
> nok et par minutter at tømme et 32MB kort over på PC'en. Skal jeg
> regne med, at det går hurtigere via PCMCIA?
Ja, de fleste compactflash kan overføre 16,6 Mb/s så det går meget
hurtigere.




Allan Olesen (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 27-06-01 20:08

"Munch" <munchvcd@usa.net> wrote:

>Ja, de fleste compactflash kan overføre 16,6 Mb/s så det går meget
>hurtigere.

Ok. Så er det vist efterhånden min gamle bærbares PCMCIA-port, der
sætter begrænsningen.

Til alle, der har svaret:
Tak for info. Jeg har bestilt en PCMCIA/CF adapter. USB-løsninger
tiltaler mig ikke, for jeg mener, at det er noget klamp til større
dataoverførsler.

Så må jeg jo bare håbe, at det vil lykkes at tilgå kortet fra Linux.


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Munch (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Munch


Dato : 28-06-01 07:56

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:9hdaug$olo$1@news.inet.tele.dk...
> >Ja, de fleste compactflash kan overføre 16,6 Mb/s så det går meget
> >hurtigere.
>
> Ok. Så er det vist efterhånden min gamle bærbares PCMCIA-port, der
> sætter begrænsningen.
Det er ikke porten der sætter begrænsningen, det er nok nærmere din
harddisk, eller harddisk controleren.



Allan Olesen (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 28-06-01 18:14

"Munch" <munchvcd@usa.net> wrote:

>Det er ikke porten der sætter begrænsningen, det er nok nærmere din
>harddisk, eller harddisk controleren.

Ja, ok. Det er _også_ en flaskehals, og den er endnu snævrere. Men det
er naturligvis under forudsætning af, at dataene skal ind på
harddisken - ikke ind i hukommelsen, og ikke ind på en anden maskine
over netværket.

Men under alle omstændigheder vil jeg svjh ikke kunne overføre mere
end 8-9 MB/S gennem PCMCIA-porten. Det er dog stadig langt mere end
mit kamera leverer gennem USB-porten.


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Lars Idar Waage (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Lars Idar Waage


Dato : 26-06-01 21:50


Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev i
meldingsnyheter:9hamtq$6v9$1@news.inet.tele.dk...
> Nogen, der har erfaringer med de adaptere, man kan købe, så et
> CompactFlash-kort kan sættes i PCMCIA-slottet på en bærbar?

Jeg har en del erfaring med dette. Fungerer utmerket.

> Jeg er lidt træt af at overføre via USB. På mit Agfa CL-34 tager det
> nok et par minutter at tømme et 32MB kort over på PC'en. Skal jeg
> regne med, at det går hurtigere via PCMCIA?

Vet ikke om det er noe særlig å spare, MEN: Kjøp deg en kortleser av typen
Lexar Digital Film Reader for USB. Denne tar PCMCIA-kort, CF-type I kort,
samt SmartMedia kort. Så slipper du å koble kameraet mot PC'en, og du får et
PCMCIA/CF adapter med.

> Lidt mere off-topic:
> Er der iøvrigt nogen, der ved, hvor man køber et PCMCIA-slot til en
> stationær PC?

Se svar over

larsidar



Munch (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Munch


Dato : 26-06-01 22:04

"Lars Idar Waage" <lwaage@chello.no> skrev i en meddelelse
news:Az6_6.7431$qR5.760290@news01.chello.no...
> Vet ikke om det er noe særlig å spare, MEN: Kjøp deg en kortleser av typen
> Lexar Digital Film Reader for USB. Denne tar PCMCIA-kort, CF-type I kort,
> samt SmartMedia kort. Så slipper du å koble kameraet mot PC'en, og du får
et
> PCMCIA/CF adapter med.
Hvis man køber en USB reader skal man lige være opmærksom på at så er
hastigheden ikke nær så høj som i en PCMCIA port, selv om USB readeren har
en PCMCIA port, da USB forbindelsen max. kan komme op på 12 Mbit/s.
Compactflash kortet kan klare en hastighed der er 10 gange så høj.



Terje Kleverud (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Terje Kleverud


Dato : 26-06-01 22:35

Munch <munchvcd@usa.net> wrote:

> "Lars Idar Waage" <lwaage@chello.no> skrev i en meddelelse:

> > Vet ikke om det er noe særlig å spare, MEN: Kjøp deg en kortleser av typen
> > Lexar Digital Film Reader for USB. Denne tar PCMCIA-kort, CF-type I kort,
> > samt SmartMedia kort. Så slipper du å koble kameraet mot PC'en, og du får
> >et PCMCIA/CF adapter med.

> Hvis man køber en USB reader skal man lige være opmærksom på at så er
> hastigheden ikke nær så høj som i en PCMCIA port, selv om USB readeren har
> en PCMCIA port, da USB forbindelsen max. kan komme op på 12 Mbit/s.
> Compactflash kortet kan klare en hastighed der er 10 gange så høj.

