Formular til .htpasswd og .htaccess
Fra : TNE

Dato : 08-12-06 20:31

Jeg er i gang med at lave mit bands hjemmeside og har lavet et
medlemslogin, standard .htpasswd, der beskytter hele
medlemssitet. Jeg ville for en ordens skyld (og for at få det til
at se pænt ud(måske også overvinde mine egne grænser)) gerne have
et rigtigt login (formular). Indtil videre er det i HTML, så jeg
tænkte indlægget skulle være her.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at lave en formular
der kan gå ind og læse en fil som f.eks. .htaccess og lave et
pænt login som det her: http://www.tne.dk/asplogin/login.html.

Håber i kan hjælpe.

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-12-06 21:57

TNE wrote:

> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at lave en formular
> der kan gå ind og læse en fil som f.eks. .htaccess og lave et
> pænt login som det her: http://www.tne.dk/asplogin/login.html.

Login med .htaccess og ved brug af en formular er to helt forskellige ting.
De kan måske kombineres, så man først skal passere .htaccess-funktionen, før
man kommer til login-formularen, der fungerer ved et php-script. Men er det
ikke at skyde gråspurve med kanoner?

Login med .htaccess : http://hjemmesideskolen.net/htaxs.php

Login med php og mysql :
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmysql/default.php

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : TNE

Dato : 18-12-06 18:48

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> man kommer til login-formularen, der fungerer ved et php-script. Men er det

Jo det er nok lidt besværligt (for ikke at sige meget!) Tak for det!