ftp side ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-12-06 17:05

Jeg har jævnligt brug for at kunne overføre filer til kunder. Mine kunder
kan ikke hitte ud af at bruge ftpsoftware som cuteftp mm. De har også
problemer med at gå på en ftpserver med en browser med mindre man forklarer
det hele. Er der nogen der kender en effektiv og driftsikker måde at bruge
browseren som ftpklient? Evt noget serverbaseret software eller lign.

Kh
Bjørn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-12-06 17:19

Den 07-12-06 17.04 skrev Studio Smalbro følgende:

> [...]
> det hele. Er der nogen der kender en effektiv og driftsikker måde at bruge
> browseren som ftpklient? Evt noget serverbaseret software eller lign.

Kan de ikke finde ud af at åbne IE, klikke på et link som
ftp://bruger:kode@domæne.dk, og derefter behandle siden som enhver anden
mappe?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rævekage: Rævens godt gemte ekskrementer...

Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 18:14

Studio Smalbro skrev:
> [...]
> det hele. Er der nogen der kender en effektiv og driftsikker måde at bruge
> browseren som ftpklient? Evt noget serverbaseret software eller lign.

Måske du skulle smide penge i et godt CMS system det ville hjælpe dig
hvis du har mange kunder.

Allan

Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-12-06 18:37

det lyder interessant, men hvad kan et cms tilbyde mig i den sammenhæng ?

Kh
Bjørn

Fra : Spintail

Dato : 07-12-06 18:37

Studio Smalbro skrev:
> det lyder interessant, men hvad kan et cms tilbyde mig i den sammenhæng ?
>
> Kh
> Bjørn

Kommer an på hvad du skal bruge! Hvis dine kunder ikke kan bruge en
formula tjaa så ved jeg ikke.

Måske jeg har misforstået noget?

Allan

Fra : Klaus H

Dato : 07-12-06 19:22

Studio Smalbro wrote:
> [...]
> mindre man forklarer det hele. Er der nogen der kender en effektiv og
> driftsikker måde at bruge browseren som ftpklient? Evt noget

Lav en side med "downloads". Tekster der markeres som links til filerne på
din hjemmeside.
Simpelt men effektivt - hvis det ikke drejer sig om mange og store filer.
Fik selv tippet i denne uge.

Klaus H

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-12-06 00:16

Studio Smalbro skrev:

> Evt noget serverbaseret software eller lign.

Jeg bruger Total Commander til formålet, det er nemt,
det er på dansk, der er 2 vinduer, for eksempel kundens
mappe i den ene side, og serveren i den anden - så er
det bare at hive filerne fra det ene vindue til det andet,
eller omvendt.

FTP-delen er blot en opsætning, hvor der skal indsættes
et værtsnavn, for eksempel ftp.htmlfaq.dk, et brugernavn
og en adgangskode en gang for alle.

Jeg har skrevet lidt om programmet på
http://html-faq.dk/3002.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-12-06 02:38

Allan Vebel wrote:

> Jeg har skrevet lidt om programmet på
> http://html-faq.dk/3002.asp

En mere udførlig forklaring på ftp med Total Commander:

http://hjemmesideskolen.dk/html/ftp.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Spintail

Dato : 08-12-06 16:38

Spintail skrev:

> Måske jeg har misforstået noget?
jeg hader at kommentere migselv nå men sådan er det når man er lidt
stresset, jeg kan forstå det er et ftp program du søger ....

Allan