Denne Lexar-kortleseren er utstyrt med et PCMCIA/CF-adapter som kan
innsettes direkte i PCMCIA-slottet på den bærbare - uavhengig av
USB-forbindelsen.

--
Terje K Du bør gjøre det så enkelt som mulig
... men heller ikke enklere.

(A. Einstein)

Lars Idar Waage (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Lars Idar Waage


Dato : 28-06-01 22:17


Terje Kleverud <kleverud@mac.com> skrev i
meldingsnyheter:1evmucl.ens85ux50u0xN%kleverud@mac.com...
> Denne Lexar-kortleseren er utstyrt med et PCMCIA/CF-adapter som kan
> innsettes direkte i PCMCIA-slottet på den bærbare - uavhengig av
> USB-forbindelsen.

Ja, det var det jeg ville frem til. Men formulerte meg kanskje litt rart....

larsidar



Allan Olesen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-06-01 21:33

"Lars Idar Waage" <lwaage@chello.no> wrote:

>Ja, det var det jeg ville frem til. Men formulerte meg kanskje litt rart....

Det sæt, I taler om, forhandles vist kun i Norge. Jeg får i hvert fald
mange hits, hvis jeg i Google søger efter produktet på norske domæner,
men ikke eet eneste, hvis jeg søger på danske domæner.

Men hvorfor i det hele taget betale for en masse ekstra USB-udstyr,
når PCMCIA/CF-adaptere opfylder det behov, jeg har skitseret, og kan
købes separat for en brøkdel af prisen?

Nå, men jeg er i øvrigt en glad mand. Jeg har lige med posten fået
leveret en PCMCIA/CF-adaptor af mærket PQI. Den kostede mig ca. 100,-
+ forsendelse, og den fungerer i min bærbare Linux-maskine, uden jeg
har skullet sætte noget som helst op. Jeg kan godt nok kun overføre 1
MB/minut, men det er til at leve med - stadig bedre end USB. Så nu kan
jeg tage på ferie i morgen uden at spekulere over, om jeg løber tør
for plads på kortet.


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Allan Olesen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-06-01 23:03

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Jeg kan godt nok kun overføre 1
>MB/minut, men det er til at leve med

Hvis det var sandt, ville det _ikke_ have været til at leve med.

Der skulle have stået 1 MB/sekund.


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Søren Bargmann (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Bargmann


Dato : 26-06-01 22:56

Køb en CF adapter der kan stikkes i PCMCIA porten på din bærbare. Den koster
omkring 100 kr, og er langt den mest effektive måde at overføre billeder på.

/Søren

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:9hamtq$6v9$1@news.inet.tele.dk...
> Nogen, der har erfaringer med de adaptere, man kan købe, så et
> CompactFlash-kort kan sættes i PCMCIA-slottet på en bærbar?
>
> Jeg er lidt træt af at overføre via USB. På mit Agfa CL-34 tager det
> nok et par minutter at tømme et 32MB kort over på PC'en. Skal jeg
> regne med, at det går hurtigere via PCMCIA?
>
> Lidt mere off-topic:
> Er der iøvrigt nogen, der ved, hvor man køber et PCMCIA-slot til en
> stationær PC?
>
> Jeg har lige siddet og søgt på både www og usenet i en halv times tid,
> og har stort set kun fundet en masse gamle usenet-indlæg, hvor folk
> fortæller, at de har set dem enormt billigt et eller andet sted, men
> de de kan ikke lige huske hvor...
>
>
> --
> Allan Olesen, Lunderskov
> Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?



Søren Bargmann (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Bargmann


Dato : 26-06-01 22:57

Og som svar på dit spørgsmål om hastighed:

Det går ca. ligeså hurtigt som at kopiere fra harddisken.


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:9hamtq$6v9$1@news.inet.tele.dk...
> Nogen, der har erfaringer med de adaptere, man kan købe, så et
> CompactFlash-kort kan sættes i PCMCIA-slottet på en bærbar?
>
> Jeg er lidt træt af at overføre via USB. På mit Agfa CL-34 tager det
> nok et par minutter at tømme et 32MB kort over på PC'en. Skal jeg
> regne med, at det går hurtigere via PCMCIA?
>
> Lidt mere off-topic:
> Er der iøvrigt nogen, der ved, hvor man køber et PCMCIA-slot til en
> stationær PC?
>
> Jeg har lige siddet og søgt på både www og usenet i en halv times tid,
> og har stort set kun fundet en masse gamle usenet-indlæg, hvor folk
> fortæller, at de har set dem enormt billigt et eller andet sted, men
> de de kan ikke lige huske hvor...
>
>
> --
> Allan Olesen, Lunderskov
> Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste